کد خبر : 1843677 | 23 شهریور 1401 ساعت 13:14 | 40K بازدید | 13 دیدگاه

سه ماه بعد از فینال آن حرف‌ها را شنیدم؛

اختصاصی؛ گلایه‌های مهدی رحمتی از ۶ هفته عجیب

سید مهدی رحمتی پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و درباره شرایط سختی که برای او به وجود آمده، صحبت کرد.

اختصاصی؛ گلایه‌های مهدی رحمتی از ۶ هفته عجیب

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت ۶ هفته از مسابقات لیگ برتر تیم فوتبال آلومینیوم اراک که تحولات در ساختار تیمش را از اواخر فصل قبل شروع کرد، یک پیروزی، سه شکست و دو تساوی در کارنامه خود ثبت کرده است. نکته قابل توجه در دیدارهای آلومینیوم اراک کسب نتایج معقول در خارج از خانه و سه شکست در خانه است که همین موضوع به سوژه اصلی طرفداران فوتبال در اراک تبدیل شده است.

خبرنگار "ورزش سه" در گفت‌وگویی مفصل با سید مهدی رحمتی در خصوص دلایل کسب نتایج خوب بیرون از خانه که دو تساوی مقابل سپاهان و مس رفسنجان و یک پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان حاصل شده و همچنین سه شکست خانگی مقابل هوادار، پرسپولیس و تراکتور، صحبت‌هایی را انجام داده است.

* ساختارسازی و جوانگرایی اولویت اصلی مدیران کارخانه بود

در ابتدای فصل و هنگامی که مشغول یارگیری بودیم، جلسات متعددی را با مدیران کارخانه آلومینیوم و هیئت مدیره باشگاه برگزار کردیم. بعد از انتخاب مدیرعامل جدید مقرر شد شاکله اصلی تیم حفظ شده و میانگین سنی تیم کاهش پیدا کند. به همین دلیل تغییراتی در جذب بازیکنان مدنظرمان قرار دادیم و روی سیاست کلی که مصوب شده بود، تمرکز کردیم.

در این راستا بازیکنانی مثل سلیمان‌زاده، آریاکیا و علی نژاد را به تیمهای دیگر واگذار کرده و بابت آنها سود مالی داشتیم. به طور مثال از انتقال سلیمان‌زاده، یک بازیکن جوان را از مس رفسنجان به همراه مبلغی دریافت کردیم. در ازای آریاکیا نیز حسین پورحمیدی در تیم ماندنی شد چون او با تراکتور قرارداد داشت و البته در قبال انتقال محمد علی‌نژاد به سپاهان، رقم قابل توجهی به باشگاه رسید.

1745026

* با جدایی علی‌نژاد مخالف بودم

هنگامی که پیشنهاد باشگاه سپاهان به علی‌نژاد رسید، با جدایی او صراحتا مخالفت کردم چون می‌دانستم هماهنگی نفرات جدید و وینگرها زمان می‌برد، اما از آنجا که اعضای هیئت مدیره باشگاه و مدیرعامل روی بُعد مالی این جدایی توضیحاتی را ارائه کردند، علی‌رغم میل باطنی اجازه جدایی این بازیکن را صادر کردم.

* شاکله تیمی ما نسبت به فصل قبل تغییر کرده است

پیش از فصل با باشگاه آلومینیوم اراک قراردادی ۲ ساله امضا نموده و همانطور که اشاره کردم، با سیاست جوان‌گرایی کارمان را شروع کردیم. الان که ۶ هفته از بازی ها گذشته تغییرات عمده‌ای نسبت به فصل گذشته در تیم ما شکل گرفته است. به طور مثال بازیکنانی چون یونس اکبرپور، مهران موسوی، امین جهان‌کهن، هانسل زاپاتا، والنتینو یوئل و ... به شاکله تیمی ما اضافه شدند و از بقیه نفرات نیز به تناوب در ترکیب تیم استفاده می‌شود. این نفرات همگی بازیکنان تاثیرگذار تیم‌شان بودند. مثلا یوئل بازیکن تیم ملی سودان است و زاپاتا فصل قبل ۲۸ بازی در لیگ کرواسی انجام داد. مهران موسوی، مدافع تیم فولاد بوده که در ترکیب آلومینیوم بازی می‌کند و ما از بازیکنانی استفاده می کنیم که همگی در تیم‌های سابق خود تاثیر مهمی داشتند.

