کد خبر : 1844999 | 01 مهر 1401 ساعت 19:40 | 47.6K بازدید | 17 دیدگاه

خداحافظی با تزریق جادویی سرمایه

الخلیفی دست‌بردار نیست؛ طعنه جدید به بارسلونا

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، بار دیگر به بارسلونا طعنه زد و این بار گفت که باشگاه کاتالان دیگر نمی‌تواند با فعال کردن اهرم‌های مالی، شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشد.

الخلیفی دست‌بردار نیست؛ طعنه جدید به بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یکی از فعال‌ترین باشگاه‌های اروپایی در نقل و انتقالات تابستانی بود و توانست هفت بازیکن جدید جذب کند. بیش از 150 میلیون یورو برای خریدهای جدید هزینه شد و البته این بدون فعال شدن اهرم‌های مالی غیرممکن بود. یکی از مشکلات بارسلونا اما ثبت قرارداد این بازیکنان بود. فعال شدن چهار اهرم مالی کمک کرد بارسا هم بتواند بازیکنانی جدید بخرد و هم از خطر نقض فرپلی مالی فرار کند. این باشگاه که پیش از این با تراز منفی 144 میلیون یورو، از شرایط خوبی برخوردار نبود، حالا سقف پرداخت دستمزدش را به لطف فعال کردن چهار اهرم مالی به 656 میلیون یورو رسانده است. 

1723978

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پی اس جی، در مجمع روسای باشگاه های فوتبال اروپا در استانبول، خبر از تغییرات در قوانین مالی یوفا داد و به بارسلونا هم طعنه زد. الخلیفی گفت:« قوانین جدید یوفا برای پایداری مالی، یک تحول مثبت در فوتبال اروپاست. قوانین جدید، هزینه ها را کنترل می کند. این قوانین، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری جدید تشویق می کنند و آنها به تضمین پایداری فوتبال کمک خواهند کرد. اما همچنین برخی باشگاه ها باید مراقب باشند. دیگر رشد بی‌رویه بدهی و تزریق جادویی سرمایه، امکان‌پذیر نیست. ما باید به اهداف بلندمدت فکر کنیم، نه کوتاه مدت.» 

1747061

در واقع اشاره به تزریق جادویی سرمایه و فکر کردن به بلند مدت، طعنه غیرمستقیم الخلیفی به بارسلونا بود. دو باشگاه بارسلونا و پی اس جی از سال 2017 و انتقال 222 میلیون یورویی نیمار به پاریس، روابط خوبی با یکدیگر ندارند و در سال های اخیر تنش های ورزشی و غیرورزشی زیادی داشته اند. این اولین بار نیست که الخلیفی به وضعیت اقتصادی باشگاه بارسلونا و فعال کردن اهرم های مالی طعنه می زند. در تابستان امسال الخلیفی از هر فرصتی برای کنایه زدن به مدیران بارسا استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها