کد خبر : 1843695 | 23 شهریور 1401 ساعت 15:22 | 108.9K بازدید | 5 دیدگاه

نگاهى به ١٠ آزادكار آمريكايى در بلگراد؛

رقیب اصلی ایران برای قهرمانی را بشناسید (عكس)

تیم کشتی آزاد آمریکا با 10 کشتی گیر در رقابت های جهانی صربستان حضور پیدا خواهد کرد.

رقیب اصلی ایران برای قهرمانی را بشناسید (عكس)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در حالی از ظهر فردا در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد که به نظر می رسد در غیاب تیم روسیه، رقابت اصلی قهرمانی بین دو تیم ایران و آمریکا باشد؛ دو تیمی که در طول تاریخ این رقابت ها نیز بیشترین مدال طلا را پس از روسیه به دست آورده اند و تنها کشورهایی هستند که توانسته اند در 17 سال اخیر عنوان قهرمانی را از چنگ روس ها در آورند. حال و در فاصله یک روز تا آغاز این رقابت ها نگاهی به ترکیب تیم آمریکا خواهیم انداخت که آخرین بار در سال 2017 به عنوان قهرمانی تیمی رسید و سال گذشته نیز با 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز، 168 امتیاز به دست آورد و بالاتر از ایران بر سکوی دوم جهانی اسلو ایستاد.

1745070

1745067
نماینده آمریکایی ها در وزن 57 کیلوگرم توماس گیلمان خواهد بود که در المپیک توکیو به مدال برنز رسید و در جهان اسلو نیز مدال طلا را از آن خود کرد. او در چند سال اخیر همواره برابر کشتی گیران ایرانی پیروز بوده و هم در المپیک توکیو هم در جهانی اسلو با غلبه بر نمایندگان ایران به کار خود پایان داده است و در آخرین مورد نیز علیرضا سرلک را در تورنمنت ظهیر صغیر تونس با نتیجه 11بر 7 شکست داد تا به نظر برسد که امسال نیز از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است.

1745075

1745068
در وزن 61 کیلوگرم هم ست گراس برای آمریکا به روی تشک خواهد رفت که اولین بار است که در رقابت های جهانی شرکت می کند اما نکته مهمی که او را خطرناک می کند، این است که او در انتخابی آمریکا از سد داتون فیکس عبور کرده است که سال گذشته عملکرد فوق العاده ای در اسلو داشت و به مدال نقره این وزن رسید.
جان دیاکومیهالیس 23 ساله در وزن 65 کیلوگرم در ترکیب آمریکا حضور دارد که قهرمانی نوجوانان جهان را در کارنامه دارد و سال گذشته نیز در اسلو حاضر بود اما خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت و به نظر می رسد که رحمان عموزاد کار چندان سختی برای عبور از سد او نداشته باشد.

1745072
پس از اینکه نماینده چند سال اخیر یانکی ها در وزن 70 کیلوگرم یعنی جیمز گرین از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، این بار قرار است زین آلن رترفورد جای او را بگیرد که سابقه دو حضور ناموفق در رقابت های جهانی در وزن 65 کیلوگرم را دارد و قرار است شانس خود را در یک وزن بالاتر در صربستان محک بزند.
مدعی اصلی وزن 74 کیلوگرم، کایل دیک با تجربه و 31 ساله است که دو بار در وزن 79 کیلوگرم قهرمان جهان شده است اما برای شرکت در المپیک وزن خود را کاهش داد و پس از کسب مدال برنز در توکیو، در وزن 74 کیلوگرم ماندگار شد و در جهانی اسلو هم به مدال طلا رسید.
جردن باروز که سال گذشته با غلبه بر محمد نخودی در دیدار فینال به عنوان قهرمانی وزن 79 کیلوگرم رسید تا با 5 مدال طلا و 3 مدال برنز تبدیل به پرافتخار ترین آزادکار مرد آمریکایی در رقابت های جهانی شود، امسال نیز در صربستان حضور خواهد داشت و به نظر می رسد که احتمالاً باید شاهد مصاف دوباره او و محمد نخودی در مسابقه نهایی باشیم.

1745074
اما پر سر و صدا ترین رقابت این روزهای کشتی جهان در وزن 86 کیلوگرم خواهد بود؛ جایی که دیوید تیلور آمریکایی پس از سه برد پیاپی مقابل حسن یزدانی، بالاخره در فینال جهانی اسلو مغلوب این کشتی گیر جویباری شد تا نتواند در یک سال به طور همزمان قهرمان المپیک و رقابت های جهانی شود. او به این امید تیم آمریکا را در بلگراد همراهی خواهد کرد که در دیدار فینال احتمالی بتواند انتقام شکست اسلو را از حسن یزدانی بگیرد.
دیگر مسابقه ای که همه انتظار تماشای آن را می کشند، رقابت بین کامران قاسمپور و جیدن کاکس در وزن 92 کیلوگرم است. کشتی گیر آمریکایی که دو مدال طلای جهان را در کارنامه دارد و به گربه سیاه علیرضا کریمی تبدیل شده بود، سال گذشته در نخستین جدال خود با کامران قاسمپور مقهور زیرگیری های کشتی گیر جویباری شد تا به مدال برنز بسنده کند اما این دو کشتی گیر امسال تا فینال به هم برخورد نخواهند کرد تا احتمالاً شاهد یک فینال تماشایی دیگر در استارک آرنا باشیم.

1745073
نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا کایل اسنایدر است که در غیاب قهرمان بلامنازع این وزن یعنی عبدالرشید سعدالله یف روس، به دنبال این است تا پس از 5 سال دوباره بر سکوی نخست رقابت های جهانی بایستد اما برای صعود به فینال باید از سد محمد حسین محمدیان عبور کند که در آخرین نبرد رو در روی این دو کشتی گیر موفق شد اسنایدر را ضربه فنی کند.

1745071

در شرایطی که همچنان خبری از بازگشت قهرمان وزن 125 کیلوگرم المپیک توکیو یعنی گیبل استیوسون به مسابقات بین المللی نیست، هیدن زیلمر 30 ساله دوبنده تیم ملی آمریکا را در این وزن به تن خواهد کرد که در رقابت های انتخابی توانست نیک گویازدوفسکی را از پیش روی بردارد.

دیدگاه‌ها