* اظهارات مربیان بعد از برد مقابل ما نشانه کیفیت آلومینیوم است

سرمربی آلومینیوم در خصوص ۳ شکست خانگی تیمش در این فصل گفت: همانطور که در نشست‌های خبری ۲ بازی گذشته اشاره کردم، از این بابت ناراحت هستم و از هواداران تیم آلومینیوم اراک عذرخواهی می‌کنم؛ البته فراموش نکنید که در هر ۳ دیدار خانگی به هیچ عنوان مستحق شکست نبودیم و این مساله را می‌توانید از صحبت‌های مربیان تیم‌های حریف ما متوجه شوید. آقایان الهامی، گل‌محمدی و بردیف هر سه در نشست‌های خبری بعد از بازی اعتراف کردند که آلومینیوم اراک تیم‌های آنها را اذیت کرده و حتی به نوعی اشاره کردند که در بازی مقابل ما با شانس مواجه شدند.

* همه از ما انتظار دارند در تمام بازی‌ها برنده شویم

البته باید واقع بینانه هم به قضایا نگاه کرد. شاید صعود تیم ما به فینال جام حذفی به حدی توقعات را بالا برده و شرایط به شکلی پیش رفته که همه انتظار دارند ما در تمام بازی‌ها برنده باشیم. این برای من خوشحال کننده است، اما همانطور که گفتم باید واقعیت را در نظر گرفت. پرسپولیس با آن همه هزینه و بازیکنانی که به خدمت گرفته در مقابل ما حدود ۱۴ دقیقه زمان بازی را کُشت و به گواه کارشناسان مستحق باخت در آن دیدار نبودیم. در دیدار با تراکتور با آن همه بازیکن داخلی و خارجی  که جذب این تیم شده و سرمربی روبین کازان روسیه را به خدمت گرفته ۹۰ دقیقه سوار بر بازی بودیم.

1742278

نزدیک به ۱۰ موقعیت بسیار خوب ایجاد کردیم ولی محمدرضا اخباری بسیار خوب عمل کرد و اجازه نمی‌داد توپ‌هایمان گل شود. در بازی با هوادار هم چندین موقعیت گل داشتیم و بازیکنان ما آنقدر خوب کار کردند که سرمربی حریف در نشست خبری تاکید کرد که فراتر از حد انتظار او ظاهر شدیم. این‌ها همه اتفاقات فوتبال است، اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد. مطمئنا شرایط برای ما هم عوض می‌شود و توپ‌های ما گل خواهد شد، اما چیزی که خیال من را راحت کرده، کیفیت و نوع فوتبال تیم ما است و همین که بازیکنانم به حریفان فشار وارد می‌کنند، نشان دهنده روزنه‌های پیشرفت در تیم ما است.

1745023

* قول و قرار ما و مدیران آلومینیوم حفظ تیم در میانه جدول است

وی در پاسخ به این سوال که در ابتدای فصل چه وعده‌ای به مدیران باشگاه داده است، گفت: من وعده‌ای ندادم، اما قول دادم تیمی بسازم که همه از تماشای فوتبالش لذت ببرند. تا الان هم این اتفاق افتاده، اما قبول دارم که فوتبال خوب باید به نتیجه هم منجر شود. در ابتدای فصل وقتی با مدیران باشگاه نشست داشتیم، طوری برنامه ریختیم که این تیم برای میانه جدول بسته شود. من نه قول قهرمانی داده‌ام، نه قول سهمیه آسیا. نه من، بلکه هیچ مربی چنین قولی نمی‌دهد. اینکه گفتم باید واقع بینانه به آلومینیوم نگاه کرد همین است. تیم حدود ۴ سال جوان‌تر شده و نزدیک به ۱۵ تغییر داشته است. تغییراتی که همه به سود فوتبال اراک و برای آینده این تیم است. شما شک نکنید نیمی از بازیکنان جوانی که به آلومینیوم اضافه شده‌اند، در آینده حرف‌های زیادی خواهند داشت. اکثر آنها بازیکنان رده‌های ملی پایه هستند و برای ستاره شدن آنها سخت تلاش می‌کنیم.

