کد خبر : 1844681 | 30 شهریور 1401 ساعت 08:27 | 667 بازدید | 0 دیدگاه

ابهام درباره احتمال یک تغییر در فدراسیون ژیمناستیک

ثبت‌نام انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در حالی انجام خواهد شد که ظاهراً قرار است تغییری در یک پست مهم در فدراسیون صورت بگیرد.

ابهام درباره احتمال یک تغییر در فدراسیون ژیمناستیک

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، فدراسیون ژیمناستیک بدون شک پرحاشیه‌ترین فدراسیون ورزشی کشور در یک سال اخیر بوده است و ظاهراً پایانی هم بر این حاشیه‌ها وجود ندارد.

سال گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان، زهرا اینچه درگاهی از سمتش کنار رفت و حمید احمدی نایب رئیس وفت فدراسیون به عنوان سرپرست منصوب شد. احمدی 6 ماه در این پست قرار داشت، تا اینکه به دلیل ثبت‌نام در انتخابات و البته پایان دوره 6 ماهه سرپرستی از سمتش کنار رفت تا زهره مرزوقی به عنوان سرپرست از سوی وزارت ورزش معرفی شود.

در اواخر دوره حضور احمدی و همچنین پس از انتخاب مرزوقی، موضوع ایمیل‌های فدراسیون بر سر زبان‌ها افتاد. گفته می‌شد مسئولان سابق فدراسیون ایمیل رسمی این نهاد را در اختیار دارند و آن را در اختیار دو سرپرست بعدی قرار نداده‌اند. همین مسئله باعث شده تا ارتباط فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی ژیمناستیک قطع شود. این در حالی بوده که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تابستان به سوئیس سفر کردند و در جریان دیدار با مسئولان فدراسیون جهانی، قول همکاری و انجام روند انتخاباتی را گرفتند تا هرچه سریع‌تر انتخابات برگزار شود.

طبق همین صحبت‌ها و قول‌ها، انتخابات کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران نیز انجام شد و البته هیچ‌وقت نتایج آن اعلام نشد تا بر ابهامات افزوده شود. پس از آن نیز قرار بود ثبت‌نام از نامزدهای ریاست صورت بگیرد که این اتفاق، شروع نشده به پایان رسید تا در زمان دیگری انجام شود.

پیرامون این عدم ثبت‌نام عنوان شد که برخی از مسئولان سابق اشاره‌هایی به اساسنامه کرده‌اند و طبق برخی از بندهای آن گفته‌اند که ثبت‌نام نباید انجام شود.

با وجود همه این مسائل، اصلی‌ترین موضوع به در اختیار نداشتن ایمیل فدراسیون برمی‌گشت؛ موضوعی که بارها مورد انتقاد مسئولان فدراسیون و همچنین وزارت ورزش قرار گرفت. محمد پولادگر معاون وزیر ورزش روز 19 شهریور ماه در مصاحبه‌ای گفته بود: «در ژیمناستیک هم شرایط خاصی به وجود آمد که دو جلسه تاکنون برگزار کرده‌ایم و امیدوارم در این هفته بتوانیم مشکلات و برخی از کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد را برطرف و انتخابات را برگزار کنیم. آنچه که مسلم است و فدراسیون جهانی هم بر آن تأکید دارد، برگزاری انتخابات با رعایت اساسنامه است. این در دستور کار قرار دارد و یقیناً بر همین دو اصل جلو می‌رویم».

اشاره پولادگر به کارشکنی‌ها همین داستان ایمیل‌های فدراسیون است که گفته می‌شود در اختیار مسئولان سابق قرار دارد.

آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش روز سه‌شنبه هفته جاری عنوان کرد که ثبت‌نام از نامزدهای ریاست در هفته آینده انجام خواهد شد. شنیده می‌شود که تغییراتی در دو، سه روز آینده در فدراسیون صورت می‌گیرد. گفته می‌شود محسن سلیمانی دبیر سابق فدراسیون قرار است یکبار دیگر این پست را در اختیار بگیرد و کارش را به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی جلو ببرد. این در حالی است که مقداد قلندرپور سرپرست دبیری فدراسیون هفته گذشته از سمتش کنار رفت و این پست اکنون خالی و بدون مسئول بوده و در واقع همه چیز برای بازگشت سلیمانی مهیاست.

حال سؤال این است که آیا مسئولان وزارت ورزش می‌خواهند با این انتصاب، به نوعی شرایط را برای در اختیار گرفتن ایمیل فراهم کنند تا مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد یا اصلاً این فرضیه و شایعه صحت ندارد. این پرسشی است که باید مسئولان وزارت ورزش درباره آن شفاف‌سازی کنند.

این اتفاق البته شاید یک باخت دیگر را برای مسئولان وزارت ورزش رقم بزند؛ از آن جهت که ممکن است مسئولان سابق فدراسیون پس از ورود، دوباره همه چیز را در اختیار بگیرند و شرایط را به نفع خودشان رقم بزنند.

دیدگاه‌ها