کد خبر : 1846318 | 11 مهر 1401 ساعت 12:59 | 206.9K بازدید | 58 دیدگاه

سان هنوز ایران را جدی نمی‌گیرد

تیتر فردای بازی انگلیس را ما می‌زنیم! (عکس)

صد و هشتاد و چهار روز پس از تیتر جنجالی روزنامه سان در واکنش به هم‌گروهی انگلیس با ایران، حالا اوضاع کاملا متفاوت است.

تیتر فردای بازی انگلیس را ما می‌زنیم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" وقتی روز دوازدهم فروردین سال جاری قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر انجام شد، روزنامه‌نگاران انگلیسی سرمست از صعود قاطعانه تیم ملی کشورشان به جام جهانی و پیروزی در بازی‌های دوستانه هفته گذشته مقابل ساحل عاج و سوئیس، تیترهای خودشان را با غروری قابل انتظار بستند. در این بین تیتر روزنامه سان بیشتر از هر نشریه دیگر انگلیسی‌زبان توی ذوق هواداران تیم ملی ایران زد:"به ایران خوردیم، خدا را شکر!"
1749837

در آن زمان تیم ملی ایران آخرین هفته مسابقات مقدماتی جام جهانی را با شکست مقابل کره و پیروزی مقابل لبنان به اتمام رسانده بود و دراگان اسکوچیچ را روی نیمکت خودش می‌دید. سرمربی وقت تیم ملی که به نظر از تیتر روزنامه سان حسابی خشمگین و درعین حال صاحب انگیزه شده بود، عکس این روزنامه را به دفتر اتاقش در ساختمان پک چسباند تا به نوعی برای انتقام‌گیری از انگلیسی‌ها در جام جهانی یک محرک ذهنی داشته باشد.
اما دو ماه بعد و تنها طی 10 روز، تمام امیدواری روزنامه‌نگاران و رسانه‌های ورزشی انگلیس جای خودش را به یاس داد. باخت برابر مجارستان، دو تساوی پیاپی برابر آلمان و ایتالیا و در نهایت شکست مفتضحانه برابر مجارستان در ومبلی حسابی برای ساوت‌گیت، تیم و طرفداران‌شان ورق را برگرداند. انگلیسی‌ها که به لطف حضور در فینال یورو و قرار گرفتن در جمع چهار تیم نهایی در روسیه امیدوار بودند این بار مدعی اصلی قهرمانی در جام جهانی قطر باشند، با تعداد زیادی فوق‌ستاره در ترکیب تیم‌شان نسبت به موفقیت در جام جهانی بدبین شدند.

1749835

در این بین فیفادی بعدی و برگزاری دو بازی نهایی دور گروهی لیگ ملت‌ها برای انگلیس با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران همزمان شد. انگلیسی‌ها که به واسطه حضور C.Q در کشورشان شناخت خوبی از این سرمربی و کیفیت کارش داشتند، نسبت به پیروزی آسان برابر ایران به خصوص با یادآوری نمایش تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال در دوره گذشته دچار تردید جدی شدند. کارلوس کی‌روش هم برای انگلیسی‌ها کم نگذاشت و خیلی زود در اولین صحبتش پیرامون بازگشت به نیمکت تیم ملی در اظهارنظری که کاملا حساب‌شده به نظر می‌رسید، خدای خودش را بابت هم‌گروه‌شدن با انگلیس و تقابل با این تیم در اولین دیدار جام جهانی شکر کرد!
در این بین شکست مجدد انگلیس مقابل ایتالیا و تساوی ناامیدکننده برابر آلمان در ومبلی، با مانور قدرت تیم ملی ایران برابر اروگوئه و سنگال همراه شد تا به این ترتیب نخستین بازی انگلیس در جام جهانی قطر که تا 6 ماه قبل برای رسانه‌های این کشور به مثابه زنگ تفریح و یک دیدار دست‌گرمی تعبیر می‌شد، به یک چالش جدی تبدیل شود.
حالا وقتی به وب‌سایت نشریه سان مراجعه می‌کنید و صفحه بازی این تیم برابر ایران را باز می‌کنید، با این عبارت برای توصیف تیم ملی ایران مواجه می‌شوید: "حریف بی‌خیال"

1749838

توصیفی که شاید برای آنها تا حدودی منطقی به نظر برسد و تصور کنند تیم ملی ایران از حضور در این تورنمنت، به بازی‌های زیبا و نمایش قابل‌قبول صرف‌نظر از توقع صعود اکتفا کند. اما برکسی پوشیده نیست که سومین جام جهانی با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی برای فوتبال‌دوستان ایرانی امیدواری زیادی نسبت به خلق یک شگفتی ایجاد کرده است.
به ویژه بعد از عملکرد فوق‌العاده ملی‌پوشان برابر اروگوئه و سنگال با تمام ستاره‌هایشان تحت هدایت کارلوس کی‌روش، حالا همه به یقه‌گیری ایران از هم‌گروهانش در جام جهانی امیدوارند و حتی دستیار اول کارلوس کی‌روش هم به صعود به دور بعدی کاملا خوش‌بین است:"ما اطمینان داریم که به مراحل حذفی جام جهانی صعود می‌کنیم. صعودی که تاریخ‌ساز خواهد بود."
پُر واضح است شرایط به نسبت 6 ماهه گذشته به کلی عوض شده و پس از نتایج ولز و امریکا در فیفادی آخر و 6 نتیجه ناامیدکننده انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا، حالا تیم ملی ایران کاملا از شانس صعود از گروهش برخوردار است و همین تغییر وضعیت بدون شک اتخاذ استراتژی‌های محافظه‌کارانه‌تری از سوی سرمربیان حریفان ایران در جام جهانی برای رویارویی با تیم ملی را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه‌ها