کد خبر : 1842846 | 18 شهریور 1401 ساعت 15:30 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

مصلایی‌پور: خیلی‌ قوانین داوری را نمی‌دانند

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی گفت که قضاوت داوران در دو صحنه مشکوکی که برخی معتقد به ناداوری علیه تیم فرنگی جوانان بودند، درست بوده است.

مصلایی‌پور: خیلی‌ قوانین داوری را نمی‌دانند

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، محمد مصلایی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا در دو مسابقه جهانی نوجوانان و جوانان فرنگی و آزاد، اشتباه داوری تاثیرگذار را شاهد بوده‌ایم، عنوان کرد: نه، چیز خاصی نبود، البته در مورد دو کشتی در مسابقات فرنگی جوانان از کمیسیون داوران سوال شد که ما فیلم را نگاه کردیم و رأی درست بود.

وی ادامه داد: فینال وزن 87 کیلور کشتی فرنگی جوانان بین دو کشتی‌گیر ایران و ارمنستان برگزار شد. یک صحنه مشکوک پیش آمد که مربی ارمنستان درخواست چلنج داد و هیئت ژوری فیلم را بررسی کرد و اعتراض قبول شد. این رأی به ضرر کشتی‌گیر ایرانی بود ولی ما بررسی کردیم و با نظر هیئت ژوری موافق بودیم. برای چند داور دیگر هم فرستادیم، آنها هم نظر دادند که درست بود. یک مبارزه هم در وزن 130 کیلوگرم فرنگی جوانان بود که من در فضای مجازی دیدم که می‌گفتند ناداوری اتفاق افتاده ولی در این کشتی هم رأی درستی داده شد. کشتی‌گیر ما دوبنده حریف را گرفته بود و وقتی هیئت ژوری این صحنه را بازبینی کرد، تیم داوری رأی درستی داده بود.

عضو کمیسیون داوری اتحادیه جهانی با تأکید بر اینکه داوری کشتی ریزه‌کاری‌های تخصصی خودش را دارد، اظهار داشت: اشتباه داوری یک مسئله جدانشدنی از کشتی است، ولی اینکه ناداوری اتفاق بیفتد و حق ما را بخورند، این بحث‌ها نیست. خیلی‌ها قوانین داوری را نمی‌دانند، حتی برخی مربیان از ریزه‌کاری‌های داوری و قوانین بی‌اطلاعند. به خاطر همین گاهی مربیان و یا مردم عادی می‌گویند ناداوری شده در حالی که مشکل خاصی است، اگر هم تیم داوری اشتباهی کرده باشد، مشکل با چلنج حل می‌شود.

وی در مورد قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان 2022 گفت: همه نفرات قضاوت‌های خوب و بدون مشکلی را داشتند. نیما صادقی در مسابقات نوجوانان جهان در ایتالیا سوت زد، سعید عباسی هم در رقابت‌های جوانان جهان حضور داشت، البته رضا علی‌اصغری و کامران سلطانی‌زاده هم با هزینه شخصی برای ارتقای درجه در رقابت‌ها حضور داشتند. من و مهدی بشیرزاده هم در پیکارهای قهرمان بزرگسالان جهان قضاوت خواهیم کرد.

مصلایی‌پور در خصوص برگزاری جلسه کمیسیون داوران اتحادیه جهانی گفت: در این جلسه ابتدا نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اهمیت همکاری بین داوران، کشتی گیران و مربیان بر اهمیت نقش داوران در آموزش قوانین به مربیان و ورزشکاران تأکید کرد.

دیدگاه‌ها