کد خبر : 1845084 | 02 مهر 1401 ساعت 11:29 | 4.1K بازدید | 1 دیدگاه

اسامی دختران وزنه‌بردار اعزامی به قهرمانی آسیا

پس از انجام رکوردگیری دختران وزنه‌بردار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بحرین مشخص شدند.

اسامی دختران وزنه‌بردار اعزامی به قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ۶ تا ۱۶ اکتبر (۱۴ تا ۲۴ مهر) در منامه بحرین برگزار می‌شود. برای تعیین نفرات اعزامی در بخش بانوان رکورد گیری انجام شد و در حال حاضر هفت نفر در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند. البته وزنه‌بردار فوق سنگین ایران مقداری آسیب دیدگی دارد که در صورت بهبود، به مسابقات اعزام می‌شود.

اسامی وزنه برداران اعزامی به شرح زیر است:

۵۹ کیلوگرم: پوپک بسامی

۶۴ کیلوگرم: فاطمه کشاورز

۷۱ کیلوگرم: فروغ یونسی و الهه زراقی

۷۶ کیلوگرم: ابریشم ارجمندخواه

۸۱ کیلوگرم : الهام حسینی

۸۷+ کیلوگرم: فاطمه یوسفی

*رکوردها راضی کننده بودند

کوروش باقری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد رکوردگیری وزنه برداری زنان و وضعیت ملی پوشان گفت: رکوردها راضی کننده بودند. البته فاطمه یوسفی مقداری آسیب دیدگی دارد و باید یک مقدار زمان بدهیم و اگر برسد، همراه تیم خواهد بود. بقیه نفرات هم خوب بودند. غزل و غزاله حسینی با وجود سن پایینی که دارند خوب وزنه زدند اما نسبت به بزرگسالان شرایط اعزام را نداشتند. برنامه این است که از مسابقلات برگشتیم، در اردوی بعدی هم همراه سایر نفرات باشند.

باقری در پاسخ به این پرسش که رکوردهایی که وزنه برداران داشتند، چقدر نزدیک به کسب مدال در قهرمانی آسیا است؟ تصریح کرد: ما امیدواریم. وزنه هایی که در رکورد گیری زدند بد نبوده است. تا حدوی بهتر از بازی‌های کشورهای اسلامی بودند. البته تغییر وزن هم داشتیم برای نمونه پوپک بسامی از ۵۵ به ۵۹ کیلوگرم، فروغ یونسی از ۶۴ به ۷۱ کیلوگرم و فاطمه کشاورز هم از ۵۹ به ۶۴ کیلوگرم آمده است.

او در مورد اینکه دختران وزنه بردار نسبت به بازی‌های کشورهای اسلامی افزایش رکورد داشته‌اند یا خیر؟ تاکید کرد: برخی‌ها داشته‌اند اما برخی‌ها نه. به هر حال نزدیک سه ماه است کنارشان هستیم که البته این سه ماه هم کامل نبوده است. یک سال بگذرد تیم یک دست‌تر می‌شود. من قبلا هم گفته‌ام که بعد از گذشته ۱۸ ماه، کسانی که در اردو هستند فاصله معنا داری با بقیه پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ها