کد خبر : 1846487 | 12 مهر 1401 ساعت 13:25 | 8.5K بازدید | 1 دیدگاه

پاشایی: بابت حرف‌های اشتباه از داور عذرخواهی کنید

مربی تیم ذوب‌آهن می‌گوید این تیم در ادامه لیگ نتایج بهتری را هم کسب خواهد کرد.

پاشایی: بابت حرف‌های اشتباه از داور عذرخواهی کنید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ذوب‌آهن این هفته در حالی موفق شد پیکان را شکست دهد که با این پیروزی به نیمه بالای جدول صعود کرد و در جایگاه هشتم قرار گرفت. با این حال پایان این بازی، آغازی بود بر اظهارنظرهای اعضای دو تیم که با اعتراض نسبت به عملکرد داور همراه بود و حالا حسین پاشایی مربی ذوب‌آهن در گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشته، به سوالات پیرامون این بازی پاسخ داده است.

**شایسته این پیروزی بودیم
پاشایی در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: اول اینکه جا دارد به بازیکنان هر دو تیم خسته نباشید بگویم که این بازی را رقم زدند و برای تیم خودشان بیشترین میزان زحمت را کشیدند. به بازیکنان تیم خودمان هم تبریک می‌گویم که شایسته پیروزی بودند و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند و شاید اگر دقت کافی را در ضربات آخر و پاسهای آخر داشتند، می‌توانستیم گلهای بعدی را هم بزنیم و به چیزی که حقمان است برسیم. اما به هر حال مهم، کسب سه امتیاز بود که به آن رسیدیم.

**داور تاثیری بر نتیجه بازی نداشت
مربی ذوب آهن با اشاره به اعتراض‌ها نسبت به داور عنوان کرد: در مورد داوری باید بگویم که ما مربیان باید خوددارتر باشیم و هرچیزی که به ذهنمان می‌آید؛ با ژست مظلومانه بیان نکنیم. کادرفنی ذوب‌آهن همیشه نسبت به داوران احترام گذاشته و ما اشتباهات داوری را جزوی از بازی می‌دانیم و معتقدیم که باید داوران ایرانی تجهیزات استاندارد داشته باشند تا شاهد پیشرفت آنها باشیم. اما برای من تعجب‌آور است که یک تیم وقتی شکست می‌خورد، بخواهد کار تیم مقابل را لوث کند و کوچک نشان دهد. ما در زمین سه امتیاز را گرفتیم و همانطور که اکثریت کارشناسان داوری گفتند، داور اشتباهی انجام نداد و تاثیری در نتیجه بازی نداشت و حالا، شاید زمانی باشد برای اینکه از داور بازی بابت حرفهای اشتباه، عذرخواهی شود.

**چرا می‌خواهید کارشناسان را تحت‌تاثیر قرار بدهید؟
وی افزود: خوشحالم از اینکه اکثریت کارشناسان داوری تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرند. این برای من دور از انتظار و عجیب است که یک تیم بخواهد پس از بازی، با اظهارات مختلف، کارشناسان را تحت تاثیر قرار بدهد تا امتیاز بگیرد. آن هم زمانی که بلافاصله بعد از بازی هم مشخص بود که هیچ اشتباه بزرگی از سوی داور انجام نشده و اساسا همانطور که در یکی از برنامه‌ها تلویزیونی دیدیم، تنها اشتباه داور نگرفتن خطا به سود تیم ما در یک موقعیت ضد حمله بود که البته آن را هم می‌گذاریم به پای اینکه داوران هم انسان هستند و جایزالخطا. هرچند که همه ما اهالی فوتبال، باید سعی کنیم اشتباهاتمان را کاهش دهیم اما امیدوارم با ورود تکنولوژی داور ویدیویی، هم کار برای داوران راحت‌تر شود و هم فرصت بهانه و شلوغ کاری از برخی گرفته شود.

