کد خبر : 1846429 | 12 مهر 1401 ساعت 00:49 | 34.1K بازدید | 13 دیدگاه

مهاجم ایرانی در میان برترین‌های اروپا

برترین گلزنان سال؛ طارمی به دنبال هالند و بنزما

مهدی طارمی در رتبه ششم برترین گلزنان لیگ های اروپایی در سال 2022 میلادی قرار دارد.

برترین گلزنان سال؛ طارمی به دنبال هالند و بنزما

به گزارش "ورزش سه"، دستاوردهای مهدی طارمی با پورتو توقف ناپذیر است. مهاجم ایرانی که خود را برای دیدار حساس امشب برابر بایر لورکوزن آماده می کند، می تواند در صورت گل زدن در مسابقه با حریف آلمانی، جای ستارگان تاتنهام و موناکو را بگیرد.

در آماری که از برترین گلزنان قاره سبز در سال 2022 میلادی (از اول ژانویه تاکنون) توسط ترنسفر مارکت از 10 لیگ معتبر اروپا منتشر شده، مهاجم ایرانی پورتو توانسته است با حضور در 33 بازی موفق به زدن 23 گل شود و نقش مهمی در موفقیت های اژدهایان در فصل قبل و کنونی داشته است.

طارمی در سال کنونی میلادی گلزنی را از بازی با استوریل پرایا آغاز کرد و جالب اینکه تا بدین لحظه، آخرین گل او نیز برابر همین تیم بوده است. مهاجم ایرانی تاکنون و در سال تقویمی فعلی برابر استوریل پرایا (2 گل)، بلننسس، فامالیسائو، اسپورتینگ لیسبون (2 گل)، لازیو، پاسوس فریرا، توندلا (5 گل)، ژیل ویسنته (2 گل)، پورتیموننزه (3 گل)، ویزلا (2 گل)، ماریتیمو (2 گل) و چاوز موفق به گلزنی شده است.

1750036

طبق آمار ترنسفر مارکت، طارمی برای هر گل، به 105 دقیقه حضور در زمین نیاز داشته که همین مسئله باعث شده تا او به دلیل دقایق کمتر حضور در میدان نسبت به بن یدر از موناکو و هری کین از تاتنهام، در رتبه بالاتری نسبت به این 2 بازیکن قرار بگیرد.

طارمی بالاتر از ستاره های مطرح دنیای فوتبال مانند نیمار، ایموبیله، موسی دمبله، سادیو مانه و داروین نونیز قرار گرفته است. او با این 23 گل در سال 2022، در رتبه هفتم ایستاده و نزدیک ترین شخص به او، 2 ستاره مطرح رئال مادرید و منچسترسیتی هستند.

در رتبه های بالاتر، کریم بنزما و ارلینگ هالند با 27 گل، کریستوفر انکونکو با 28 گل، روبرت لواندوفسکی با 32 گل ایستاده و بالاخره کیلیان امباپه با 35 گل در سال 2022، در صدر این فهرست قرار گرفته است.

باید دید که طارمی در سه ماه پیش رو و تا پایان سال 2022، چند گل دیگر برای پورتو به ثمر می رساند و در این جدول، چه رتبه ای را از آن خود خواهد کرد.

دیدگاه‌ها