کد خبر : 1843489 | 22 شهریور 1401 ساعت 11:19 | 7K بازدید | 2 دیدگاه

تنها 14 مهاجم موفق به باز کردن دروازه شده‌اند

سهم مهاجمان در گل‌های زده لیگ؛ فقط 27 درصد!

از مجموع 83 گل زده شده تا پایان هفته ششم لیگ برتر فقط 23 گل توسط بازیکنان مهاجم به ثمر رسیده است.

سهم مهاجمان در گل‌های زده لیگ؛ فقط 27 درصد!

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت 6 هفته از رقابت های لیگ برتر اگرچه آمار گلزنی مهاجمان تخصصی بالاتر رفته اما همچنان مهاجمان سهم کمتری در گل های زده تیم های مختلف دارند.

در فصل گذشته همواره نسبت به کم گل بودن بازی های لیگ برتر انتقادهایی مطرح می‌شد و کارشناسان یکی از دلایل را نبود مهاجم تخصصی خوب در لیگ می‌دانستند. امسال اما با توجه به بازگشت تعدادی از لژیونرها به لیگ ایران و همچنین اضافه شدن چند خارجی خوب در پست فوروارد انتظار می‌رفت آمارها در بحث گلزنی مهاجمان بسیار بهتر شود.

 آمار گلزنی مهاجمان تخصصی در 6 هفته ابتدایی لیگ برتر بالاتر رفته اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد.

با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان متوجه شد که در مجموع 47 رقابت برگزار شده از لیگ بیست و دوم (دیدار ملوان و فولاد به تعویق افتاده) 83 گل رد و بدل شده است. میانگین حدودا 1.7 گل در هر بازی آمار خوبی برای مسابقات لیگ محسوب می‌شود، اما مسئله اصلی سهم نه چندان زیاد مهاجمان تخصصی در این تعداد گل است.

از تعداد گل‌های رد و بدل شده تا به اینجای لیگ برتر فقط 23 گل توسط مهاجمان تیم های مختلف وارد دروازه حریفان شده و فقط 14 مهاجم لیگ برتری پای شان به گلزنی باز شده است! به عبارت بهتر فقط 27 درصد گل های لیگ برتر بیست و دوم توسط مهاجمان زده شده است. این در حالی است که برخی تیم ها دو مهاجم شان گل زده‌اند و در برخی از تیم ها هنوز هیچ کدام از مهاجمان نتوانسته‌اند گلی در لیگ برتر به ثمر برسانند.

1735097

تا اینجای مسابقات لیگ، یورگن لوکادیا، مهاجم پرسپولیس با 4 گل زده بهترین فوروارد لیگ برتر محسوب می‌شود و پیمان رنجبری مهاجم نفت مسجدسلیمان با 3 گل زده در رده دوم قرار دارد. (هرچند که دو گل زده رنجبری و یک گل زده لوکادیا از روی نقطه پنالتی بوده است).

در بین بازیکنانی که در نوک حمله تیم های خود بازی می‌کنند محمد عباس‌زاده (تراکتور)، کریم اسلامی(نساجی)، عارف رستمی(مس کرمان) و سجاد بازگیر(ملوان) دوگله هستند. همچنین محمدرضا آزادی(آلومینیوم)، لوسیانو پریرا(مس رفسنجان)، مهدی قایدی و پیمان بابایی(استقلال)، شیرالدین بابایوف(نفت آبادان)، مجید علیاری(فولاد)، شروین بزرگ(مس کرمان) و مرتضی تبریزی(گل‌گهر) مهاجمانی هستند که تاکنون یکبار پای‌شان به گل باز شده است.

با علم به این موضوع که هر تیم لیگ برتری حداقل دو یا 3 و حداکثر 4 مهاجم هدف و نوک را در اختیار دارد، به این نکته می‌رسیم که هنوز مهاجمان زیادی در لیگ برتر هستند که نتوانسته‌اند برای تیم خود گل بزنند. طبیعتا در بین بازیکنانی که طی 6 هفته اول لیگ برتر در حسرت گلزنی مانده‌اند نام های سرشناسی نیز دیده می‌شود که همه ما آنها را می شناسیم.

باید منتظر ماند و دید در شروع مسابقات لیگ برتر آمار گلزنی مهاجمان چه تغییراتی خواهد کرد و کدام بازیکنان می‌‌توانند شرایط خود را بهبود ببخشند.

دیدگاه‌ها