کد خبر : 1845242 | 03 مهر 1401 ساعت 19:09 | 73K بازدید | 36 دیدگاه

سرمربی استقلال بی خیال پنج دقیقه پایانی شد

عصبانیت ساپینتو؛ چقدر موقعیت خراب می‌کنید؟!

استقلال در دیدار با تیم ملی دانشجویان نیز فرصت های زیادی را از دست داد و این مسئله، داد ساپینتو را در آورد.

عصبانیت ساپینتو؛ چقدر موقعیت خراب می‌کنید؟!

به گزارش "ورزش سه"، پس از سپری شدن 6 هفته ابتدایی لیگ برتر، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که بازی های سخت استقلال از مسابقه بعدی آنها آغاز می شود. جایی که آبی پوشان باید ابتدا در سیرجان به مصاف گل گهر بروند و سپس در تهران از فولاد میزبانی کنند. بازی خارج از خانه با ذوب آهن و سپس آلومینیوم اراک و سایر بازی های دیگر از جمله دربی با پرسپولیس و بازی هفته پایانی مقابل تراکتور، پیش روی مدافع عنوان قهرمانی است.

پیروزی پر گل برابر نساجی، در روزی‌که شاگردان ساپینتو نمایش فوق العاده ای داشتند و می توانستند حریف را با گل های بیشتری مغلوب کنند، هواداران را به ادامه لیگ امیدوار کرده است. آنها از تعطیلی فیفا دی استفاده کرده و ابتدا به مصاف سامیت، تیمی در دسته سوم رفته و با 2 گل به برتری رسیدند و روز گذشته نیز مقابل تیم ملی دانشجویان صف آرایی کردند که این بازی برخلاف انتظار، با شکست تیم ساپینتو همراه بود.

1747899

محمد اوسانی، بازیکنی که در سالهای اخیر 9 مرتبه موفق شده بود دروازه استقلال را باز کند، روز گذشته در اتفاقی عجیب و طی تنها 10 دقیقه توانست هر 2 گل تیمش را به ثمر برساند. ریکاردو ساپینتو که انتظار چنین نمایش ضعیفی را از شاگردانش نداشت، کنار زمین از شرایط پیش آمده عصبانی بود و پس از این 2 گل، تغییراتی را در دروازه ایجاد کرد تا بدین صورت خشم خود را بابت عملکرد تیم نشان دهد.

البته استقلال در دقایق پایانی نیمه نخست موفق شد یکی از گل ها را جبران کند اما تلاش های بازیکنان این تیم برای رسیدن به گل تساوی، در 45 دقیقه دوم بی نتیجه بود. نکته عجیب در این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شد، از دست رفتن موقعیت های پرشماری بود که توسط شاگردان ساپینتو به هدر رفتند.

1747902

عرفان پورحاتمی سنگربان فصل گذشته تیم ویستا توربین، روز فوق العاده ای را برابر آبی پوشان پشت سر گذاشت. او که امسال راهی گل گهر شده، در این مسابقه بارها و بارها برابر حملات استقلالی ها ایستادگی کرد و می توان به فرصت های تک به تکی اشاره کرد که او از مهدی قایدی و محمد محبی گرفت.

البته استقلالی ها در این بازی نیز بدشانس بودند چرا که در 2 مورد ضربات آنها با برخورد به تیرک دروازه، راهی به درون قفس توری حریف پیدا نکرد. فرصت های پرشماری که آبی ها در این بازی از دست دادند، تقریبا به اندازه موقعیت های بی شمار این تیم در دیدار برابر نساجی بود.

1747900

شاگردان ساپینتو در آن بازی نیز بارها و بارها فرصت سوزی کردند و این اتفاق در بازی روز گذشته برابر تیم ملی دانشجویان نیز تکرار شد، به نحوی که سرمربی پرتغالی از شدت عصبانیت، بی خیال دقایق پایانی بازی تیمش شد و ترجیح داد از حوالی دقیقه 85 به بعد راهی رختکن شود و به این مسئله فکر کند که این عادت هدر دادن موقعیت های مسلم گلزنی، می تواند در لیگ برتر برای او و تیمش دردسرساز شود.

به هر جهت، سرمربی پرتغالی در هفته های گذشته روند مطلوبی را در تیمش پیاده کرده بود و اگر بخت با او یار بود، می توانست در تقابل با پیکان و نفت مسجدسلیمان، دست پر از زمین مسابقه خارج شود ولی شاگردان او در این 2 بازی نیز چند بخت مسلم گلزنی را از دست دادند.

1747901

استقلال در بازی با نساجی رکورد شوت به سمت دروازه حریف در سه فصل اخیر لیگ برتر را شکست اما از این موقعیت ها، تنها سه بار به گل رسیدند. در بازی با پیکان نیز آنها 2 موقعیت تک به تک را توسط بابایی و محبی از دست دادند و می توان هم با دید مثبت به این مسئله نگاه کرد که استقلال در هر بازی موقعیت های بی شماری را به دست می آورد و هم بابت فرصت سوزی های پرشمار، باید فکر علاجی کرد.

آبی پوشان در تاریخ 9 مهر و در سیرجان، به مصاف تیم آماده گل گهر خواهند رفت. ساپینتو برای تکرار قدرت تیمش و ادامه روند رو به رشد، به دنبال غلبه بر یکی از تیم های قدرتمند لیگ است. باید دید تا آن زمان و در تمرینات، آبی ها می توانند روی تمرکز در هنگام به دست آوردن موقعیت های طلایی کار کنند یا خیر؟

دیدگاه‌ها