کد خبر : 1844406 | 28 شهریور 1401 ساعت 12:56 | 21.7K بازدید | 12 دیدگاه

تمام فکر و ذکرمان کورتانیدزه بود و موفق شدیم

برزگر: یزدانی برای مردم حکم تختی را پیدا کرده

علاقه‌مندان کشتی در ایران در انتظار پاسخ به این سوال هستند که چرا حسن یزدانی به تیلور باخت.

برزگر: یزدانی برای مردم حکم تختی را پیدا کرده

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه کشتی ورزش اول ایران است اما گرایش بیشتر علاقه‌مندان ورزش به فوتبال است و جزئیات سایر رشته‌های ورزشی را بررسی نمی‌کنند اما در هنگام مسابقات جهانی، نگاه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به ورزش، معطوف به رقابت‌های کشتی است.

در این شرایط معمایی که برای اغلب دنبال کنندگان کشتی در این روزها وجود دارد، چرایی شکست سنگین حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور است. این موضوعی است که آن را از کارشناس‌های مختلف سوال کرده‌ایم اما شاید یکی از بهترین‌های آنها در این جمع منصور برزگر، سرمربی سابق کشتی آزاد ایران باشد که البته به سختی مصاحبه می‌کند. او در مصاحبه‌ای با ایرنا در این مورد توضیح داده است:

*یزدانی با برنامه پارسال آمده بود
مربیان و حسن یزدانی با همان شیوه سال قبل به مصاف تیلور رفتند و این ایراد کار بود، زیرا قهرمان آمریکایی بر روی آن کار کرده بود و توانست به راحتی از دستان یزدانی عبور کند. به عبارتی کشتی‌گیر آمریکا به خوبی یزدانی را آنالیز و با آمادگی کامل گام در این دوره از مسابقات گذاشت. من نمی‌دانم مقصر این باخت مربیان است یا حسن یزدانی اما باید برای این دیدار حساس راهبردهای بهتری در دستور کار قرار می‌گرفت تا یزدانی به راحتی بازنده این دیدار نباشد.

1746251

*کشتی‌گیری که به بهتر آنالیز کند برنده می‌شود
اینکه از برنامه برای شکست تیلور صحبت می‌کنم به خاطر آن است که این ۲ قهرمان هم در قدرت و هم از لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند و نمی‌شود گفت که چه کسی برتر است. در رقابت فینال ۸۶ کیلوگرم کسی برنده خواهد شد که طرح و برنامه ویژه داشته باشد و این مهم باید در دستور کار کادر فنی و تیم آنالیز قرار می‌گرفت. به خاطر دارم که در سال ۲۰۰۴ و ماه‌های منتهی به المپیک آتن، تمام فکر و ذکر کادر فنی شکست الدار کورتانیدزه قهرمان نامدار گرجستانی بود و با بررسی فیلم‌های این قهرمان راه شکست وی را پیدا کردیم. علیرضا حیدری نیز به خوبی دستورات کادر فنی را پیاده کرد. حیدری بدشانس بود که نتوانست مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن را کسب کند.

*یزدانی نباید دچار استرس شود
حسن کشتی‌گیر بی‌تجربه‌ای نیست وی هشت مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد. مردم نیز وی را دوست دارند. یزدانی این را به خوبی درک می کند. من بار روانی ناشی از توقع مردم را قبول ندارم. مردم ما کشتی را به خوبی می‌فهمند و قهرمانانشان را دوست دارند. از قدیم هم اینگونه بود. مردم برای باخت تختی گریه می‌کردند و برای باخت یزدانی هم ناراحت هستند. یزدانی نباید اسیر استرس ناشی از بار روانی شود چون چیزی از تیلور کم ندارد و از نظر فنی برابر هستند.

*اگر روسیه بود کار برای ما دشوارتر می‌شد
هنر مربیان و کادر فنی برنامه‌ریزی برای شکست کشتی‌گیران بزرگ در رقابت‌های جهانی و المپیک است. در این دوره تیم آمریکا قدرتمند ظاهر شد و تیم ایران نتوانست آنگونه که باید در برابر این تیم نتیجه بگیرد. چهار مسابقه را به آمریکایی‌ها واگذار کردیم و ۲ مسابقه را هم با پیروزی پشت سر گذاشتیم و این خوب نیست. بردن تیم‌های سطح ۲ کشتی کار سختی نیست هنر ما آن است که تیم قدرتمندی مانند آمریکا و ستارگان آن را شکست دهیم. اگر روسیه در این دوره مسابقات بود کار برای ایران و آمریکا سخت می‌شد و مردم بهتر از من این را می‌فهمند. آنان دوست دارند رقابت بزرگان را ملاحظه کنند.

دیدگاه‌ها