کد خبر : 1845314 | 04 مهر 1401 ساعت 12:30 | 210.7K بازدید | 46 دیدگاه

رونالدوی کمتر، پرتغالِ بیشتر!

تیتر عجیب روزنامه پرتغالی علیه رونالدو

روزنامه پرتغالی آبولا امروز تیتر اول خود را به انتقاد از عملکرد کریستیانو رونالدو در تیم ملی این کشور اختصاص داد.

تیتر عجیب روزنامه پرتغالی علیه رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، با وجود پیروزی 4-0 پرتغال مقابل جمهوری چک عملکرد کریستیانو رونالدو در این بازی با انتقادهایی بی‌سابقه در کشورش مواجه شده است.

روزنامه پرتغالی آبولا امروز تیتر اول خود را به انتقاد از کریستیانو اختصاص داد و نوشت:" رونالدوی کمتر، پرتغال بیشتر". این روزنامه در گزارش خود انتقادهایی تند و بی‌سابقه از ستاره بزرگ فوتبال این کشور مطرح کرد. وبسایت آبولا هم با تیتر " تیم ملی پرتغال رونالدو و ده بازیکن نیست" به بازی دیشب واکنش نشان داد.

1748041

آبولا یک نظرسنجی درباره فیکس بودن یا نبودن رونالدو در تیم ملی این کشور منتشر کرد که 59 درصد شرکت‌کنندگان به فیکس نبودن او رای دادند.

این روزنامه پرتغالی در گزارش انتقادی خود علیه کریستیانو نوشت:" شکی وجود ندارد که هر بار پرتغال به میدان می‌رود بیشتر از هر چیزی درباره کریستیانو صحبت می‌شود. تا همین اواخر به محض اینکه نام فوتبال پرتغال به میان می‌آمد همه نگاه‌ها به اسم رونالدو معطوف می‌شد.

هیچ‌کس نمی‌تواند گلهای پرتعداد و مهم کریستیانو برای تیم ملی و باشگاه‌هایش را فراموش کند. او در چهار فصل بعد از جام جهانی 2018 برای کشورش در 37 بازی 32 گل به ثمر رسانده است. او در این مدت برای دو باشگاهش یوونتوس و منچستریونایتد هم 180 بازی انجام داده و 126 گل به ثمر رسانده است. یعنی روی‌هم‌رفته او در 217 مسابقه موفق شده 158 گل بزند. یعنی به طور میانگین 0.73 گل در هر بازی. این آمار نه بد است نه متوسط؛ ما با آماری درخشان مواجه هستیم. توجه کنید کریستیانو این گل‌ها را در حالی به ثمر رسانده که در شروع این دوره 34 ساله بوده و هم‌اکنون 37 ساله است.

1748042

آبولا می‌گوید انتقادش از رونالدو به معنای نادیده گرفتن همه این درخشش‌ها و درافتادن به وادی انتقادهای قهوه‌خانه‌ای نیست. این روزنامه می‌گوید صحبت‌هایی مثل اینکه رونالدو برای این در تیم ملی فیکس بازی می‌کند چون همه‌کاره تیم است. یا چون خورخه مندس همه کاره تیم ملی است او را در هر بازی فیکس می‌کند. حتی ترسیدن فرناندو سانتوس از رونالدو هم گزینه‌ای است که توسط آبولا رد می‌شود.

روزنامه پرتغالی می‌گوید این حرف‌ها را تئوری توطئه می‌داند و رد می‌کند. آبولا تایید می‌کند که رونالدو در سال‌های اخیر بهتر از همه جایگزین‌هایش کار کرده است. بهتر از رافائل لیائو، پائولینو، پدرو نتو و ژوائو فلیکس. بهتر از دیوگو ژوتا، گونسالو راموس، گونسالو گوئدس و ریکاردو هورتا.

اما به گفته آبولا از شروع فصل 23-2022 مشخص است که شرایط کریستیانو تغییر کرده است. با اینکه پرتغال در این فصل بازی به بازی بهتر شده است اما کریستیانو روز به روز ضعیف‌تر نشان می‌دهد. اوضاع در رده باشگاهی و ترکیب منچستریونایتد چندان برای رونالدو مساعد نیست و او در فصل جدید فقط یک بار موفق به گلزنی شده است. ستاره 37 ساله و پرتغالی امیدوار به تغییر شرایط در رده ملی بود و دیشب در لباس تیم ملی کشورش و در خانه جمهوری چک به مصاف این تیم رفت. اما اتفاقات 45 دقیقه نخست چندان باب میل رونالدو نبود و او علاوه بر هدیه دادن یک پنالتی عجیب به حریف، از ناحیه صورت نیز دچار حادثه شد. در لحظات پایانی نیمه اول کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه خودی مرتکب خطای هند شد و داور بعد از بازبینی صحنه حکم به اعلام پنالتی به سود چک داد تا نیمه اول دشوار ستاره پرتغالی تکمیل شود. اما رونالدو خوش شانس بود که ضربه بسیار بد پاتریک شیک رو به آسمان رفت و تبدیل به گل نشد.

1748043

دیدگاه‌ها