کد خبر : 1843997 | 25 شهریور 1401 ساعت 18:48 | 110.6K بازدید | 21 دیدگاه

آمدم ۸-۰ ببرم شکست خوردم

گرایی: غرور؟ غرور کجا بود اشتباه کردم

آمدم زود کشتی را تمام کنم و هشت بر صفر ببرم که به تایم دوم نکشد ولی متاسفانه فن را روی خودم انداختم.

گرایی: غرور؟ غرور کجا بود اشتباه کردم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا گرایی، مرد یخی کشتی ایران پس از قهرمانی در المپیک و مسابقات جهانی اسلو موجی از امیدواری را برای کسب قهرمانی جهان در بلگراد به وجود آورده بود اما او در فینال کشتی چهار بر صفر برده را به دلیل اصرار به کسب امتیازهای بعدی از دست داد و نقره گرفت. محمدرضا گرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از دلایل شکست در فینال، انتقادات به فرنگی و محمد بنا و همچنین تلاش با برادرش برای کسب دو طلای المپیک پاریس برای ایران می‌گوید.

گرایی در ابتدا راجع به این مسابقات گفت: من توانستم چهارتا کشتی بگیرم و در فینال عجله کردم و کشتی‌ای که چهار بر صفر جلو بودم را پنج بر چهار عقب افتادم. مسابقات جهانی تمام شد و توانستم مدال نقره را کسب کنم. جا دارد از آقای بنا تشکر کنم که زحمات زیادی را برای تیم کشیدند. همچنین از مردم عزیز تشکر می‌کنم که دعا کردند بهترین نتیجه را بگیریم ولی قسمت نشد در تیمی قهرمان شویم. انشاالله سالهای دیگر با دعای مردم بتوانیم قهرمان شویم. من بار اول بود با این کشتی‌گیر در فینال رقابت کردم.

او در مورد اینکه محمدرضا گرایی با غرور کشتی‌ گرفته یا نه گفت: غرور نداشتم، آخر چه کسی در فینال مسابقات جهان غرور می‌گیرتش؟ نه، غرور نداشتم و اشتباه از سمت خودم بود. آمدم زود کشتی را تمام کنم و هشت بر صفر ببرم و به تایم دوم نکشد که متاسفانه فن را روی خودم انداختم و کشتی را برای خودم سخت کردم. ورزش لحظه هاست و در آن لحظه نتوانستم تصمیم درست بگیرم و کشتی از دستم در آمد و کشتی‌گیر میزبان برنده شد.

1744620

گرایی در مورد اینکه بعد از قهرمانی در المپیک و جهان و این نقره هنوز انگیزه دارد یا خیر بیان کرد: صد در صد انگیزه دارم. ما محکم به کار خودمان ادامه می‌دهیم. اتفاق خاصی نیفتاده. پیام‌های پرمحبت دوستان و مردم برایمان قوت قلب بود و ما هم دوباره برای مسابقات جهانی و المپیک استارت می‌زنیم و انشاالله در میدان اصلی که المپیک است دل مردم را شاد کنیم.

این کشتی‌گیر در مورد انتقاداتی که نسبت به کشتی فرنگی وجود داشت گفت: شرایط کشتی فرنگی اینطور بود ولی مردم از کشتی فرنگی انتظار دارند. همیشه مردم به فرنگی امیدوار بودند و اینجا هم امید به قهرمانی داشتند. یک سری انتقادات به وجود آمد ولی بالاخره ورزش کشتی برد و باخت دارد. همانطور که در خوشی کنار ما هستند باید در سختی و باخت‌ها هم کنار تیم باشند. کنار بچه‌هایی که مدال نگرفتند باشند تا با انگیزه کارشان را ادامه دهند. آقای بنا کاملا مسیرش مشخص است. یک اسطوره به تمام معناست که کشتی فرنگی را به جایی رساند که الان همه توقع دارند که کشتی فرنگی قهرمان شود. این بد است که بگوییم آقای بنا مسئول این باخت است.

او در مورد اینکه مردم سختی‌های کشتی را لمس نمی‌کنند و شایعه خداحافظی محمد بنا گفت: رقابت، مسائل پشت پرده و رژیم‌های طولانی مدت دست به دست هم می‌دهد که این باخت‌ها اتفاق بیفتد. فعلا آقای بنا به عنوان سرمربی هستند و فدراسیون باید تصمیم بگیرد. ما به عنوان یک سرباز منتظر تصمیم فدراسیون هستیم. امیدوارم این اتفاق نیفتد چون ما به وجود آقای بنا افتخار می‌کنیم.

1744622

او در مورد عملکرد محمدعلی گرایی، برادر بزرگترش گفت: محمدعلی دستش از مدال کوتاه و یک شوک وارد شد. شانس با ما یار نبود و هم محمد علی و هم کشتی‌گیران دیگر آنطور که باید کشتی‌شان در نیامد. امسال محمدعلی نتوانست امتیاز لازم را کسب کند. هرکس بعد از باخت ناراحت است و طبیعتا بعد از یک استراحت کوتاه تمرینات‌مان را شروع می‌کنیم. انشاالله که ۲۰۲۳ افتخار آفرین شویم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در المپیک پاریس به عنوان دو برادر دو مدال طلا را به هم‌وطنان‌ عزیزمان هدیه بدهیم.

محمدرضا گرایی در مورد علی ارسلان و قهرمانی‌اش با پرچم صربستان گفت: به او تبریک می‌گویم؛ او زیر پرچم صربستان توانست قهرمان جهان شود ولی همه می‌دانیم او به عنوان یک ایرانی قهرمان شده است. انشاالله دوباره شاهد موفقیت‌هایش باشیم.

او در مورد داوری و ایرادات در وزن کشی‌ها بیان کرد: ما در سالن مسابقات بودیم و کشورهای ترکیه، آذربایجان و گرجستان به داوری اعتراض می‌کردند و وقتی جویا شدیم گفتند صرب‌ها وزن‌کشی نکردند. ما زیاد از این قضیه اطلاع نداشتیم و این موضوع را به آقای بنا گفتند که ماهم اعتراض کنیم.

او در مورد رقابت دوباره تیلور با یزدانی گفت: یک ایران مشتاق برگزاری این مسابقه هستند. من هم به عنوان یک دوست امیدوارم حسن آقا این مسابقه را با اختلاف زیاد برنده شود و کام مردم را شیرین کند. ما با استرس پای تلویزیون می‌نشینیم تا حسن تیلور را ده-هیچ ببرد.
گرایی در پایان در مورد رقابت‌های بلگراد گفت: برایم تجربه شد که در امتیاز گرفتن عجله نکنم. من می‌توانستم چهار بر صفر ببرم. انشاالله در مسابقات بعدی تکرار نشود. من مشکل بدنی نداشتم.

دیدگاه‌ها