کد خبر : 1843930 | 25 شهریور 1401 ساعت 22:31 | 1.4M بازدید | 32 دیدگاه

روز شکست مسابقات بزرگ مقابل آمریکا

پايان روز دوم؛ ايران همچنان در حسرت طلا!

با شکست یزدانی و نخودی ایران هردو فینال رقابت‌های روز دوم را مقابل کشتی‌گیران نامدار آمریکایی از دست داد.

پايان روز دوم؛ ايران همچنان در حسرت طلا!

به گزارش ورزش سه، با اتمام کشتی امیرحسین زارع و کسب یک مدال برنز پرونده روز دوم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان بسته شد.

مجید خدایی مفسر کشتی و قهرمان سابق کشتی ایران با انتقاد ضمنی از کادر فنی اعلام کرد امروز همه کشتی‌های مهم را باختیم.

* در مسابقات امروز حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با شکست سنگین ۷ بر یک برابر دیوید تیلور در فینال به مدال نقره بسنده کرد.

*محمد نخودی نیز در وزن ۷۹ کیلوگرم با شکست ۴ بر ۲ برابر جردن باروز چهره عنوان‌دار جهان و المپیک از آمریکا برای دومین سال متوالی به مدال نقره جهان رسید.

*امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که باتوجه به قرعه در رقابت‌ها حاضر نشد.

*ایران در ۳ وزن دوم نیز شانس رسیدن به یک مدال طلا و یک برنز را دارد، کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان فردا شب(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان در رقابتی حساس و سخت مقابل جی‌دن کاکس دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می‌رود و یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

*علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۳ وزن دوم بود که با شکست در دور نخست مقابل حریفی از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.

25 شهریور 1401 ساعت 23:13

* در آخرین کشتی امشب نیز طاها آکگول ترکیه ای با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل لخاگواگرل مونختور از مغولستان به پیروزی رسید تا ۷ سال پس از آخرین قهرمانی خود، سومین بار به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

1745776
25 شهریور 1401 ساعت 23:02

برنامه دو روز آینده رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به شرح زیر است:

شنبه ۱۷ سپتامبر(۲۶ شهریور):

دور مقدماتی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم و مرحله شانس مجدد اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران

نیمه نهایی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران

فینال اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ به وقت ایران

یکشنبه ۱۸ سپتامبر(۲۷ شهریور):

مرحله شانس مجدد اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت ایران

فینال اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ به وقت ایران

25 شهریور 1401 ساعت 23:00

🥉* زارع به مدال برنز رسید. امیرحسین زارع در مسابقه رده بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف آمارور دسی از کانادا رفت که در همان ابتدای کار به پشت حریف رفت و او را خاک کرد و پس از آن هم با یک زیرگیری یکبار دیگر دسی را در خاک خود قرار داد تا وقت اول را با برتری ۴ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم هم دو بار دیگر حریف را خاک کرد تا با پیروزی ۸ بر صفر به مدال برنز جهان دست پیدا کند.

25 شهریور 1401 ساعت 22:50

* گنو پتریاشویلی گرجستانی توانست اولگ بولتین قزاقستانی را با نتیجه ۱۱ بر ۴ شکست داده و به مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم دست پیدا کند تا برای هفتمین بار در رقابت های جهانی به روی سکو برود.

25 شهریور 1401 ساعت 22:47

تصویری که سایت فدراسیون کشتی از پایان کشتی نخودی و باروفس منتشر کرده است.

1745757
25 شهریور 1401 ساعت 22:28

🥈* دیوید تیلور قهرمان وزن ۸۶ کیلو شد. در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که پس از اینکه تیلور نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، یک امتیاز به یزدانی داده شد اما کشتی گیر آمریکایی در ادامه با یک زیرگیری نماینده کشورمان را خاک کرد تا وقت نخست با برتری ۲ بر ۱ تیلور به پایان برسد. در وقت دوم هم تیلور در یک ضد حمله یزدانی را خاک کرد و پس از آن هم پای یزدانی را از تشک خارج کرد تا حساب کار ۵ بر ۱ شود. تیلور آمریکایی که این بار آماده تر از همیشه بود، با خاک کردن دو امتیاز دیگر گرفت تا در پایان با نتیجه ۷ بر ۱ به پیروزی برسد و نماینده کشورمان به مدال نقره بسنده کند.

ویدئو: 260461
25 شهریور 1401 ساعت 22:14

* دیگر مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم به عظمت دولت بکوف قزاقستانی رسید که با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد اتان آدریان راموس از پورتو ریکو گذشت.

25 شهریور 1401 ساعت 22:05

* بوریس ماکوئف از اسلواکی موفق شد سباستین جزیرزانسکی از لهستان را ۳ بر ۱ شکست دهد تا عنوان سومی وزن ۸۶ کیلوگرم را به خود اختصاص دهد.

25 شهریور 1401 ساعت 21:45

🥈* طلسم باروز همچنان پابرجا ماند. در رقابت فینال وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی به مصاف جردن باروز آمریکایی رفت و پس از اینکه باروز نتوانست در زمان ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی کسب کند، وقت اول با برتری ۱ بر صفر نخودی به پایان رسید. در ابتدای وقت دوم پای نماینده کشورمان از تشک خارج شد و پس از آن هم با یک زیر دو خم خاک شد تا حساب کار ۳ بر ۱ شود. در ادامه نیز نخودی در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی کسب نکرد و در ثانیه های آخر هم پای باروز را از تشک بیرون کرد تا در نهایت با حساب ۴ بر ۲ مغلوب شده و به مدال نقره دست پیدا کند.

ویدئو: 260458
25 شهریور 1401 ساعت 21:31

* در دیگر مسابقه رده بندی وزن ۷۹ کیلوگرم، واسیل میخایلوف اوکراینی با نتیجه ۵ بر ۳ بکزاد عبدالرحمانوف ازبکستانی را از پیش روی برداشت و به مدال برنز دست پیدا کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها