کد خبر : 1843324 | 21 شهریور 1401 ساعت 08:30 | 630 بازدید | 0 دیدگاه

جاور بازپروری می‌شود

فرزام: منتقد زمان برگزاری کاپ آسیایی رویینگ بودم

سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ گفت: نسبت به زمان برگزاری کاپ آسیایی منتقد بودم اما کنفدراسیون آسیا تاریخ برگزاری مسابقات را جابه‌جا نکرد.

فرزام: منتقد زمان برگزاری کاپ آسیایی رویینگ بودم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، افشین فرزام در مورد اینکه برگزاری کاپ آسیایی در آستانه قهرمانی جهان چه کمکی به ملی‌پوشان کرده است و بهتر نبود این مسابقات در تاریخ دیگری برگزار می‌شد، بیان کرد: در مورد زمان برگزاری کاپ آسیایی من خودم منتقد بودم که در این زمان نباید برگزار می شد و دو دلیل هم داشتم. اولین که ملی پوشان اوج آمادگی خود را نمی‌توانند برای کاپ آسیایی بگذارند چون قهرمانی جهان را در پیش داریم و نباید آنها را تحت فشار قرار داد. نکته دوم این است که با توجه به نزدیک بودن قهرمانی جهان احتمال اینکه تیم های کمتری شرکت کنند، زیاد بود. 

او ادامه داد: انتقاد من به کنفدراسیون آسیا منتقل شد اما اعلام کرده بودند که نمی‌توانند زمان دیگری را برای برگزاری این کاپ آسیایی در نظر بگیرند و دبیرکل کنفدراسیون آسیا این جابجایی را قبول نکرد. 

*دوست داشتیم خارج از تهران تمرین کنیم

فرزام در پاسخ به این پرسش که اگر کاپ آسیایی برگزار نمی‌شد، امکان اینکه زودتر به قهرمانی جهان هم اعزام شوند و در پیست ۲۰۰۰ متری تمرین کنند، وجود داشت یا خیر؟ تصریح کرد: ما دوست داشتیم که از تهران خارج شویم حالا نه اینکه زودتر به قهرمانی جهان برویم اما می‌خواستیم که ملی‌پوشان تمریناتی را در پشت سدها داشته باشند اما برگزاری کاپ آسیا این برنامه را تحت شعاع قرار داد. 

فرزام در مورد کشورهای شرکت کننده مانند عراق، پاکستان و هند در کاپ آسیایی که سطح بالایی هم ندارند، گفت: عراق تیم بدی نداشت. یکی از ورزشکاران عراق در دو المپیک ریو و توکیو حضور داشته است. همچنین جزو مدال آوران آسیا است. 

*تلاش می کنیم محمد پور به پختگی لازم برسد

سرمربی تیم ملی رویینگ در پاسخ به این پرسش که شرایط سه نفر اعزامی به قهرمانی جهان چگونه است و چه هدف گذاری در این مسابقات کرده‌اند؟ تصریح کرد: ما با سه ورزشکار در قهرمانی جهان شرکت می کنیم که هرکدام وضعیت خاص خود را دارند. بعد از اینکه بهمن نصیری به آذربایجان رفت، تلاش کردم که یک نفر را در مردان آماده کنم. امیرحسین محمود پور در رده زیر ۲۳ سال است و برای اولین بار است که در رویینگ یک نفره به او میدان می‌دهم و رکوردهای خوبی هم ثبت کرده است. البته قهرمانی جهان در رده بزرگسالان است اما او با رده سنی زیر ۲۳ سال شرکت می کند. من همان شرایطی که برای بهمن نصیری فراهم کردم، برای هم ایجاد می کنم و می‌خواهم چند مسابقه شرکت کند تا به پختگی لازم برسد و کم کم بتواند در آینده برای ما مدال آوری و سهمیه المپیک را کسب کند. 

*جاور را داریم بازپروری می کنیم 

او افزود: من از سال ۲۰۱۶ به بعد با مهسا جاور کار نکرده بودم. در یکی، دو سالی که با من کار نکرد دیگر نتوانست مدال های انفرادی خود را تکرار کند. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا هم به دلیل مشغله شخصی دو سال ورزش را کنار گذاشت و شش ماه است که با هم دوباره کار می‌کنیم و خیلی امیدوارم که دوباره بتواند به جایگاه خود در آسیا در قایق یک نفره به دست آورد و به نوعی دوباره داریم مهسا جاور را بازپروری می‌کنیم.  نازنین ملایی در قهرمانی جهان در قایق سبک وزن شرکت می‌کند و امیدوارم که به فینال B صعود کند و جز ۱۲ نفر قرار بگیرد. از طرفی در رویینگ دو نفره مهسا جاور و نازنین ملایی را آماده می‌کنیم. 

فرزام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پیش‌بینی در مورد عملکرد امیرحسین محمودپور و مهسا جاور در قهرمانی جهان دارد؟ گفت: پیش‌بینی من این است که حالا به غیر از چین که قهرمان المپیک است بتوانند بقیه آسیایی ها را پشت سر بگذارند.

*خوشحالم بهمن نصیری را می‌بینم 

او در مورد اینکه سخت نیست که برای بهمن نصیری زحمت زیادی کشید اما کشور آذربایجان از او بهره برداری می کند؟ گفت: با بهمن نصیری در ارتباط هستم و خیلی خوشحالم که او را در قهرمانی جهان را می‌بینم. در ورزش باید نگاه حرفه‌ای داشته باشیم.  ورزشکاران به مسیری می روند که احساس می‌کنند رشد بیشتری دارند و از لحاظ اقتصادی کمک بیشتری به آنها می شود. واقعا از این ناراحت نمی‌شوند که ورزشکارم در جای دیگر می‌تواند به خواسته‌هایی که دارد برسد و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم به اهدافش برسد. 

دیدگاه‌ها