کد خبر : 1844851 | 31 شهریور 1401 ساعت 11:42 | 147.1K بازدید | 31 دیدگاه

کار سخت را ما کردیم، بخش آسان به کی‌روش رسید

سکوت دستیار اسکوچیچ شکسته شد!

دستیار اسکوچیچ معتقد است برخلاف خودش، سرمربی کروات سابق تیم ملی ناامیدی زیادی را پس از گرفتن رویای حضور در جام جهانی تجربه می‌کند.

سکوت دستیار اسکوچیچ شکسته شد!

به گزارش "ورزش سه" ماریو تات، دستیار اول دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با وب‌سایت تی‌پورتال پس از دو هفته در خصوص برکناری اسکو و کادرش از هدایت تیم ملی صحبت کرد.
در ادامه این مصاحبه را می‌خوانید؛

* در خصوص برکناری وحید خلیل‌هودزیچ از سمت سرمربیگری تیم ملی مراکش دلایلی مانند درگیری با ستارگان تیم ملی این کشور مطرح می‌شود. دلیل برکناری شما از هدایت تیم ملی ایران چه بود؟

- ما هیچ توضیح منطقی‌ای نداریم. می‌دانیم که فشار دائمی وجود داشت و در طول دوره مقدماتی انواع و اقسام داستان‌ها را شنیدیم. اما داستان این افراد این بود که تیم ما متحد نبود. بنابراین ما واقعاً از آنچه پشت سر ما انجام می‌شد آگاه نبودیم.

* اما آنها باید حداقل یک دلیل برای این کار طرح می‌کردند؟

- بله، آنها اعلام کردند که مشکل بی انضباطی است. اما از هر کسی که در فوتبال یا در هر رشته ورزشی کار کرده است می‌پرسم چگونه می‌توانیم با تیمی ناهمگون و بی‌انضباط در ۱۸ بازی ۱۵ برد و دو تساوی ثبت کنیم و تنها در یک بازی بی اهمیت آنهم در حالی که به جام جهانی صعود کرده بودیم، ببازیم. این دلایل پیش پا افتاده بود.

* و قرارداد شما چطور؟ آیا آنها می‌توانند آن را به همین شکل فسخ کنند؟

- همانطور که می‌بینیم، آنها می‌توانند همه کار کنند. ما تا خرداد 2023 قرارداد داریم، یعنی تا پایان جام ملت‌های آسیا که حضور ایران در آن مسابقات را تضمین کردیم. بنابراین کارلوس کی‌روش پرتغالی پس از اینکه دیگران سخت‌ترین قسمت کار را برای او انجام دادند، کار راحتی خواهد داشت. ما در حال توافق هستیم. در واقع، این یک وضعیت عجیب و غریب است، ما بسیار ناامید هستیم. ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که برای خلیل‌هودزیچ که سه بار در این شرایط قرار گرفته، چه اتفاقاتی افتاده است. به هر حال این فوتبال مدرن است، مربیان کالاهای مصرفی هستند، با استرس و فشار زیاد کار می‌کنند و خیلی چیزها فقط به ما بستگی ندارد. به سادگی باید این را بپذیریم.

* آیا ممکن است باز هم در آنجا کار کنید؟

- همه چیز هنوز تازه است، ما فقط راه خود را از هم جدا کردیم، اما با ایران تسویه حساب خواهیم کرد. این نتایج ما درهای زیادی را به روی ما باز خواهد کرد، زیرا این موفقیت نه تنها در آسیا، بلکه در اروپا نیز طنین انداز شد. باز هم می‌گویم، جای تاسف بزرگی باقی می‌ماند، زیرا ما با جاه طلبی بزرگ آمدیم تا ایران را به جام جهانی برسانیم و در نهایت به رهبری اسکوچیچ به آن رسیدیم و به خاطر تلاش و اراده بسیار، شایسته آن بودیم. حالا اما ما این فرصت را پیدا نکردیم و رویای ما را گرفتند. چنین فرصت‌هایی در زندگی بارها پیش نمی‌آید. راستش را بخواهید، من قبلاً ناامیدی‌های بزرگی را تجربه کرده‌ام، بنابراین آنقدرها من را به عقب نبرد، اما اسکوچیچ بسیار ناامید است، این ضربه سختی برای او بود. اما زندگی ادامه دارد.

دیدگاه‌ها