کد خبر : 1841430 | 09 شهریور 1401 ساعت 21:10 | 227.5K بازدید | 31 دیدگاه

تمجید این نتایج، متعلق به یحیی؛

تفاوت محسوس؛ درد بزرگ پرسپولیس درمان شد!

اطمینان درون دروازه، در اختیار داشتن مهاجم قاتل؛ پرسپولیس با ارائه نمایشی امیدوارکننده، هواداران خود را به بازگشت به جاده قهرمانی امیدوار کرده است.

تفاوت محسوس؛ درد بزرگ پرسپولیس درمان شد!

به گزارش "ورزش سه"، به جز افت محسوس در نیمه دوم، بسیاری از نقاط ضعف محسوس پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل محمدی در فصل جاری و در این چهار بازی بر طرف شده است. دروازه این تیم به‌راحتی باز نمی‌شود، فضای محسوسی پشت مدافعان کناری این تیم وجود ندارد، بر خلاف فصل قبل گاهی طراحی حملات از عمق را نیز امتحان می‌کند، دروازه‌بانی مطمئن در ترکیب دارد و مهمتر از همه، یک مهاجم قاتل برای خط حمله استخدام کرده است.

یک- بی تردید مهمترین لحظه این مسابقه گلزنی یورگن لوکادیا، ستاره جدید و بین المللی پرسپولیس است. علی‌رغم عکس العمل ضعیف دروازه‌بان نفت، تغییر مسیر و ضربه خوب این ستاره هلندی نشان داد یورگن لوکادیا در صورت رسیدن به مرز آمادگی جسمانی، می‌تواند مشکل اصلی فصل گذشته تیم یحیی گل محمدی را حل کند. معمولا چنین بازیکنانی در طول 90 دقیقه در لمس توپ، بازی‌سازی و درگیر بودن در جریان مسابقه چندان موثر عمل نمی‌کنند و واگذاری این وظیفه به بازیکنان کناری و پشتی، باعث می‌شود یک لحظه برای آنها کافی باشد تا سرنوشت بازی را رقم بزنند.

1740616

دو- وقتی مهاجمی مانند یورگن لوکادیا را در ترکیب خود در اختیار دارید، استفاده از سیستم 2-4-4 راه حلی منطقی است. معمولا چنین سبک مهاجمانِ هدفی، تحرک چندانی در زمین نداشته و به یک مهاجم سایه در کنار خود برای ساختن فضا و البته مشغول کردن خط دفاعی حریف نیاز دارند. امید عالیشاه در این دو هفته و به خصوص در این بازی با خراب کردن چند فرصت خوب گلزنی نشان داد بر خلاف چند سال قبل، احتمالا گزینه چندان مناسبی برای این پست نیست. پرسپولیس برای سیستم دو مهاجمه یکی مثل علی علیپور را می‌خواهد و شاید یحیی گل محمدی در هفته‌های بعد از مهدی عبدی هم در این پست استفاده کند.

1740620

سه- پرسپولیس چهار کلین‌شیت متوالی کرده و خود یحیی نیز در هفته‌های اخیر تاکید داشته که با آنالیز شرایط فصول اخیر، به این نتیجه رسیده که راه قهرمانی از بسته نگه داشتن دروازه می‌گذرد. البته سبک مشابه دو مدافع میانی امروز قرمزپوشان و کندی آنها این چراغ سبز را به رقبای هفته بعد نشان داد که راه باز کردن دروازه پرسپولیس، استفاده از ضعف عمق خط دفاعی این تیم است. حضور یک هافبک دفاعی با فاصله کم با قلب خط دفاعی می‌تواند از راه حل‌های احتمالی گل محمدی برای هفته‌های بعد باشد.

1740615

چهار- تغییر پست‌های متوالی سعید صادقی و مهدی ترابی و البته تبدیل‌شدن سروش رفیعی به بازیکن آزاد و با قابلیت حرکات به تمامی نقاط زمین، نقطه عطف سبک بازی پرسپولیس در مسابقه امروز بود. گل محمدی در این فصل از ابزار لازم برای تغییر سیستم در طول 90 دقیقه برخوردار بوده و در دو هفته اخیر از این ویژگی مثبت بهره برده است. البته پرسپولیس باید نقص خراب کردن موقعیت‌های گلزنی و افت محسوس در نیمه دوم را برطرف کند، زیرا مهاجمان همه تیم‌های لیگ برتری، مانند نفت بی دقت نیستند.

1740613

پنج- تغییر مهمی که در هفته‌های اخیر به چشم هواداران پرسپولیس آمده، حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه این تیم است. دروازه‌بانی با اعتمادبه‌نفس فوق العاده که حضورش درون دروازه، این ویژگی را در تمامی بازیکنان هم‌تیمی افزایش می‌دهد. مهمترین موقعیت نفت در مسابقه امروز با عکس العمل بیرانوند دفع شد و ثبت چهار کلین‌شیت در چهار هفته نشان می‌دهد پرسپولیس می‌تواند دوباره به همان تیمی تبدیل شود که برای فتح جام به رقبای خود رحم نمی‌کرد.

1740617

شش- اصرار یحیی به جذب دانیال اسماعیلی‌فر حداقل تا این مقطع بی دلیل نبوده است. بر خلاف تصور، این بازیکن در امور دفاعی به جز یک صحنه کاملا خوب عمل کرد و در مواقع لزوم نیز تا نزدیکی محوطه حریف رفت. در سمت مقابل نیز علی نعمتی این چهار هفته درخشان خود را با ارسال یک پاس گل تکمیل کرد و نشان داد حتی در هنگام بازگشت وحید امیری نیز قرار نیست به‌راحتی جایگاه ثابت خود را به این بازیکن تقدیم کند.

دیدگاه‌ها