کد خبر : 1845554 | 06 مهر 1401 ساعت 13:16 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت ویژه از اوضاع حریف اول ایران در جام جهانی

مشکلات پیچیده ساوت‌گیت پیش از جام جهانی 2022 قطر

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، با معضلاتی جدی در ترکیب تیمش برای بازی با ایران روبرو است.

مشکلات پیچیده ساوت‌گیت پیش از جام جهانی 2022 قطر

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار دوستانه تیم ملی انگلیس پیش از جام جهانی نیز با تساوی برابر آلمان در لیگ ملت‌های اروپا که سرانجام خوشی برای سه شیرها نداشت به پایان رسید. 
این بازی تشریفاتی بود و تاثیری در سرنوشت این تورنمنت نداشت اما دیدار با آلمان به عنوان آخرین بازی پیش از اعلام فهرست نهایی ساوت‌گیت برای حضور در قطر یعنی این بازی چندان هم بدون اهمیت نبود. 
انگلیس روحیه بالایش را نشان داد و توانست در حالی که 0-2 از حریف عقب بود، با نتیجه 2-3 از آلمان پیش بیفتد اما در نهایت با دریافت گل تساوی دیرهنگام به تقسیم امتیازات رضایت داد تا برای ششمین بازی متوالی بدون پیروزی بماند. 

ویدئو: 260995


سرمربی تیم ملی انگلیس حالا باید 26 بازیکن را برای حضور در جام جهانی دعوت کند و سپس برای اولین بازی این تیم در قطر که در تاریخ 21 نوامبر برابر تیم ملی ایران خواهد بود آماده شود اما او هنوز با مشکلاتی جدی روبرو است.

آیا می‌توان به مگوایر برای حضور در ترکیب اصلی اعتماد کرد؟
ساوت‌گیت با وجود تمامی شواهدی که علیه حضور هری مگوایر در ترکیب اصلی بود، با قاطعیت به دفاع از این بازیکن ادامه داد. 
اطمینان او به این کاپیتان منچستریونایتد که پس از چند نمایش ضعیف مدت‌ها پیش از حضور اریک تن‌هاخ در اولدترافورد از ترکیب این تیم کنار گذاشته شده بود با پاسخ خوبی از سوی این بازیکن و نمایش بدش در بازی برابر آلمان روبرو نشد. 
او دو اشتباه داشت که یکی پاس ضعیفی بود که باعث شد مجبور به خطای پنالتی روی جمال موسیالا و گل اول آلمان شود و دیگری از دست دادن مالکیت  توپ در جلوی زمین بود که به تیم مهمان اجازه داد گل دوم را به ثمر برساند. 
تماشای بازی مگوایر چندان جالب نبود اما در عین حال این سوال را مطرح می‌کرد که آیا وفاداری ساوت‌گیت به بازیکنی که در نیمه نهایی جام جهانی 2018 و فینال 2020 عملکرد درخشانی برای او داشت، حالا به اقدامی خودخواهانه و نادرست تبدیل شده است؟ 
به نظر می‌رسد که مگوایر هم خودش را در بسیاری از موارد مقصر می‌داند، اعتماد به نفسش از دست رفته است و کنار گذاشتن او از یونایتد به این معناست که بعید است او فرصتی برای بهبود شرایط پیش از جام جهانی داشته باشد. 
فیکایو توموری عملکرد درخشانی در میلان داشته است اما هیچ فرصتی برای حضور در میدان در این وقفه دیدارهای ملی پیدا نکرد. 
ساوت‌گیت امیدوار است که مصدومیت همسترینگ جان استونز معضلی جدی نباشد، در غیر این صورت او با معضلی جدی برای پست دفاع وسط در بازی برابر ایران روبرو خواهد بود. 
اگر قرار باشد بازیکنی را بر اساس میزان آمادگی انتخاب کند، مگوایر نمی‌تواند در اولین بازی تیمش به میدان برود. اگر این اتفاق رخ دهد یعنی سرمربی انگلیس ریسک بزرگی را پذیرفته است. هرچند احتمال این که او چنین کاری را انجام دهد زیاد است. 

1748551
آیا می‌تواند از الکساندر آرنولد در هر پستی استفاده کرد؟ 
آیا ترنت الکساندر آرنولد، ستاره لیورپول، در فهرست انگلیس برای جام جهانی حاضر خواهد بود؟ و اگر اینطور باشد، آیا او صرفا برای پر کردن لیست به قطر می‌رود؟ 
بحث درباره این بازیکن رو به افزایش است و عدم حضور او در این دو بازی حتی برای یک دقیقه و خصوصا عدم حضورش در فهرست این تیم برای بازی برابر آلمان باعث افزایش این بحث و هیاهو شده است. 
حتی لشگر تحسین کنندگان این بازیکن هم تایید می‌کنند که الکساندر آرنولد آغاز ضعیفی در این فصل داشته است. بنابراین، ساوت‌گیت می‌تواند مدعی شود که او را به خاطر عملکرد ضعیفش کنار گذاشته است اما این ممکن است انتقاداتی را برای او به همراه داشته باشد چون مگوایر را که با مشکلات بسیار بیشتری روبروست همچنان به تیم ملی دعوت می‌کند. 
بسیاری معتقد هستند که او نمی‌تواند جانشینی برای چنین بازیکنی با استعداد ذاتی پیدا کند اما به نظر می‌رسد که ساوت‌گیت احساس می‌کند بازیکنان دیگری دارد که این کار را بهتر از الکساندر آرنولد از نظر دفاعی انجام می‌دهند، جایی که او نشان داده آسیب‌پذیر است. 
ریس جیمز از چلسی استعدادی فوق العاده است. او در دفاع قوی است و ویژگی‌های هجومی خوبی هم دارد. این در حالی است که سرعت برق‌آسای کایل واکر هم دارایی ارزشمندی است و کیه‌ ران تریپیه هم منعطف و باتجربه و دارای توانایی بازی در هر دو بال است. 
در سمت چپ، لوک شاو با عملکرد خوبش برابر چلسی که شامل یک گل و پاسی تماشایی به رحیم استرلینگ که باید در نیمه اول به گل تبدیل می‌شد بود توانست خودش را بار دیگر به رقیبی جدی برای بن چیلول از چلسی تبدیل کند. 
الکساندر آرنولد شاید در فهرست انگلیس قرار بگیرد اما هیچ نشانه‌ای در انتخاب ترکیب‌های اخیر ساوت‌گیت حاکی از این نیست که او جایی در ترکیب اصلی این تیم داشته باشد.

1748547
چه بازیکنی جانشین کین خواهد بود؟
بر اساس آمارهای سایت اوپتا، گل شاو برابر آلمان اولین گل انگلیس در جریان بازی پس از 565 دقیقه بود. 
کاپیتان هری کین مشخصا نقش مهمی در این مشکل دارد اما نباید فراموش کرد که او در راس خط حمله این تیم غیر قابل جایگزینی است و اگر مصدوم شود که با توجه به مشکل مچ پایش کاملا محتمل و باعث نگرانی است، ساوت‌گیت از چه بازیکنی استفاده خواهد کرد؟ 
اینطور به نظر می‌رسد که ایوان تونی از برنتفورد پس از دعوتش به تیم ملی برای بازی برابر ایتالیا و آلمان که شایستگی آن را هم داشت، ممکن است فرصتی برای اثبات خودش داشته باشد اما او در فهرست بازی برابر ایتالیا حضور نداشت و در بازی برابر آلمان هم روی نیمکت بود. 
البته که ساوت‌گیت شرایط تونی را در تمرینات از نزدیک زیر نظر دارد اما وقتی از او استفاده نکرده است، پس هدف از دعوت او چه بوده است؟ تونی در رویای اولین بازی ملی برای انگلیس است و حالا برنتفورد امیدوار است که این اتفاق روی روحیه او تاثیر منفی نگذاشته باشد. 
آیا ساوت‌گیت از عملکرد تامی آبراهام از رم متقاعد شده است؟ این واقعیت که او هم در این دو بازی به میدان نرفت به این معناست که این بازیکن هم چندان مورد اطمینان نیست. 

1748550
ساوت‌گیت علاقه بسیاری هم به دومینیک کالورت لوین از اورتون دارد اما او نزدیک به یک سال است که چندان آماده نیست و این فصل هنوز بازی نکرده است، بنابراین استفاده از او بسیار بعید به نظر می‌رسد. او گزینه‌های بسیاری هم در پست‌های کناری دارد. مارکوس راشفورد یکی از آنهاست و پیش از این که مصدوم شود، نشان داد که بار دیگر در حال بازگشت به دوران اوج است. او شاید حتی به عنوان جانشین کین انتخاب شود اما تونی یا آبراهام احتمالا مسافر قطر خواهند بود. 
ساوت‌گیت مطمئنا با وجود فیل فودن و جک گریلیش، دو ستاره منچسترسیتی، در کنار بوکایو ساکا از آرسنال فرصت بسیاری در خلق موقعیت برای این مهاجمان خواهد داشت. 
میسون مونت از چلسی هم برابر آلمان از نیمکت وارد زمین شد و توانست با گلی که زد تاثیر بسیاری داشته باشد. این درحالی است که استرلینگ هم همچنان بازیکن ثابت این تیم است. جیدون سانچو از یونایتد با این که این فصل بسیار پیشرفت کرده اما همچنان در تلاش است تا جایی در فهرست انگلیس داشته باشد. 

1748548
آیا تردیدی در حضور بلینگام در ترکیب اصلی هست؟ 
جود بلینگام یکی از استعدادهای درخشانی است که تنها 19 سال دارد و عملکردش برابر آلمان مطمئنا ساوت‌گیت را متقاعد کرده است که باید در بازی برابر تیم ملی ایران در ترکیب اصلی قرار بگیرد. 
او برای نمایش‌های بزرگ ساخته شده است، چه با تیم ملی انگلیس در یک تورنمنت ملی باشد و چه با بروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان. 
ساوت‌گیت ترجیح می‌دهد از زوج محافظه‌کارانه‌تری شامل دکلان رایس، کاپیتان وستهم، در کنار کالوین فیلیپس استفاده کند اما فیلیپس از زمان ترک لیدز و پیوستن به سیتی به ندرت بازی کرده است و در حال طی کردن روند درمان پس از انجام عمل جراحی کتف است که باعث شده است تردیدهایی درباره حضور او در زمین وجود داشته باشد. 
اگر او در زمین حضور نداشته باشد، جوردن هندرسون از لیورپول و جیمز وارد پراوز از ساوتهمپتون به احتمال زیاد گزینه‌های اصلی خواهند بود. 
ترکیب مدنظر ساوت‌گیت برای خط میانی انگلیس در قطر پیچیده خواهد بود اما یک نکته کاملا واضح است: بلینگام باید در ترکیب اصلی حضور داشته باشد. 

1748545
دروازه‌بان ذخیره پیکفورد کیست؟ 
مطمئنا سوالات بسیاری که درباره جایگاه جوردن پیکفورد به عنوان دروازه‌بان اول انگلیس مطرح شده بود، حالا از بین رفته است. 
این دروازه‌بان اورتون که در طول 18 ماه گذشته بسیار درخشان ظاهر شده است، همچنان با انتقادهایی روبرو است، با این که او در طی 45 بازی اخیر حتی یک اشتباه منجر به گل در دروازه انگلیس نداشته است. 
انگلیس در سه دیداری که او در زمین حضور نداشت هشت گل دریافت کرد و اهمیت او در طول دوران غیبتش افزایش پیدا کرد چون ارزش او در ترکیب این تیم مشخص شد. 
آرون رمزدیل و نیک پوپ در رقابت برای جانشینی او هستند اما بازی با توپ نه چندان خوب این دروازه‌بان نیوکسل برابر ایتالیا و آلمان به حضور او در ترکیب کمکی نخواهد کرد و اشتباه او که باعث شد کای هاورتز گل دیرهنگام تیمش را در ویمبلی به ثمر برساند کار را برای او سخت‌تر کرد.

1748560

فیل مک‌نالتی؛ سردبیر بخش فوتبال بی‌بی‌سی

دیدگاه‌ها