* حمایت‌ها به من دلگرمی داد
سرمربی آلومینیوم اراک در خصوص اینکه نگاه مدیران این باشگاه به نتایج این تیم در هفته‌های اخیر چگونه است، گفت: جا دارد از تلاش‌ها و حمایت‌های آقایان محمدی، الهی‌شکیب، میری‌لواسانی، رضایی، خزائی، نائیجی، پناهی و رضا امیری تشکر کنم. این عزیزان در طول ۶ بازی اخیر قوت قلبی برای من و همکارانم بودند. منِ مهدی رحمتی در این سال‌ها روزهای سخت و آسان زیاد دیده‌ام و مدت‌ها برای تیم ملی کشورم بازی کرده‌ام و در واقع نیازی به حمایت کسی ندارم، اما حمایت‌های این عزیزان به من دلگرمی داد. بعد از باخت تیم مقابل تراکتور بود که آقای پناهی مقابل رختکن از بابت تیمی که ساخته‌ایم تشکر کرد و گفت از فوتبال تیم لذت برده است. با وجود اینکه توقعی از کسی ندارم، اما او مصاحبه کرد و به‌خاطر فوتبالی که بازی کردیم از من، همکارانم و بازیکنان تشکر کرد.

1744550

* از مدیرعامل باشگاه گلایه دارم

به طور مثال آقای نائیجی، رئیس محترم هیئت مدیره ما صبح روز بازی با سپاهان پیام‌هایی را برای من ارسال کرد که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد. او با پیغام خود به بنده و اعضای تیم حمایت تمام قد خود را اعلام کرد تا نشان بدهد یک مدیر دلسوز است، اما حالا که این مباحث مطرح شد می‌خواهم از مدیرعامل باشگاه گلایه کنم. قبل از مطرح کردن گلایه‌ام باید از آقای رجاییان بابت  حضور در نقل و انتقالات باشگاه، پیگیری مطالبات بازیکنان و تجهیز ورزشگاه خانگی اراک تشکر کنم، اما گله‌ام این است در شرایطی که ما یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل را در اصفهان مقابل سپاهان داشتیم، آقای رجائیان مصاحبه‌ای با روزنامه ایران ورزشی انجام داده و اعلام کرده خوب بازی کردن تیم دلیل تبرئه کادر فنی نیست! شما این مصاحبه را صبح روز مهم‌ترین بازی ما در این ۶ هفته در کنار اقدام  حمایتی آقایان نائیجی و پناهی قرار بدهید. البته من اصلا نمی‌خواستم این مساله را در رسانه عنوان کنم، اما از آنجایی که آقای رجاییان مدعی است فردی رسانه‌ای بوده و دوست دارد بیشتر در رسانه‌ها صحبت‌هایش را مطرح کند، من این گلایه را مطرح کردم. ای‌کاش آقای رجائیان عجله نمی‌کرد و حداقل در صحبت‌هایش اشاره داشت که تازه هفته پنجم مسابقات است و باید به‌جای تخریب، از کادر فنی و بازیکنان حمایت کرد.

* من هم در رسانه گلایه خودم را مطرح کردم

بعد از دیدار استقلال و نساجی بود که مصاحبه‌ای را از مالک باشگاه نساجی دیدم و او با وجود شکست تیمش اعلام کرد از کادر فنی و بازیکنان این تیم تمام قد حمایت می‌کند، اما حقیقتا با مشاهده مصاحبه مدیرعامل باشگاه خودمان گله‌مند شدم. به این نکته هم باید اشاره کنم که بعد از بازی آقای رجائیان به رختکن تیم ما آمد و از کادر فنی و بازیکنان به‌خاطر متوقف کردن حریف در خانه خودش در حضور تماشاگران این تیم تشکر کرد. همانجا می‌خواستم گلایه خودم را مطرح کنم ولی همانطور که قبلا اشاره کردم، مدیرعامل باشگاه ما فردی رسانه‌ای است و من هم به همین دلیل در رسانه گلایه خودم را مطرح کردم.

* افکار منفی را به ذهن خودم راه نمی‌دهم

حقیقتا در این مدت صحبت‌های زیادی را از اطراف تیم شنیدم ولی چون امسال هدفم این است که آرامش داشته باشم و به موفقیت تیم فکر کنم سعی کردم افکار منفی را به ذهن خود راه ندهم. نمی‌خواهم بگویم در این مدت زحمات مدیریت باشگاه آقای رجائیان را ندیده‌ام، اما صحبت‌هایی را شنیده‌ام که سعی خواهم کرد خارج از فضای فعلی به‌صورت رو در رو با خود وی مطرح کنم.