**جوانگرایی را توجیه برای ناکامی نکردیم
حسین پاشایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: من زیاد اهل مصاحبه نیستم و کادرفنی ما همیشه تلاش و تمرین را به اظهارنظرهای حاشیه‌ای ترجیح می‌دهد اما حالا که بحثش پیش آمده نمی‌توانم از برخی نکات بگذرم. البته باید بگویم که برای همکاران خودم و همه مربیان احترام زیادی قائلم و ما همگی در یک کشتی هستیم که با همکاری یکدیگر باید فوتبال ایران را ارتقا بدهیم. اما ما فصل گذشته با کمترین هزینه ممکن تیم را در جایگاه هفتم قرار دادیم که جا دارد از مدیریت و هواداران هم تشکر کنم. از آنجایی که 6 تیم بالای جدول یک هزینه هنگفت برای رسیدن به قهرمانی و سهمیه کرده‌اند، جایگاه هفتم و هشتم در لیگ ایران از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. فصل قبل از آن هم در پیکان همین رتبه را کسب کردیم که بازهم جا دارد از مدیریت باشگاه بابت همدلی و حمایت تشکر کنیم. لیگ نوزدهم هم در مسجدسلیمان به جایگاه هشتم رسیدیم. در همه این سالها هم از نظر بودجه محدودیت داشتیم و هم همیشه استفاده از جوانان را سرلوحه کارمان قرار دادیم اما هیچوقت این دو موضوع را توجیه ناکامی خود نکردیم.

**10 بازیکن را به پیکان و فوتبال ایران معرفی کردیم
مربی ذوب آهن همچنین گفت: ما به خصوص در پیکان 10-11 بازیکن جوان را از آکادمی آوردیم و استفاده کردیم که دوست دارم نامشان را هم بگویم چون خودشان هم تلاش خیلی زیادی کردند که به سطح اول فوتبال ایران برسند. محمد خدابنده‌لو، آرش قادری، اسماعیل بابایی، عرفان شهریاری، نادر محمدی، علیرضا کوشکی، امیرحسین جدی، سامان فلاح و... که همگی به نظرم آینده درخشانی دارند و ما خوشحالیم که با این بازیکنان، بدون توجیه و بهانه، توانستیم رتبه هفتم لیگ برتر را کسب کنیم.

باتوجه به این که 6، هفت تیم همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کنند و سایرین یک لیگ جدا دارند، ما در سه سال اخیر صدرنشین تیم‌های معمولی و با بودجه محدود بوده‌ایم. همین الان هم در ذوب آهن تلاش می‌کنیم به بازیکنان جوان میدان بدهیم چون هیچ تیمی از این کار ضرر نمی‌کند اما قرار نیست این را توجیه کار خودمان کنیم. الان هم خوشحالیم که تیم بزرگ ذوب آهن پس از چند فصلی که متاسفانه در رتبه‌های پایین بود، به جایگاه قابل قبولی رسیده و جا دارد همین جا از مدیریت باشگاه هم تشکر کنم که همیشه ما را حمایت کرده‌اند.

**از ذوب‌آهن بیشتر خواهید شنید
پاشایی در پایان صحبتهایش در مورد آینده ذوب آهن عنوان کرد: ما در دو بازی مقابل تراکتور و ملوان هم می‌توانستیم به پیروزی برسیم و به نظرم بدشانس بودیم که برد را از دست دادیم. ما در تبریز خیلی بهتر از تراکتور بودیم و حالا مشخص می‌شود که تراکتور چه تیم خوبی بوده و ما چه کار بزرگی کردیم. همینطور مقابل پرسپولیس که 10 نفره بازی کردیم و شکست نخوردیم اما به نظرم در آینده از این تیم ذوب آهن بیشتر خواهید شنید؛ اگرچه ما دو هافبک اصلی تیممان را از دست دادیم و مهاجم تیممان رباط صلیبی پاره کرد اما بازیکنان جانشین تلاش زیادی کردند و جای آنها را به خوبی پر کردند. مطمئن باشید از این تیم ذوب آهن بیشتر خواهید شنید و این پروژه موفقی است که بدون توجیه و بهانه و با بیشترین کار و تلاش ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها