کد خبر : 1843994 | 25 شهریور 1401 ساعت 17:49 | 49.4K بازدید | 6 دیدگاه

دو نیمه نهایی جذاب در انتظار یونس و کامران

یونس امامی و کامران قاسمپور به دیدار نیمه پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان راه پیدا کردند.

دو نیمه نهایی جذاب در انتظار یونس و کامران

به گزارش "ورزش سه"، دومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بلگراد صربستان با برگزاری رقابت های 3 وزن 57، 74 و 92 کیلوگرم پیگیری شد که سه نماینده کشورمان نیز به روی تشک رفتند که یونس امامی و کامران قاسمپور موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شدند.
در وزن 57 کیلوگرم، علیرضا سرلک که سال گذشته در اسلو نروژ به مدال نقره جهان دست پیدا کرد، در گام اول  به مصاف زو ونهائو از چین و نفر سوم سال 2018 امیدهای جهان رفت که پس از اینکه حریف نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی به دست آورد، وقت اول را با برتری ۱ بر صفر به سود خود به پایان رساند. در وقت دوم، حریف در یک ضد حمله سرلک را از تشک خارج کرد اما پس از آن، در اخطار ۳۰ ثانیه دوم نیز کاری از پیش نبرد تا نتیجه 2 بر 1 به نفع سرلک شود. درحالی که کمتر از یک دقیقه به پایان مسابقه زمان باقی مانده بود، کشتی گیر چینی یک بار نماینده کشورمان را خاک کرد و در لحظات آخر نیز سرلک را بر روی کنده کشی خودش به پل زد تا پس از رد شدن اعتراض مربیان ایران، نایب قهرمان جهان در همان دیدار نخست با نتیجه 6 بر ۲ شکست خورده و منتظر صعود این حریف به دیدار پایانی بماند.

1745693
نماینده کشورمان در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی بود که ابتدا به مصاف انریکه پرز از گواتمالا رفت و پس از اینکه حریف را از بالا به پل زد، دو بارانداز نیز اجرا کرد تا ۸ بر صفر پیش بیفتد. امامی در ادامه نیز حریف را در خاک خود قرار داد تا در عرض ۱ دقیقه و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروز برسد. او در مسابقه دوم خود نیز در مقابل آیمار آندروسی از استونی قرار گرفت که در همان ابتدای کار با یک سر زیر بغل حریف را در خاک قرار داد و پس از آن هم ۴ بارانداز را اجرا کرد تا با پیروزی ۱۰ بر صفر به مرحله یک چهارم پایانی برسد. نفر سوم سال 2019 جهان، در این مرحله نیز به دیدار قهرمان امیدهای جهان و نفر سوم امسال اروپا از آذربایجان یعنی توران بایراموف رفت که در ابتدا با یک پیچ کمر حریف را از بالا به پل زد و ۴ امتیاز گرفت اما در ادامه با فن کمر حریف ۲ امتیاز از دست داد که پس از رد شدن اعتراض مربیان آذربایجان نتیجه ۵ بر ۲ شد. نماینده کشورمان در وقت دوم بر روی حمله خودش خاک شد اما پس از آن یکبار حریف را از تشک خارج کرد و یکبار هم او را در خاک خود قرار داد تا با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسیده و راهی مرحله نیمه پایانی شود. امامی برای رسیدن به فینال در مقابل کایل دیک آمریکایی قرار خواهد گرفت که 3 مدال طلای جهان و مدال برنز المپیک توکیو را در کارنامه دارد.

1745694
مدافع عنوان قهرمانی وزن 92 کیلوگرم یعنی کامران قاسمپور نیز برای دومین سال متوالی در این وزن به میدان رفت که پس از یک دور استراحت، در مقابل عدلان ویسخانوف از فرانسه و نفر سوم جوانان جهان قرار گرفت و پس از اینکه حریف را از تشک به بیرون برد، با یک زیرگیری او را خاک کرد و یک بارانداز نیز اجرا کرد تا ۵ بر صفر پیش بیفتد. قاسمپور در ادامه نیز دو بار حریف را خاک کرد و یک بار هم پای او را از تشک خارج کرد تا در همان وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر برنده شود. او در مرحله یک چهارم نهایی نیز به مصاف احمد باتائف از بلغارستان و نایب قهرمان امسال اروپا رفت که پس از اینکه حریف نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی به دست آورد، با یک زیر یک خم او را خاک کرد و پس از آن هم یک بارانداز اجرا کرد تا حساب کار ۵ بر صفر شود. نماینده کشورمان در وقت دوم نیز یکبار دیگر حریف را با زیرگیری خاک کرد اما در ادامه، خودش نیز با زیرگیری حریف خاک شد تا این دیدار را با پیروزی ۷ بر ۲ به سود خود خاتمه دهد و به دیدار نیمه پایانی صعود کند. حریف نماینده کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی، میریانی مایسورادزه از گرجستان است که امسال در قهرمانی اروپا به مدال برنز دست پیدا کرده است.

1745695
برنامه دیدارهای نیمه نهایی این 3 وزن به این صورت است:

57کیلوگرم///
توماس گیلمان از آمریکا – زو ونهائو از چین
استفان میچیچ از صربستان – زلیمخان آباکاروف از آلبانی

74کیلوگرم///
یونس امامی از ایران – کایل دیک از آمریکا
فرانک چامیزو از ایتالیا – تیموراز سالکازانوف از اسلواکی

92کیلوگرم///
کامران قاسمپور از ایران – میریانی مایسورادزه از گرجستان
جیدن کاکس از آمریکا – عثمان نورماگومدوف از آذربایجان

دیدگاه‌ها