1739512

* شعارها در اراک برایم جالب بود

صادقانه می‌گویم ما وقتی در بیرون  از خانه  نتیجه می‌گیریم و در داخل خانه خودمان علی‌رغم خوب بازی کردن به گل  نمی‌رسیم حتما یک جای کار ایراد دارد. یک قسمتی از ایراد به منِ سرمربی و تیم برمی‌گردد، اما تجربه من می گوید قسمت عمده  ماجرا بی‌ارتباط با حواشی ایجاد شده نیست. وقتی در هفته سوم بازی‌ها و هنگامی که تیم ما از تماشاگر محروم است و فقط تعداد کمی از هواداران روی سکوها حضور داشتند، علیه تیمی که ٣ ماه پیش فینالیست حذفی بوده، در فصل جدید جوانگرایی کرده و ٣٠ درصد مهره‌هایش با هماهنگی مدیران باشگاه و شخص مدیرعامل جدا شده‌اند و برای هماهنگی نیاز به زمان دارد، شعار می‌دهند، عجیب و البته جالب است. به‌خاطر این است که گفتم از مدیرعامل باشگاه گلایه دارم چون در هفته سوم از سرمربی و بازیکنانش در رسانه‌ها حمایت نکرد و به جایش روز بازی با سپاهان در رسانه‌ها از ما انتقاد کرد.

*۴ بازی با تیم‌های مدعی داشتیم

من وظیفه دارم از تیم و بازیکنانم دفاع کنم و انصاف نیست که آنها را قربانی کنم و حرفی علیه آنها بزنم چون این بچه‌ها نیاز به حمایت دارند. شما ببینید که ما ۴ بازی از ۶ بازی گذشته را با تیم‌هایی انجام دادیم که جزو ٧ تیم اول مدعی، پرهزینه و قدرتمند این فصل هستند. برای همین است که می گویم هواداران باید از آلومینیوم حمایت کنند چون اگر بازی‌های آسانتری به ما در ابتدای فصل می‌خورد، قطعا الان شرایط خیلی بهتری در جدول داشتیم.

1739098

* قیمت بازیکنان خارجی ما زیر ۵/۵ میلیارد تومان است

زاپاتا و یوئل دو بازیکن خارجی ما هستند که دیرتر از سایر بازیکنان به جمع ما اضافه شدند. این نفرات در امر بدنی از سایر بچه‌ها عقب‌تر هستند، اما همان ابتدا که آمدند کیفیت خود را نشان دادند. ما ساعت‌ها برای انتخاب این نفرات وقت گذاشتیم و به همراه کادر فنی فیلم بازی های مختلف این دو را تماشا کردیم. این را برای آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند ما بازیکن خارجی گران‌قیمت جذب کردیم، می‌گویم که جذب یوئل و زاپاتا از بازیکنان داخلی برای ما ارزان‌تر بودند. می‌توانید این مساله را از مسؤولان باشگاه بپرسید که قرارداد هر دو نفر زیر ۱۸۰ هزار دلار است که با قیمت امروز دلار می‌شود حدود ۵/۵ میلیارد تومان.

* به بازیکنانم برای بازی با ملوان هشدار می‌دهم

رحمتی در خصوص دیدار هفته هفتم تیمش مقابل ملوان گفت: هیچ بازی در لیگ امسال ساده نخواهد بود. کسب یک برد و دو تساوی مقابل تیم‌های تا دندان مسلح سپاهان و مس رفسنجان در بیرون از خانه ما را مصمم می‌کند که برای اولین برد خانگی تمام تلاش خود را انجام بدهیم. از روز جمعه تمرینات ما برای بازی با ملوان آغاز خواهد شد و شک نکنید به بازیکنانم برای این دیدار هشدار می‌دهم که ذره‌ای غفلت ما را جریمه خواهد کرد. ملوان تیمی بسیار قوی است و اصلا نباید به جایگاهی که دارد، توجه کنیم. من و تیمم از این مسابقه قطعا ۳ امتیاز را می‌خواهیم و روی حمایت هواداران‌مان برای کسب اولین پیروزی حساب کرده‌ایم. امیدوارم هواداران خوب آلومینیوم اراک در این مسابقه از دقیقه اول تا دقیقه ۹۰ تیم خود را تشویق کنند و به بازیکنان روحیه بدهند. من به هواداران متعصب ایرالکو قول می‌دهم این تیم با شخصیت خوبی که پیدا کرده، به زودی روی نوار موفقیت قدم برمی‌دارد و شهر اراک برای رقیبان ما به یک ورزشگاه جهنمی تبدیل خواهد شد.

1745024

دیدگاه‌ها