کد خبر : 1845949 | 09 مهر 1401 ساعت 12:57 | 18K بازدید | 3 دیدگاه

کامبک هنگ کنگ علیه شگفتی پینگ پنگ ایران

ملی پوشان کشورمان در دومین دیدار خود در رقابت های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر 2 مقابل هنگ کنگ شکست خوردند.

کامبک هنگ کنگ علیه شگفتی پینگ پنگ ایران

به گزارش "ورزش سه"، کشور چین که در چند وقت اخیر از میزبانی مسابقات بین المللی مختلفی از جمله تکواندو قهرمانی جهان و جام ملت های فوتبال آسیا انصراف داده بود و حتی برگزاری بازی های آسیایی را نیز یک سال به تعویق انداخته بود، نتوانست از ورزش مورد علاقه خود یعنی تنیس روی میز بگذرد و شهر چنگدو از روز گذشته میزبان رقابت های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان است. رقابت هایی که در سال های زوج برگزار می شود و پس از چندین سال نحوه برگزاری آن نیز تغییر کرده است و دیگر شاهد برگزاری مسابقات در دسته های مختلف نیستیم و تمامی تیم های حاضر در یک دسته واحد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
تیم ملی مردان ایران نیز که در دوره گذشته این مسابقات در هالمشتاد سوئد توانسته بود با کسب عنوان نایب قهرمانی دسته دوم، در رتبه بیست و ششم قرار بگیرد و برای نخستین بار به دسته برتر صعود کند، با تغییر نحوه برگزاری رقابت ها نتوانست فرصت شرکت در این دسته را به دست بیاورد اما با کسب عنوان پنجمی در رقابت های قهرمانی آسیا، جواز حضور در چنگدو را به دست آورد. در این رقابت ها که در 7 گروه و با شرکت 32 تیم برگزار می شود، شاگردان جمیل لطف الله نسبی در گروه سوم قرار گرفته اند و با تیم های ژاپن، هنگ کنگ، رومانی و مجارستان همگروه شده اند که روز گذشته علی رغم ارائه یک نمایش تقریباً قابل قبول، در نخستین مسابقه مغلوب تیم سوم المپیک توکیو یعنی ژاپن شدند.
ملی پوشان کشورمان امروز و در دومین دیدار خود به مصاف تیم هنگ کنگ رفتند که حدوداً یک سال پیش نیز در مسیر رسیدن به عنوان پنجمی قاره کهن بر همین تیم غلبه کرده بودند. در نخستین دیدار، نیما عالمیان که در حال حاضر در رتبه 153 رنکینگ دنیا قرار دارد، به راحتی و با حساب 3 بر صفر و با نتایج 11 بر 7، 11بر 5 و 11 بر 5 از سد رقیب 24 ساله و متولد چین خود یعنی ان جی پاک نام عبور کرد. اما امیرحسین هدایی که روز گذشته تا آستانه شکست دادن حریف ژاپنی خود یعنی میزوکی اویکاوا نیز پیش رفت، نتوانست در برابر دارنده دو مدال برنز جهان کاری از پیش ببرد و با حساب 3 بر صفر مغلوب شد. این بازیکن 24 ساله که رنک 128 جهان را در اختیار دارد، در سه گیم مسابقه به ترتیب 3، 6 و 4 امتیاز کسب کرد تا رنک 27 دنیا یعنی وونگ چون تینگ، نخستین برد هنگ کنگی ها را به ثبت برساند.
مسابقه سرنوشت ساز سوم نیز مانند دو دیدار قبلی کاملاً یک طرفه بود و بهترین بازیکن ایران در رنکینگ جهانی یعنی نوشاد عالمیان که در این بازی به عنوان نفر سوم به کار گرفته شده بود، اجازه خودنمایی به لم سیو هانگ، که در رنکینگ جهانی دو پله بالاتر از نوشاد ایستاده است، نداد و با نتایج  11 بر 6، 11 بر 3 و 11 بر 6، به پیروزی رسید تا حساب کار 2 بر 1 شود. در مسابقه چهارم هم دو بازیکنی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نبرد سال پیش دو تیم در دوحه قطر نیز به مصاف هم رفته بودند. نیما عالمیان که دو گیم نخست را با نتایج 11 بر 8 و 11 بر 7 از آن خود کرده بود، در گیم جذاب و بسیار نزدیک سوم با حساب 17 بر 15 مقابل وونگ چون تینگ شکست خورد تا برای نخستین بار در این مسابقه، یک دیدار با نتیجه 3 بر صفر تمام نشود. نماینده کشورمان در گیم چهارم نیز علی رغم اینکه نتیجه 9 بر 3 را تا 10 بر 8 نیز رساند، اما در نهایت 11 بر 8 مغلوب شد تا همه چیز به گیم آخر کشیده شود. گیمی که باز هم با برتری 11 بر 9 وونگ چون تینگ به پایان رسید تا در شرایطی که تا یک قدمی شکست 3 بر صفر نیز پیش رفته بود، با یک بازگشت عجیب هم انتقام شکست در قهرمانی آسیا را از نیما عالمیان بگیرد هم کار را به دیدار سرنوشت ساز پنجم بکشاند.
رقابتی که می توانست در مسابقه سوم دو تیم شکل بگیرد، با چینش خاصی که مربیان دو تیم به کار گرفتند در آخرین دیدار رخ داد تا جدال بین امیرحسین هدایی و ان جی پاک نام، تعیین کننده سرنوشت پیروز این رقابت باشد. هدایی پس از اینکه گیم نخست را 11 بر 9 به سود خود پایان داد، در سه گیم بعدی ابتدا از حریف پیش می افتاد ولی نمی توانست برتری خود را حفظ کند تا در نهایت با نتایج 11 بر 9، 11 بر 9 و 11 بر 8 شکست خورده تا تیم ملی ایران در شرایطی که چندین بار تا یک امتیازی برد در این مسابقه نیز پیش رفت، در رقابتی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، در مجموع با حساب 3 بر 2 مغلوب هنگ کنگ شده و نتواند پیروزی سال گذشته خود مقابل این تیم را تکرار کند. بدین ترتیب، هنگ کنگ با کسب دو پیروزی به صدر جدول این گروه رفت و کار ملی پوشان کشورمان برای صعود به جمع 16 تیم برتر بسیار سخت شد.
ریز نتایج این مسابقه بدین صورت است:
نیما عالمیان 3 - ان جی پاک نام صفر ( 11- 5، 11- 5، 11- 7)
امیرحسین هدایی صفر - وونگ چون تینگ 3 ( 4- 11، 6- 11، 3- 11)
نوشاد عالمیان ۳ - لم سیو هانگ صفر  ( 11-6، 11-3، 11-6)
نیما عالمیان ۲ - وونگ چون تینگ ۳ ( 9-11، 8-11، 15-17، 11- 7، 11- 8 )
امیرحسین هدایی ۱ - ان جی پاک نام ۳ ( 8-11 ، 9-11 ، 9-11، 11- 9 )

دیدگاه‌ها