کد خبر : 1845296 | 04 مهر 1401 ساعت 11:34 | 70.5K بازدید | 2 دیدگاه

نتوانستم خودم را کنترل کنم؛

نادال و‌ افشای راز اشک‌هایی که برای فدرر ریخت

رافائل نادال، اسطوره دنیای تنیس مصاحبه مفصلی درباره دوست و البته رقیب سابق خود یعنی راجر فدرر انجام داده است.

نادال و‌ افشای راز اشک‌هایی که برای فدرر ریخت

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش و در مراسم خداحافظی راجر فدرر از دنیای تنیس، د‌وست و رقیب دیرینه او یعنی رافائل نادال نیز حضور داشت. این اسپانیایی نتوانست در این مراسم احساسات خود را کنترل کند و به شدت اشک ریخت.

نادال در جدیدترین مصاحبه خود در این باره گفت: "من آدم حساسی هستم. وقتی می بینم کسی می خواهد خداحافظی کند و از ا‌و قدردانی می شود، احساساتی نشدن سخت است. کمی کنترل از دستم خارج شد و بدترین چیز این بود که بعد از رفتن به اتاق حالم بدتر هم شد. به دلیل همه اتفاقاتی که آن شب رخ داد، احساساتی نشدن سخت بود.

در مورد چیزهایی که در شبکه های اجتماعی پخش شد هم باید بگویم من آن ها را ندیده ام. من با شبکه‌های اجتماعی بزرگ نشدم، هر از گاهی به آنها نگاه می کنم. من تمام روز را با شبکه های اجتماعی زندگی نمی کنم."

فکر کردن به خداحافظی: "نه، من می دانم که این اتفاق در زمان X یا بیشتر و‌ کم‌تر فرا خواهد رسید. من‌ سی و‌ شش سال سن دارم و می دانم که در آخرین مقاطع دوران حرفه‌ای خودم هستم اما به آن فکر نمی کنم. من در زمان مراسم فدرر بابت این موضوع هیجان‌زده و احساساتی نشدم بلکه این موضوع فقط به خاطر شخص خود فدرر بود."

رابطه با فدرر: "مثل هر چیزی مراحل خودش را دارد. این رابطه از ابتدا خوب بود و در طول سال‌ها قوی‌تر شده است. به نوعی مردم عادی قدر رقیب را می دانند، به شرطی که رقبا افراد خوبی باشند. دنیای تنیس نیز آن را اینطور درک کرده است، به همین دلیل برخی از افرادی که علاقه‌ای به تنیس نداشتند، با این رقابت به آن علاقمند شدند. نوع نگاه ما به جهان و خود رقابت به این معنی است که روابط شخصی ما احتمالاً مهم‌تر از روابط حرفه‌ای بوده است.

1747662

چند سالی است که این دوستی تقویت شده است. به دلایل مختلف ما مجبور بوده‌ایم بیشتر متحد باشیم، بیشتر در تماس باشیم و به لطف آن کارهای خوب و زیبایی انجام داده ایم. با توجه به کار در شورای بازیکنان برای اینکه تنیس را در موقعیت بهتری نسبت به زمانی که وارد شدیم قرار دهیم، مجبور شدیم تماس ها، صحبت ها و ارتباطات بیشتری با هم داشته باشیم. ما به خوبی یکدیگر را درک می کنیم، در برخی موارد همان‌طور که منطقی است نظرات متفاوتی داریم. پیوند دوستی ایجاد شده است که ماندگار خواهد بود.

وقتی جوان هستید، در طول سال ها بر پیروزی و بهترین بودن تمرکز می‌کنید، بدیهی است که ما ورزشکار هستیم و می خواهیم برنده شویم، اما هم من و هم او، از آنجایی که با هم تجربیات، شادی ها و غم ها را با هم داشته ایم، در 10-12 سال گذشته به نقطه‌ای رسیده ایم که به ویژه از همه این بازی ها و خاطرات آن قدردانی کرده‌ایم."

بهترین بازی مقابل فدرر: "سال 2008 مهم‌ترین و 2017 دومین آن بوده است، زیرا پس از مدتی مصدومیت، به اوج بازگشتیم."

بحث با فدرر: "در زمین نه اما خارج از آن بله. من فکر نمی‌کنم در زمین تا به حال با هم دعوا کرده باشیم. رابطه بین ما در زمین همیشه بی‌عیب و نقص بوده است. در خارج نیز، اما گاهی اوقات ما نکات مختلفی برای بحث با هم داشته‌ایم."

مسابقه نمایشی در برنابئو بین تو و فدرر: "من در مورد آن چیزی برای گفتن ندارم. فکر نمی‌کنم مادرید نیز نسبت به آن وسواس داشته باشد. اگر در مقطعی درخواست شود، البته هیجان‌زده خواهم شد، پس باید با آن صحبت کنیم ببینیم چه می‌شود."

دیدگاه‌ها