کد خبر : 1840970 | 07 شهریور 1401 ساعت 13:40 | 8.2K بازدید | 3 دیدگاه

پروژه‌های عمرانی کرمان به مرحله بهره‌داری می‌رسند؛

تمرینات مس از تهران خیلی دور شد (عکس)

تیم فوتبال مس رفسنجان با شروع فصل جدید برخلاف فصل گذشته دیگر در تهران تمرین نمی‌کند.

تمرینات مس از تهران خیلی دور شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال مس رفسنجان پس از دو دهه فعالیت سرانجام با محمد ربیعی توانست برنامه سه ساله برای صعود به لیگ برتر را در سال اول به سرانجام برساند و نارنجی‌پوشان رفسنجانی از لیگ بیستم یکی از 16 تیم برتر مسابقات فوتبال در ایران لقب گرفتند.
مس رفسنجان اما به  دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب در شهر رفسنجان برای برگزاری تمرینات مجبور شد به تهران کوچ کند و مدیران باشگاه توانستند در مدت کوتاهی زمین چمن نادیده گرفته شده دانشکده  تربیت بدنی دانشگاه تهران و سایر امکانات جانبی آن را برای برگزاری تمرینات در تهران مهیا کنند.
به همین دلیل طی دو سال اخیر اعضای تیم فوتبال مس رفسنجان نتوانستند در این شهر به کارشان ادامه بدهند و فصل گذشته با زیرکشت رفتن چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای رفسنجان شرایط بدتر هم شد و آنها مجبور شدند تقریبا بخش عمده  مسابقات را در شهرک سرچشمه که مرتفع‌ترین استادیوم فوتبال ایران در آن بنا شده به میدان بروند و گاهی هم با توجه به تقویم مسابقات حضورشان در این شهرک صنعتی استان کرمان که جمعیت بسیار محدودی هم دارد طولانی مدت می‌شد.
در پایان فصل گذشته اما از چمن طبیعی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان بهره‌برداری شد تا محمد ربیعی و دستیارانش بار دیگر یک زمین خوب برای برگزاری تمرینات داشته باشند. 
البته کمی آنطرف‌تر از این ورزشگاه پروژه اصلی باشگاه رفسنجان و یکی از پروژه‌های عمرانی شرکت صنایع مس ایران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در حال رسیدن به روزهای پایانی است و طبق ادعای مسئولان باشگاه رفسنجانی ورزشگاه جدید این تیم که از امکانات بسیار خوبی برخوردار است از اواسط فصل جاری فوتبال ایران قابل استفاده خواهد بود.
باشگاه مس رفسنجان همچنین با کامل شدن این پروژه چندین زمین تمرینی نیز در اختیار کادر فنی تیم فوتبال قرار خواهد داد که البته در حال حاضر یکی از آنها با شرایط مناسب آماده برگزاری تمرینات شده تا اعضای تیم فوتبال مس که فصل گذشته مدت طولانی‌ای را در خارج از رفسنجان سپری کرده بودند، در فصل جدید به طور کامل در همین شهر مستقر شده باشند. 

1739774
1739775
دو تصویر بالا آخرین تمرین مس و گل‌گهر را در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان و ورزشگاه قاسم سلیمانی سیرجان نشان می‌دهد.

در واقع مس رفسنجان که در هفته ابتدایی میهمان نساجی در ورزشگاه نقش جهان بود، پس از این مسابقه به رفسنجان بازگشت و در ادامه پس از برگزاری دربی کرمان در رفسنجان مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی در همین شهر ادامه تمرینات دنبال شد و سپس تیم عازم مصاف با ذوب‌آهن در اصفهان شد. این روزها نیز ربیعی تیمش را در رفسنجان آماده دیدار مهمی برابر آلومینیوم اراک می‌کند.
تمرین کردن برخی از تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی در تهران که به دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم در استان‌ها و شهرهای خودشان اتفاق می‌افتد، گاها با واکنش منفی هواداران همراه می‌شود ولی حالا حداقل برای هواداران رفسنجانی این دلخوری رفع شده و البته در دیگر تیم لیگ برتری استان کرمان هم ماجرا از همین قرار است و امیر قلعه‌نویی هم با شروع فصل جدید تنها در دو مقطع پیش فصل به مدت 15 روز در تهران بوده و با تحویل دادن کمپی که در تهران در اختیار باشگاه بود تیمش را به سیرجان برده تا استقبال مردم از شاگردانش و دلبستگی‌شان به تیم شهرشان بیشتر شود؛ اتفاقی که البته نمود آن با حضور غیرمنتظره هواداران سیرجانی و پر کردن ورزشگاه قاسم سلیمانی دیده شد.

دیدگاه‌ها