کد خبر : 1843163 | 20 شهریور 1401 ساعت 11:25 | 665.8K بازدید | 84 دیدگاه

24 بازیکن به تیم ملی دعوت شدند

فوری؛ اولین فهرست کی‌روش اعلام شد

سرمربی تیم ملی فوتبال، اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال را که در لیگ ایران توپ می‌زنند، اعلام کرد.

فوری؛ اولین فهرست کی‌روش اعلام شد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مدت‌ها انتظار سرانجام لیست تیم ملی فوتبال متشکل از نفرات شاغل در لیگ ایران اعلام شد و قرار است قبل از شروع اردو نفرات لژیونر نیز مشخص شوند و خود را به کارلوس کی‌روش معرفی کنند.

درباره لیست تیم ملی بعد از تغییر در راس کادرفنی و جدایی دراگان اسکوچیچ گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح بود. دراین‌باره گفته می‌شد که ممکن است کارلوس کی‌روش تعدادی از نفرات دعوت شده از طرف اسکوچیچ را خط بزند اما به نظر می‌رسد تغییر خاصی در لیست اتفاق نیفتاده و کی‌روش به انتخاب‌های اسکوچیچ اعتماد کرده است.

با این حال سرمربی پرتغالی قرار است از روز چهارشنبه با حضور در تمرینات نفرات مورد نظر را ببیند و عملکرد آنها را به دقت بررسی کند تا بتواند انتخاب‌های نهایی خود را انجام بدهد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال، اسامی بازیکنان شاغل در لیگ ایران را جهت شرکت در اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال به شرح زیر اعلام کرد:

دروازه‌بان‌ها:
پیام نیازمند از سپاهان، سیدحسین حسینی از استقلال و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس
مدافعان راست:
رامین رضاییان از سپاهان، مهدی شیری از فولاد و صالح حردانی از استقلال
مدافعان وسط:
سامان فلاح از پیکان، عارف آقاسی از فولاد، مرتضی پورعلی‌گنجی از پرسپولیس و آرمین سهرابیان از گل‌گهر
مدافعان چپ:
ابوالفضل جلالی از استقلال و امید نورافکن از سپاهان
هافبک‌های وسط:
مهدی مهدی‌پور از استقلال، محمد کریمی و یاسین سلمانی از سپاهان، رضا اسدی از تراکتور، مهدی حسینی از مس رفسنجان، محمد خدابنده‌لو از گل‌گهر و میلاد سرلک از پرسپولیس
وینگرها:
محمد محبی و مهدی قایدی از استقلال، سعید صادقی و مهدی ترابی از پرسپولیس
مهاجم:
شهریار مغانلو از سپاهان

1744012
هواداران فوتبال برای ثبت تصاویر این‌چنینی از کارلوس کی‌روش لحظه شماری می‌کنند؛ سرمربی پرتغالی تیم ملی از روز چهارشنبه رسما کارش را آغاز خواهد زد.

در ادامه نکته هایی از لیست تیم ملی از نظرتان می‌گذرد:
*لیست لژیونرها برای حضور در اردو قرار است طی روزهای‌ آینده مشخص شود؛ البته به بازیکنان مد نظر اعلام شده که آنها باید خود را چه زمانی به تهران برسانند.
*سپاهان و استقلال با داشتن 6 بازیکن در لیست استقلال بیشترین نماینده را در این فهرست دارند.
*از پرسپولیس 5 بازیکن به تیم ملی فوتبال دعوت شده که قابل توجه است.
*بازگشت رامین رضاییان و مرتضی پورعلی‌گنجی اتفاق ویژه لیست تیم ملی محسوب می‌شود؛ رضاییان از مدت‌ها قبل توسط اسکوچیچ دعوت نمی‌شد و حالا دوباره با نظر کی‌روش اضافه شده است. همچنین پورعلی‌گنجی نیز به خاطر مصدومیتی که داشت مدت زیادی دور بود و دوباره توانسته خود را به تیم ملی فوتبال برساند.
*سامان فلاح، مدافع پیکان و یاسین سلمانی، هافبک سپاهان به عنوان دو بازیکن متولد 80 جوان‌ترین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند.
*حضور نفراتی مثل مهدی شیری، مهدی حسینی، محمد خدابنده‌لو و... نیز در لیست تیم ملی قابل توجه است. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا در بین ملی‌پوشان باقی بمانند.
*عارف غلامی مدافع استقلال و سروش رفیعی هافبک پرسپولیس در اردوی تیم ملی در قطر حضور داشتند و پابه‌پای سایر بازیکنان تمرین کردند اما در اردوی پیش‌رو غایب خواهند بود. مشخص نیست این دو با نظر اسکوچیچ از تیم ملی کنار گذاشته شدند یا کی‌روش، اما به نظر می‌رسد بخت این دو بازیکن با غیبت در اردوی منتهی به جام جهانی برای حضور در قطر کم‌تر و کم‌تر شده است.
*رضا اسدی، محمد محبی و مهدی قایدی سه چهره ویژه در اردوی تیم ملی ایران هستند. اسدی با جدایی از پرسپولیس به مهره کلیدی تراکتور تبدیل شده و محمد محبی و مهدی قایدی نیز با بازگشت به ایران و حضور در استقلال توانستند تا حدودی در شرایط بازی قرار گیرند و فرصت بازگشت دوباره به تیم ملی و چه بسا حضور در جام جهانی را به دست آورند.

گفتنی است؛ بازیکنان دعوت شده به تیم ملی روز چهارشنبه 23 شهریور ماه از ساعت 12 در هتل المپیک باید حضور داشته باشند.

دیدگاه‌ها