کد خبر : 1846119 | 10 مهر 1401 ساعت 13:27 | 68.2K بازدید | 3 دیدگاه

عبادی‌پور حواسش به همه جا بود جز بازی خودش؛

آقای عطایی این رفتارها زیبنده سرمربی تیم‌ملی نیست

علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران صحبت‌های مهم و قابل تاملی را مطرح کرده است.

آقای عطایی این رفتارها زیبنده سرمربی تیم‌ملی نیست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران با وجود عملکرد نسبتا خوب در لیگ ملت‌ها و کسب رتبه هفتمی، در قهرمانی جهان خیلی امیدوارکننده ظاهر نشد؛ جایی که شاگردان بهروز عطایی بعد از صعود به عنوان تیم دوم در یک هشتم نهایی مقابل برزیل شکست خورده و حذف شدند.

علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره حضور ولادیمیر آلکنو و شرایط کنونی تیم ملی گفت: می‌شد بعد از المپیک با او قرارداد بست چون آلکنو هم از فضای والیبال ایران شناختی نداشت. در کشور ما اسم‌ها و برندها تعیین کننده هستند اما باید ابزار آلکنو را هم ببینیم. باید به او زمان می‌دادیم تا جو والیبال و بازیکنان ما را بشناسد. بازیکنان می‌گفتند فقط دو نفر ما را با اسم می‌شناخت.

آلکنو را آوردیم که روی سکو برویم و این اتفاق نیفتاد. درست هم از سعید معروف استفاده نمی‌کرد. باید برنامه‌ای تدوین و هدف‌گذاری کنیم. تیم را چهار سال در اختیار یک مربی قرار بدهیم تا به هدفمان برسیم. اگر هر چند وقت یکبار تصمیم خود را عوض کنیم، درست نیست. می‌توانستیم با کولاکوویچ به المپیک برویم و اگر نتیجه نمی‌گرفت بعد از بازی‌ها تغییرش بدهیم  یا می‌توانستیم آلکنو را تا المپیک پاریس حفظ کنیم.

المپیک شرایط خاصی دارد و خیلی سخت است. نمی‌توانم بگویم با مربی ایرانی به سکوی المپیک می‌رسیم. شرایط باید احساسی شود."

نادی درباره بهروز عطایی، عملکردش و بعضی رفتارهای او اینگونه توضیح داد: شنیدم بعد از اینکه سید هم رفت حرف‌هایی زد. چنین رفتاری زیبنده سرمربی تیم ملی نیست. جای بزرگی نشسته است، باید از موقعیت خود آگاه باشد و بداند چه افرادی آنجا بوده‌اند. نباید با حرف‌ها حاشیه‌سازی کنیم مخصوصا سرمربی تیم ملی باید سنجیده حرف بزند.

در لیگ ملت‌ها خوب بودیم. سرمربی گفت برای کسب تجربه می‌رویم و بازیکنان راحت بودند. افت تیم ملی در قهرمانی جهان از بازی با مصر شروع شد. به نظرم بهتر بود آقای عطایی در آن بازی از سه، چهار بازیکن ذخیره استفاده کند چون توانایی شکست مصر با تیم دوم‌مان را هم داشتیم اما این اتفاق نیفتاد و تیم به چالش رفت. از طرفی گفتند برای کسب سکو می‌رویم که این استرس و مسئولیت بازیکنان را زیاد کرد. بازی با مصر اوج آن بود چون این تصور وجود داشت که تیم ملی ایران باید مصر را سه بر صفر و با اختلاف ۱۰ امتیاز شکست بدهد اما وقتی مصر یک ست گرفت، تیم بهم ریخت و بازیکنان رودرروی هم ایستادند. نتیجه آن بازی با هلند بود که هفت امتیاز بالا بودیم اما باختیم. در قهرمانی جهان خوب کار نکردیم و یکی از دلایلش مسئولیت روی دوش بازیکنان بود. آنها تجربه و ظرفیت این مسئولیت را نداشتند.

نادی درباره میلاد عبادی پور هم گفت: آقای عبادی‌پور از نظر اخلاقی درجه یک و بازیکنی اخلاقی و بی‌حاشیه است. در لیگ ملت‌ها خوب بود اما در مسابقات جهانی نقش خود را به درستی اجرا نکرد چون در هر امتیاز با بازیکنان و کادر فنی صحبت می‌کرد. حواسش به همه جا بود جز بازی خودش.

دیدگاه‌ها