کد خبر : 1841777 | 11 شهریور 1401 ساعت 21:42 | 71.3K بازدید | 12 دیدگاه

گزارش:

رسمی، یوفا PSG و 7 باشگاه دیگر را نقره‌داغ کرد

اتحادیه فوتبال اروپا امروز اعلام کرد که برای پاری سن ژرمن، مارسی، موناکو، بشیکتاش، میلان، یوونتوس، اینتر و رم جریمه مالی در نظر گرفته است. تراز مالی این هشت باشگاه در سه سال گذشته منفی بود.

رسمی، یوفا PSG و 7 باشگاه دیگر را نقره‌داغ کرد

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن یکی از باشگاه‌هایی است که به دلیل برخورداری از حمایت دولت قطر، همواره حضوری فعال در بازار نقل و انتقالات دارد و همین مسئله باعث شده تاکنون چندین بار توسط یوفا جریمه شود.
دو هفته پیش نشریه فرانسوی اکیپ گزارش داد که این باشگاه در هر یک از سه سال گذشته، 30 میلیون کسری در صورت های مالی اش داشته است و یوفا از این باشگاه خواسته تا در سال آینده این کمبود را جبران کند.

1735069

براساس سیستم کنترلی جدید یوفا، باشگاه هایی که نتوانند کسری صورت های مالی را جبران کنند، با محرومیت روبرو خواهند شد. 
نکته قابل توجه در مورد وضعیت پی‌اس‌جی این است که ناصر الخلیفی، رئیس این باشگاه، رئیس اتحادیه باشگاه های اروپایی نیز هست و در چنین شرایطی، باشگاه پاری سن ژرمن با چنین تهدیدی روبرو شده است.
علاوه‌بر پاری سن ژرمن، یوفا به المپیک مارسی، موناکو، بشیکتاش، میلان، یوونتوس، اینتر و رم نیز هشدار داده بود و امروز همه این باشگاه ها با جریمه مالی روبرو شدند. سیتی، چلسی، بارسلونا، سویا و بتیس نیز شرایط مشابهی داشتند ولی با ارائه اسناد دقیق، از خطر جریمه مالی فرار کردند.

1738655

این هشت باشگاه در مجموع 172 میلیون یورو جریمه شدند. 15 درصد از جریمه در نظر گرفته شده از درآمدی که این باشگاه‌ها از شرکت در مسابقات باشگاهی تحت نظارت یوفا به دست می‌آورند، کسر می‌شود یا مستقیماً پرداخت خواهد شد.

طبق گزارش آاس، برای پی اس جی جریمه 65 میلیون یورویی در نظر گرفته شده ولی فعلا تنها 15 درصد یعنی 10 میلیون یورو باید پرداخت کند. برای همگی این باشگاه ها زمان مشخصی در نظر گرفته شده تا کسری مالی خود را جبران کنند و در غیر این صورت با جرایم مالی سنگین و حتی محرومیت از حضور در رقابت های اروپایی روبرو خواهند شد.

دیدگاه‌ها