کد خبر : 1841898 | 12 شهریور 1401 ساعت 18:23 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

صعود دو ايرانى به مرحله حذفی کاراته وان باکو

رزیتا علیپور و ذبیح الله پورشیب، با غلبه بر حریفان خود به مرحله حذفی کاراته وان باکو راه پیدا کردند.

صعود دو ايرانى به مرحله حذفی کاراته وان باکو

به گزارش "ورزش سه"، دومین روز از چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال 2022، با حضور 4 نماینده کشورمان در سالن حیدر علی اف شهر باکو آذربایجان پیگیری شد که رزیتا علیپور و ذبیح الله پورشیب موفق شدند از گروه خود صعود کرده و به مرحله یک چهارم پایانی برسند. 
رزیتا علیپور در گروه پنجم وزن منفی 61 کیلوگرم بانوان، ابتدا با نتیجه 5 بر 4 مغلوب اولکساندرا شولوهوا از اوکراین شد اما در دو مسابقه بعدی خود توانست ریم خمیس از آلمان و مایا سوزوکی از ژاپن را به ترتیب با نتیجه 2 بر صفر و 3 بر 2 شکست داده و با توجه به اینکه تعداد گروه های این وزن کمتر از 8 تا بود، به عنوان یکی از نفرات دوم برتر، راهی مرحله حذفی و دیدار با جولیا آنجلوچی ایتالیایی شود.

1741505
در گروه چهارم وزن منفی 84 کیلوگرم آقایان، ذبیح الله پورشیب پس از پیروزی 2 بر 1 مقابل جسی داکاستا از فرانسه، در برابر آیخان مامایف آذربایجانی با نتیجه 1 بر 1 به تساوی رسید اما در مبارزه آخر خود موفق شد محمد الجعفری از اردن را 7 بر 6 شکست داده و به عنوان سرگروه به مرحله حذفی راه پیدا کند. حریف او در این مرحله ریکیتو شیمادای ژاپنی خواهد بود.
مبینا حیدری در گروه دوم وزن منفی 68 کیلوگرم بانوان، ابتدا مقابل ادا التمور از ترکیه با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و سپس مسابقه را با حساب 6 بر 2 به فریال عبدالعزیز مصری و قهرمان المپیک توکیو واگذار کرد تا از دور رقابت ها کنار برود. 
در وزن مثبت 68 کیلوگرم بانوان نیز لیلا برجعلی که در گروه چهارم قرار داشت، ابتدا نیام جونر از اسکاتلند را 5 بر صفر از پیش روی برداشت، سپس با نتیجه 4 بر 2 مقابل تیتا کینانن فنلاندی به برتری رسید. او در آخرین مبارزه خود و برای سرگروهی به مصاف قهرمان ژاپنی جهان یعنی آیومی یوکوسا رفت که با نتیجه 1 بر صفر مغلوب شد تا در رده دوم گروه قرار بگیرد و از راهیابی به دور بعد بازبماند.

دیدگاه‌ها