کد خبر : 1843273 | 20 شهریور 1401 ساعت 19:57 | 17.8K بازدید | 2 دیدگاه

اولین نیمه نهایی به ضرر ایران تمام شد؛

باخت میلمتری نجاتی در یک مبارزه جنجالی

علیرضا نجاتی با شکست میلیمتری در نیمه نهایی، به دیدار رده بندی وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان رفت.

باخت میلمتری نجاتی در یک مبارزه جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا نجاتی که سال 2019 به مدال برنز جهان رسید و در المپیک توکیو نیز در وزن 60 کیلوگرم حضور داشت، پس از مصدومیت میثم دلخانی به وزن 63 کیلوگرم آمد تا در رقابت های جهانی بلگراد در یک وزن بالاتر به روی تشک برود. او امروز ابتدا با نتیجه 5 بر صفر از سد احمد اویار ترکیه ای گذشت و پس از آن هم در لحظات پایانی توانست عبد المحمد پاپی از آلمان را 7 بر 3 شکست دهد و با غلبه 5 بر 3 بر ویکتور سیوبانو مولداویایی و قهرمان سال گذشته جهان به نیمه نهایی صعود کرد اما در این مرحله مغلوب لری آبولادزه از گرجستان شد و از رسیدن به فینال بازماند.
در دیدار نیمه نهایی، ابتدا کشتی گیر گرجستانی در خاک نجاتی قرار گرفت اما نجاتی نتوانست از این فرصت استفاده کند و در ادامه نیز آبولادزه پای نجاتی را از تشک خارج کرد تا وقت اول با نتیجه ۱ بر ۱ خاتمه پیدا کند. در وقت دوم ابتدا اخطار کم کاری به نجاتی داده شد تا نتیجه 2 بر 1 شود اما حریف نیز نتوانست از فرصت خاک استفاده کند. در ادامه، اخطار کم کاری بعدی هم که امتیازی نداشت به حریف گرجستانی داده شد. نجاتی حریف را از جا بلند کرد ولی نتوانست فنی اجرا کند و در حالی که به رسول جزینی اصرار می کرد تا به خاطر استفاده از پا درخواست بازبینی کند، اما مربی ایران اعتراضی نکرد تا این مسابقه جنجالی که با چند کارت زرد و قرمز به مربیان دو طرف همراه بود، در نهایت با پیروزی ۲ بر ۱ آبولادزه به پایان برسد.
نماینده کشورمان فردا شب و در دیدار رده بندی به مصاف برنده مسابقه بین تینار شارشنبکوف قرقیزستانی و ارباتو تو از چین خواهد رفت.

دیدگاه‌ها