کد خبر : 1842894 | 18 شهریور 1401 ساعت 21:27 | 27.9K بازدید | 3 دیدگاه

مرورى بر مسير سخت و آسان ١٠ فرنگى‌كار ايران در بلگراد؛

سربازان محمد بنا، همه به پيش؛ قهرمانى نزديك است!

نمايندگان ايران از فردا براى كسب خوش‌رنگ‌ترين مدال‌هاى جهانى به مصاف رقباى خود در بلگراد مى‌روند.

سربازان محمد بنا، همه به پيش؛ قهرمانى نزديك است!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از صبح فردا، نوزدهم شهریور ماه، در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد و در همین راستا، قرعه‌کشی اوزان دهگانه این مسابقات ساعاتی پیش برگزار شد و فرنگی کاران کشورمان با حریفان خود آشنا شدند. تیم ایران که سال گذشته در اسلو نروژ با کسب 4 مدال طلا و 2 مدال برنز، 146 امتیاز به دست آورد و پشت سر روسیه نایب قهرمان جهان شد، امسال و در غیاب روس‌ها امیدوار است تا بتواند برای دومین‌بار قهرمان جهان شود و مانند سال 2014 بر بام دنیا بایستد. از میان ده نفر حاضر در اسلو، تنها 5 نفر یعنی محمدرضا گرایی، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی، پژمان پشتام و محمدهادی ساروی، در بلگراد حضور خواهند داشت و نمایندگان 5 وزن دیگر تغییر کرده‌اند. در ادامه این مطلب، نگاهی به جدول مسابقات و حریفان احتمالی نمایندگان کشورمان خواهیم داشت.

* دادمرز؛ قرعه نسبتاً مناسب

در وزن 55 کیلوگرم که 18 کشتی‌گیر در آن حضور دارند، پویا دادمرز قرعه شماره 14 را به خود اختصاص داده تا در نیمه پایینی جدول قرار بگیرد. این کشتی‌گیر ایذه‌ای پس از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه خود به مصاف سید سه رقابت ها یعنی اکرم اوزترک ترکیه‌ای خواهد رفت که مدال برنز سال 2018 جهان را در کارنامه دارد. او در صورت پیروزی در این مسابقه، با برنده کشتی بین ندیالکو پتروف از بلغارستان و امانگلی بکبولاتوف از قزاقستان دیدار خواهد کرد. اصلی‌ترین مدعی حاضر در نیمه پایینی جدول نوگزاری تسورتسومیا گرجستانی و قهرمان سال 2019 است که حریف احتمالی دادمرز در مرحله نیمه نهایی خواهد بود.

1743503

* محسن‌نژاد؛ قرعه مرگ برای نماینده ایران

مهدی محسن‌نژاد در نیمه پایینی وزن 60 کیلوگرم قرار گرفته که 29 نفر شرکت‌کننده دارد. او ابتدا در مقابل هانجائه چونگ از کره جنوبی و نفر سوم آسیا قرار می‌گیرد و سپس به مصاف یک نفر از بین قهرمانان دو قاره آسیا و اروپا یعنی کرم کمال ترکیه‌ای و الهام بهرام اف ازبکستانی خواهد رفت. محسن‌نژاد در صورت گذر از این قرعه سخت، احتمالاً در مقابل کنیچیرو فومیتا ژاپنی و نایب قهرمان المپیک توکیو قرار خواهد گرفت.

1743505

* نجاتی؛ مسیری سخت با شروعی آسان

در وزن 63 کیلوگرم که 30 نفر در آن به رقابت می پردازند، علیرضا نجاتی در بالای جدول قرار گرفته و ابتدا در مقابل احمد اویار از ترکیه و سید پنجم این وزن به میدان می رود که امسال به مدال برنز قهرمانی اروپا رسیده است. او در دور بعدی به مصاف برنده مسابقه بین خوزه رودریگز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم آلمان، خواهد رفت. حریف احتمالی نجاتی در مرحله یک چهارم پایانی نیز ویکتور سیوبانو مولداویایی و قهرمان سال گذشته 60 کیلو جهان است. از دیگر کشتی‌گیران حاضر در نیمه بالایی جدول می توان به نایب قهرمان سال گذشته این وزن یعنی لری آبولادزه گرجستانی و همچنین تینار شارشنبکوف قرقیزستانی که امسال قهرمان آسیا شد، اشاره کرد.

1743504

* محمدرضا گرایی؛ همه مدعیان در یک سمت جدول

اضافه شدن نام پرویز نصیب اف اوکراینی در لحظات آخر، تمامی معادلات وزن 67 کیلوگرم را بر هم زد تا محمدرضا گرایی که در سید یک این وزن قرار دارد، پس از یک دور استراحت ابتدا به مصاف برنده کشتی بین کریستین وانتسا از مجارستان و امانتور اسماعیلوف از قرقیزستان خواهد رفت که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. حریف احتمالی گرایی در مرحله یک چهارم نهایی ریو هانسو از کره جنوبی و قهرمان سابق جهان است. نفرات دوم و سوم المپیک توکیو یعنی پرویز نصیب اف اوکراینی و محمد ابراهیم السید مصری نیز در گروه گرایی قرار دارند.

