کد خبر : 1844393 | 28 شهریور 1401 ساعت 11:43 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ 2؛ میثاقیان و جباری در تکاپوی صعود

فصل جدید لیگ 2 در دو گروه 14 تیمی از یک‌شنبه 10 مهر آغاز می‌شود و در پایان تیم‌های اول به‌همراه برنده دیدار تیم‌های دوم به لیگ یک صعود می‌کنند.

لیگ 2؛ میثاقیان و جباری در تکاپوی صعود

به گزارش "ورزش سه"، برخی از تیم های حاضر در لیگ 2 پیش‌تر در لیگ برتر حضور داشتند. مثل شاهین شهرداری بوشهر، شهید قندی یزد، داماش گیلان، سپیدرود رشت و...

پاس همدان یکی از تیم های حاضر در این فصل لیگ 2 پیش‌تر با نام پاس تهران آخرین تیم ایرانی بود که در مسابقات باشگاهی آسیا به روی سکو رفت و بعد از این قهرمانی تا اکنون هیچ تیم باشگاهی ایران بر سکوی نخست آسیا قرار نگرفته است.

لیگ 2 این فصل هم جذابیت های خاص خود را دارد. مجتبی جباری بازیکن اسبق استقلال که در ابتدای فصل صحبت از حضورش در کادر فنی تیم استقلال به میدان آمد هدایت تیم نیروی زمینی را بر عهده گرفته است. او وقتی دید شانسی برای حضور در کادر فنی آبی ها ندارد باوجود دریافت پیشنهاد از دیگر تیم های لیگ برتری از جمله هوادار تصمیم گرفت دست به‌کار شود و خودش به عنوان سرمربی وارد گود شود. نیروی زمینی با بازیکنان سرباز همواره مدعی صعود به لیگ یک بود و تا اکنون چند بار این اتفاق شیرین را تجربه کرده است.

دیگر تیم مدعی صعود در این فصل از بازی ها داماش گیلان با هدایت اکبر میثاقیان است. مربی ای که تاکنون 6 تیم را از دسته پایین تر به دسته بالاتر آورده است و جز مربیان رکورددار در این زمینه است. او فوتبال شمال را به خوبی می شناسد. اکبر میثاقیان جدا از بازی در ملوان در این تیم و شموشک مربیگری کرده و پیش بینی می شود در صورت عمل به تعهدات مالی از سوی باشگاه، داماش فصل خوبی را سپری کند همان طور که فصل گذشته از لیگ 3 به لیگ 2 آمد. ضریب موفقیت تیم داماش به نسبت خیلی از تیم های مدعی در لیگ 2 به این دلیل بیشتر است که در بازی های خانگی به طور جدی از حمایت تماشاگر برخوردار است.

سپیدرود رشت هم انگیزه بسیار بالایی برای صعود به لیگ یک دارد. دیگر تیم محبوب شهر رشت؛ هم چنین از شهید قندی یزد و نود ارومیه نباید غافل شد و به جمع مدعیان باید تیم مس سونگون را هم اضافه کرد که جایگزین تیم خلیج فارس ماهشهر شده است. رسول خطیبی به عنوان مدیر عامل تلاش کرده تیمی در حد مدعی صعود به لیگ یک مهیای حضور در بازی ها کند. به اتفاق نگاهی می اندازیم به هفته نخست بازی های لیگ 2:

هفته اول
یک‌شنبه ۱۰ مهر

پیام توس مشهد - شهرداری نوشهر
مس نوین کرمان - داماش گیلان
آریو اسلامشهر- شهرداری بندرعباس
شهدای رزکان کرج - شهدای بابلسر
شهید قندی یزد - شهرداری بم
شهرداری ماهشهر- نیروی زمینی تهران 
شاهین شهرداری بوشهر- مناطق نفت خیز جنوب 
فولاد نوین اهواز- نود ارومیه

دوشنبه 11 مهر

اترک بجنورد - پانیک تالش 
ویستا توربین تهران - ایمان سبز شیراز
سپید رود رشت - شهید اورکی اسلامشهر
اسپاد الوند تهران - بعثت کرمانشاه
مس سونگون (خلیج فارس ماهشهر) - ماشین سازی 
فولاد هرمزگان - پاس همدان

دیدگاه‌ها