کد خبر : 1842391 | 15 شهریور 1401 ساعت 12:57 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی فرنگى در صربستان(بخش هشتم)؛

ناصر علیزاده؛ در جستجوی مدال خوش‌رنگ صربستان

رقابت‌های وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روزهای 19 و 20 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و ناصر علیزاده نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

ناصر علیزاده؛ در جستجوی مدال خوش‌رنگ صربستان

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه  و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت‌ها، ما هم تصمیم گرفته‌ایم که روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب به بررسی وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی خواهیم پرداخت که در روزهای 19 و 20 شهریورماه انجام خواهد شد.

*قهرمان آسیا به دنبال درخشش در بلگراد
پدیده جدید وزن ۸۷ کیلوگرم که سال گذشته و با قهرمانی‌ در آسیا توانست خود را در عرصه کشتی فرنگی ایران مطرح کند، نماینده ایران در صربستان خواهد بود. ناصر علیزاده که با شکست ۱ بر ۱ مقابل زورابی داتوناشویلی از رسیدن به المپیک بازماند، امسال و در جام تختی موفق شد حسین نوری و رامین طاهری را با اقتدار مغلوب کرده و بخش زیادی از مسیر رسیدن به دوبنده تیم ملی را طی کند. او که سال گذشته موفق شد با یک بازگشت دیدنی مقابل چکواسلیدزه گرجستانی به مدال برنز امیدهای جهان دست پیدا کند، در قهرمانی آسیای امسال نیز رقیبان را یکی پس از دیگری از پیش روی برداشت تا برای دومین سال متوالی بر بام قاره کهن بایستد و مجوز همراهی تیم ملی در صربستان را به دست بیاورد.

1742434

*داتوناشویلی و عباس‌اف در نیمه بالای جدول
در شرایطی که پس از گذشت یک سال از المپیک هنوز خبری از بازگشت فینالیست‌های این وزن در توکیو یعنی ژان بلنیوک و ویکتور لورینچ به میادین نشده است، اصلی‌ترین مدعی و سید یک این وزن زورابی داتوناشویلی است. کشتی‌گیر متولد گرجستان که از سال گذشته به تابعیت صربستان درآمده است، در توکیو به مدال برنز رسید و در اسلو هم قهرمان جهان شد. او که قرار است در خانه و مقابل چشمان تماشاگران خودی به میدان برود، امسال در جام وهبی امره نایب قهرمان شد و در قهرمانی اروپا نیز به مقام هشتم رسید. اسلام عباس‌اف آذربایجانی که هر دو شکست امسال داتوناشویلی را رقم زده است، در سید چهارم قرار دارد و احتمالاً بار دیگر مقابل این کشتی‌گیر صربستانی قرار خواهد گرفت. عباس‌اف 26 ساله که در دو حضور قبلی خود در رقابت‌های جهانی دو حذف زودهنگام را تجربه کرده است، امسال در دو جام وهبی امره و متئو پلیکونه به قهرمانی رسیده و با کسب مدال برنز اروپا، خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی این وزن مطرح کرده است. نورسلطان تورسینوف قزاقستانی و آتابک عزیزبکوف قرقیزستانی، دیگر کشتی‌گیران حاضر در بالای جدول هستند.

1742436

*تورپال بیسلطانوف؛ اصلی‌ترین مدعی پایین جدول
تورپال بیسلطانوف دانمارکی که سال گذشته رامین طاهری را از گردونه مسابقات جهانی کنار زد و در نهایت به‌عنوان پنجم جهان رسید، سید دوم این وزن را به خود اختصاص داده است. این کشتی‌گیر 21 ساله متولد چچن، امسال هم قهرمان اروپا شد تا خط و نشان محکمی برای رقبای خود بکشد. دو کشتی‌گیر آفریقایی یعنی بشیر سید آزارا از الجزایر و محمد متوالی از مصر، سیدهای سوم و ششم این وزن را در اختیار دارند. کشتی‌گیر الجزایر چهار بار قهرمان قاره آفریقا شده و امسال نیز در بازی‌های مدیترانه به مدال طلا رسید. متوالی مصری نیز یک سال پس از پنجم شدن در المپیک توکیو، قرار است که در صربستان دوباره به روی تشک برود. دیگر کشتی‌گیر حاضر در نیمه پایینی جدول سونیل کومار هندی است.

1742435

*سایر مدعیان
در نبود ویکتور لورینچ، نماینده مجارها در این وزن دیوید لوشونتسی است که جایگزین اشتفان تاکاچ شده است که در اسلو به عنوان پنجمی جهان رسید. این کشتی‌گیر 22 ساله، سال گذشته مدال نقره امیدهای جهان را کسب کرد و امسال نیز در جام متئو پلیکونه و در وزن 97 کیلوگرم و با شکست بسیاری از مدعیان آن وزن به عنوان قهرمانی رسید. نیکو اوجوگ رومانیایی که مدال نقره امیدهای جهان را در کارنامه دارد و در قهرمانی اروپای امسال با غلبه بر حریفانی مثل متهان باشار و اسلام عباس‌اف تا دیدار فینال نیز پیش رفت و با شکست مقابل تورپال بیسلطانوف به مدال نقره بسنده کرد، دیگر مدعی حاضر در این وزن است. البته نمی‌توان از کنار نام الکس کسیدیس سوئدی که سال 2019 در وزن 77 کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد و سال گذشته نیز در اسلو به عنوان پنجمی رسید، به سادگی عبور کرد. همچنین می‌توان به کشتی‌گیران دیگری مثل روبرتی کوبلیاشویلی گرجستانی و سیمون سیمونویچ لهستانی نیز اشاره کرد.

1742433

دیدگاه‌ها