1743507

* مختاری؛ مسیری هموار تا نیمه نهایی

سید شماره چهار وزن 25 نفره وزن 72 کیلوگرم یعنی محمدرضا مختاری، پس از یک دور استراحت در مقابل یک نفر از بین ابراهیم غانم فرانسوی و یاکوب بیلز از جمهوری چک قرار خواهد گرفت. حریف این کشتی‌گیر شیرازی در مرحله یک چهارم پایانی، یک نفر از بین نمایندگان کنگو، گواتمالا و والنتین پتیچ مولداویایی خواهد بود تا نماینده کشورمان در ظاهر کار سختی برای رسیدن به نیمه نهایی نداشته باشد. علی ارسلان از صربستان و کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی، اصلی‌ترین مدعیان حاضر در همین سمت جدول هستند.

1743506


* محمدعلی گرایی؛ قرعه‌ای مناسب برای رسیدن به فینال

در شلوغ‌ترین وزن مسابقات یعنی وزن 77 کیلوگرم که 33 کشتی گیر در آن قرعه‌کشی شده‌اند، محمدعلی گرایی که سید دوم را در اختیار دارد، پس از یک دور استراحت به مصاف آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی خواهد رفت. گرایی در صورت گذر از سد این حریف، در مقابل برنده جانی بور از فرانسه و قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی یعنی کیم هیون وو قرار خواهد گرفت. در مرحله یک چهارم نهایی نیز احتمالاً یک نفر از بین یوسوانیس پنیا فلورس کوبایی و آرام واردانیان ازبکستانی حریف گرایی خواهد بود. دیگر چهره مطرح حاضر در این سمت جدول، نایب قهرمان المپیک توکیو یعنی آکژول محموداف قرقیزستانی است.

1743508

* پشتام؛ دیدار دوباره با حریفان پارسال

پژمان پشتام که در سید سوم وزن 25 نفری 82 کیلوگرم حضور دارد، پس از استراحت در دور نخست، به مصاف برنده دیدار فیلیپ ساسیچ کروات و کاراپت چالیان ارمنستانی خواهد رفت که سال گذشته در المپیک توکیو به عنوان پنجم دست پیدا کرد. حریف پشتام در مرحله یک چهارم نهایی نیز یک نفر از بین یاروسلاو فیلچاکوف اوکراینی، هارپریت سینگ هندی و دنیس هوروات اسلواکیایی خواهد بود. به نظر می‌رسد که مانند سال گذشته، مهم‌ترین حریف پشتام برای رسیدن به فینال برهان آکبوداک ترکیه‌ای باشد.

1743509

* علیزاده؛ مسیر هموار تا دیدار نهایی

انصراف ناگهانی اسلام عباس اف آذربایجانی باعث شد تا جدول وزن 87 کیلوگرم دچار کمی تغییر شود. در این وزن که 30 نفر حضور دارند، ناصر علیزاده ابتدا با میرکو مینگوزی ایتالیایی کشتی می‌گیرد و سپس به مصاف برنده مسابقه میان رونیسون براندائو از برزیل و آتابک عزیزبکوف قرقیزستانی، نایب قهرمان سال گذشته آسیا، می‌رود. به نظر می‌رسد که قرعه سال گذشته رامین طاهری برای علیزاده تکرار شده و این کشتی‌گیر چمستانی باید در مرحله یک چهارم نهایی، مقابل تورپال بیسلطانوف دانمارکی و قهرمان امسال اروپا قرار بگیرد.

1743510

* ساروی؛ جدال مجدد با آرتور الکسانیان

مدافع عنوان قهرمانی و سید نخست وزن  29 نفری 97 کیلوگرم یعنی محمدهادی ساروی، پس از یک دور استراحت به مصاف برنده دیدار لیو ین از چین و فلیکس بالدوف از نروژ می‌رود که سال 2017 قهرمان اروپا شده است. رقیب احتمالی ساروی در یک چهارم نیز به نظر یک نفر از بین رستم آساکالوف، کشتی‌گیر کهنه کار ازبکستانی و میهایل کاجایا از صربستان خواهد بود. مهم‌ترین کشتی‌گیر حاضر در این نیمه از جدول نیز آرتور الکسانیان ارمنستانی و قهرمان جهان و المپیک است که در دو مسابقه قبلی خود برابر ساروی به پیروزی رسیده است.

1743511

* میرزازاده؛ قرعه‌ای سخت برای رسیدن به فینال

در وزن 130 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، امین میرزازاده که در سید هشتم قرار گرفته، ابتدا به مصاف قهرمان قزاقستانی آسیا یعنی علیم خان سیزدیکوف خواهد رفت و سپس در مقابل برنده مسابقه بین ساتیش هندی و صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان و نفر سوم المپیک ریو، قرار می‌گیرد. نایب قهرمان المپیک توکیو یعنی یاکوبی کاجایا از گرجستان، مهم‌ترین مدعی حاضر در این قسمت از جدول است.

1743512

دیدگاه‌ها