کد خبر : 1843107 | 19 شهریور 1401 ساعت 22:57 | 68K بازدید | 1 دیدگاه

پایان روز اول با حذف سه ايرانى و راهيابى علیزاده به شانس مجدد؛

فيناليست هاى چهار وزن اول كشتى فرنگى مشخص شدند

روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان با راهیابی ناصر علیزاده به مرحله شانس مجدد و حذف سه فرنگى كار ايرانى خاتمه یافت.

 فيناليست هاى چهار وزن اول كشتى فرنگى مشخص شدند

به گزارش "ورزش سه"، روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی در بلگراد صربستان به پایان رسید که شاگردان محمد بنا عملکرد دلچسبی نداشتند و از میان چهار نماینده ایران، فقط ناصر علیزاده توانست به جدول شانس مجدد وزن 87 کیلوگرم راه پیدا کند. بهترین عملکرد امروز را صربستان میزبان داشت که با استفاده از کشتی گیران خارجی خود توانست دو نماینده را در فینال 4 وزن نخست داشته باشد. دیگر کشوری که دو کشتی گیر را به فینال فرستاد، آذربایجان بود که نمایندگانش در دو وزن 55 و 72 کیلو راهی فینال شدند. کشورهای گرجستان، مجارستان، قرقیزستان و دانمارک نیز هرکدام یک فینالیست خواهند داشت.

*وزن نخست مسابقات یعنی وزن 55 کیلوگرم مطابق انتظارات پیش رفت و دو رقیب قدیمی یعنی الدانیز عزیزلی آذربایجانی و نوگزاری تسورتسومیا گرجستانی که در هر سه دوره قبلی در این وزن به روی سکو رفته بودند، به فینال رسیدند تا برای نخستین بار در فینال رقابت های جهانی رو در روی هم قرار بگیرند که با توجه به نتایج امروز، به نظر می رسد که کفه ترازو به سمت کشتی گیر آذربایجانی سنگینی می کند. نماینده ایران در این وزن نیز پویا دادمرز بود که پس از کسب یک پیروزی، با شکست مقابل امانگلی بکبولاتوف قزاقستانی از دور رقابت ها کنار رفت.

1743887

*در وزن 72 کیلوگرم اما همه نگاه ها به سمت علی ارسلان جلب شد. کشتی گیر ایرانی که سال گذشته به تابعیت صربستان درآمد، با کشتی های فوق العاده ای که امروز گرفت، حریفان را یکی پس از دیگری شکست داد و در نخستین حضور خود در رقابت های جهانی و در مقابل چشمان هواداران صربستانی به دیدار فینال راه پیدا کرد. در سمت مقابل نیز اولوی غنی زاده آذربایجانی که در فینال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مغلوب محمدرضا رستمی شد، در آخرین گام 4 بر 3 از سد سلجوق جان عبور کرد و به فینال رسید. محمدرضا مختاری در این وزن برای ایران به میدان رفت که در همان گام اول مقابل ابراهیم غانم از فرانسه شکست خورد و حذف شد.

1743886

*در وزن شلوغ و پرماجرای 77 کیلوگرم که شگفتی های زیادی را در خود داشت، زولتان لوای مجارستانی تنها کسی بود که 5 بار به روی تشک رفت و هر بار نیز پیروز از تشک خارج شد تا با شکست دو قهرمان جهان و دو عنوان دار قاره ای، به فینال این وزن راه پیدا کند. در پایین جدول نیز آکژول محموداف قرقیزستانی که در المپیک توکیو نایب قهرمان شد، با شکست دیگر قهرمان جهان حاضر در این وزن یعنی کیم هیون وو از کره جنوبی به فینال رسید تا شاید او بتواند نخستین طلای تاریخ کشتی فرنگی قرقیزستان در رقابت های جهانی را کسب کند. محمد علی گرایی نیز که نماینده ایران در این وزن بود، پس از برد در کشتی اول، مقابل کیم هیون وو شکست خورد و وداع تلخی با آوردگاه بلگراد داشت.

1743884

*تنها وزنی که نماینده ایران در جدول آن باقی ماند، 87 کیلوگرم بود که تورپال بیسلطانوف دانمارکی پس از غلبه بر ناصر علیزاده، در نیمه نهایی نیز از سد علی چنگیز ترکیه ای گذشت تا ضمن قطعی کردن نخستین مدال کشتی فرنگی دانمارک پس از سال 2015، جواز حضور نماینده کشورمان در جدول شانس مجدد را نیز امضا کند. در سمت مقابل نیز دیگر کشتی گیر خارجی میزبان یعنی زورابی داتوناشویلی گرجستانی الاصل که سال گذشته هم در همین وزن قهرمان جهان شده بود، در یک کشتی سخت و نفس گیر با نتیجه 4 بر 3 دیوید لوشونتسی مجارستانی را شکست داد تا برای دومین سال متوالی راهی دیدار پایانی شود.

1743885

برنامه مسابقات فینال به این صورت است:

وزن 55 کیلوگرم
*الدانیز عزیزلی از آذربایجان- نوگزاری تسورتسومیا از گرجستان

وزن 72 کیلوگرم
*علی ارسلان از صربستان- اولوی غنی زاده از آذربایجان

وزن 77 کیلوگرم
*زولتان لوای از مجارستان- آکژول محموداف از قرقیزستان

وزن 87 کیلوگرم
*زورابی داتوناشویلی از صربستان- تورپال بیسلطانوف از دانمارک

دیدگاه‌ها