کد خبر : 1845667 | 07 مهر 1401 ساعت 09:55 | 4K بازدید | 3 دیدگاه

بعد از دو عمل جراحی زانو در یک سال مجدداً ایستادم

هادی‌پور: امتحانم را پس داده‌ام

ملی‌پوش تکواندو ایران تاکید کرد: کمتر ورزشکاری بعد از دو عمل جراحی زانو در یک سال دوباره باز می‌گردد، اما من بازگشتم و دوباره ایستادم.

هادی‌پور: امتحانم را پس داده‌ام

به گزارش "ورزش سه" آرمین هادی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص شرایط خود اظهار داشت: بعد از المپیک پای خود را جراحی کردم و بعد از مدتی به تمرینات بازگشتم، اما ورزش آن روی خود را به من نشان داد و دوباره مینسک پایم در فشار پاره شد. بعد از این اتفاق آنتروسکوپی کردم و مینسک را برداشتم. خدا را شکر در حال حاضر به شرایط آمادگی نسبی رسیدم و امیدوارم در گرندپری منچستر به شرایط ایده‌ال برسم و بتوانم بازی کنم.

وی در خصوص حضور در رقابت‌های گرندپری منچستر بعد از چند سال گفت: حدود یک سال و نیم قبل از المپیک مسابقات برگزار نشد و بعد آسیب دیدم و نتوانستم در این مسابقات حضور پیدا کنم و مستقیم به المپیک رفتم. بعد از المپیک نیز شرایط جراحی پیش آمد و مدت‌ها در میادین نبودم. به امید خدا با حضور در چند تورنمنت دوباره به شرایط ایده‌ال خود باز می‌گردم و مجدداً برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنم.

دارنده دو مدال نقره و برنز مسابقات قهرمانی جهان در خصوص حضور در تورنمنت لبنان گفت: با صلاحدید کادرفنی قرار است ابتدا در تورنمنت لبنان بازی کنم و بعد در گرندپری منچستر حاضر شوم. حضور در این تورنمنت برای خودم نیز خوب است که بعد از یک مدت در یک تورنمنت سبک‌تر بازی کنم و بعد در مسابقات سنگین گرندپری به میدان بروم.

هادی‌پور راجع زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی خود برای حضور در مسابقات جهانی گفت: به خاطر اینکه حدود یک ماه پیش جراحی کردم، با تصمیم کادرفنی قرار شد رقابت‌های انتخابی من را به تعویق بیندازند تا به شرایط ایده‌ال برسم. 

«معمولاً قهرمانان بعد از دوران مصدومیت با فشار نتیجه‌گرایی دوباره به میادین باز خواهند گشت.»، وی در این خصوص و برنامه‌هایش برای مدیریت این فشار گفت: اگر راستش را بخواهید یک بار ضربه این فشار را خوردم. بار دوم که پایم پاره شد، من ضربه همین فشار را خوردم و نتوانستم خودم را کنترل کنم، اما در حال حاضر سعی کردم یک آرمین متفاوت باشم و فقط رو به جلو حرکت کنم و فقط خودم را با خود مقایسه کنم. همانطور که در میادین گذشته آرمین هادی‌پور هیچ وقت در میادین کم نمی‌گذاشت و حتی با رباط پاره و آسیب نیز تمام تلاشش را انجام می‌داد، از این بعد نیز شاهد همان آرمین خواهید بود.

قهرمان تکواندو آسیا در مورد اینکه چقدر امیدوار است برای سومین بار در مسابقه جهانی حضور داشته باشد و سومین مدال خود را نیز کسب کند، گفت: مسابقات جهانی، گرندپری و تورنمنت‌ها هر کدام یک پله است. اگر برای مسابقات جهانی مکزیک فیکس شدم تمام تلاشم را برای ارائه بهترین عملکرد انجام خواهم داد و اگر این اتفاق نیفتد نیز به رویدادهای آینده و کسب امتیاز برای سهمیه المپیک پاریس فکر خواهم کرد. در میان جوانان تنها بازیکنی که دو مدال جهانی دارد، من هستم و دیگر کسی نیست. آرمین هادی‌پور تا به حال امتحان خود را پس داده است و از این به بعد نیز به هر رویداد اعزام شود صد در صد خود را خواهد گذاشت.

هادی‌پور با اشاره به اینکه به دنبال گرفتن حق خود از مسابقات المپیک است، افزود: یکسری چیزها برای یک ورزشکار خیلی مهم است و کل زندگی خود را برای رسیدن به آن هدف می‌گذارد، اما برخی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که در آن دخیل نیست. برای من این اتفاق افتاد و خیلی این موضوع سخت بود. سعی کردم با این شرایط کنار بیایم و دوباره  تلاش کنم تا پیش خود شرمنده نباشم و بگویم تمام تلاشم را کردم. همین موضوع باعث شده است که در حال حاضر این جا باشم؛ چون کمتر ورزشکاری در یک سال دو عمل جراحی زانو انجام می‌دهد و بعد دوباره محکم می‌ایستد. من برگشتم و اینجا ایستادم و می‌خواهم تمام توان خود را بگذارم.

وی در مورد تغییر نسل تکواندو ایران برای بازگشت به دوران خوب گذشته گفت: کادرفنی و بازیکن خوب فقط یک قسمت از کار است و خیلی چیزها باید در کنار هم قرار بگیرد تا دوباره جایگاه اولیه خود را به دست بیاوریم. یک دورانی وقتی در مسابقات حضور پیدا می‌کردیم همه فقط می‌ایستادند و ما را نگاه می‌کردند. متاسفانه یکسری اتفاقات پیش آمد و از جایگاه خود پایین آمدیم، اما همه بچه‌ها همدل شدند تا دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردیم. امیدوارم یکسری موارد دیگر نیز در کنار هم قرار بگیرند تا این اتفاق بیفتد.

ملی‌پوشان المپیکی تکواندو ایران تاکید کرد: تکواندو یک ورزش جهانی است و در مسابقات جهانی حدود 180 کشور شرکت می‌کنند. اتفاقی که در همه رشته‌ها نمی‌افتد و در برخی رشته‌ها نهایت 40، 50 کشور حضور دارند. برای کسب مدال طلای تکواندو جهان باید حدود 7 بازی انجام داد و واقعاً سطح مسابقات بالا است و همه کشورها به دنبال مدال هستند. به همین دلیل باید حمایت بسیار قوی پشت بچه‌ها باشد تا در این مسیر و حتی در مسیر طاقت فرسای کسب سهمیه المپیک اتفاقات خوب گذشته بیفتد.

دیدگاه‌ها