کد خبر : 1846534 | 12 مهر 1401 ساعت 16:55 | 109.9K بازدید | 31 دیدگاه

هیولا، معجزه خدا و یک نیروی ماورایی

طرز تهیه هالند؛ رونالدو، زلاتان و بنزما را میکس کنید!

ارلینگ هالند نامی فوتبالیستی است که طی یک هفته اخیر بیش از هر ستاره دیگری به گوشتان خورده است.

طرز تهیه هالند؛ رونالدو، زلاتان و بنزما را میکس کنید!

به گزارش "ورزش سه"، سه گل ارلینگ هالند در پیروزی 6-3 سیتی برابر منچستریونایتد در ورزشگاه اتحاد باعث شد که او اولین بازیکنی باشد که سه هت تریک متوالی را در بازی‌های خانگی لیگ برتر ثبت کرده است.

در واقع می توان گفت که گلزنی های پیاپی و هت‌تریک ها به قدری برای ارلینگ هالند به عادت تبدیل شده که او بعد از دیدار برابر یونایتد با بی حوصلگی دستش را دور گردن هم‌تیمی اش، فیل فودن انداخت و با یک اعتماد به نفس و غرور خاص و البته به شوخی گفت که هر کدام از آن ها یک توپ را با خود به خانه می برند چرا که فودن هم مثل هالند برابر یونایتد هت‌تریک کرد.

بعد از این نمایش خیره کننده، پیتر اشمایکل، دروازه بان سابق یونایتد و سیتی به رادیو بی بی سی گفت که می توانید مجموعه ای بازیکنان مختلف را در هالند ببینید‌.
اشمایکل افزود: "بزرگترین بخش یک مهاجم خوب صبر است. من در مقابل برخی از بهترین مهاجمان بازی کردم و وقتی که آنها خیلی پیدایشان نیست، زمانی است که شما واقعا باید تمرکز کنید. وقتی به هالند نگاه می‌کنید، بازیکنان مختلفی را می‌بینید. آن گلی کخ شبیه زلاتان و رونالدو به ثمر رساند دلیلی بر این حرف من است."

1750193

هالند اکنون 14 گل طی 8 بازی خود در لیگ برتر به ثمر رسانده است؛ یعنی دو برابر هری کین که در فهرست برترین گلزنان قرار دارد. وقتی اسکای اسپورتس از او در مورد عملکردش در دربی سوال کرد، هالند پاسخ داد: "آره، بد نیست. ما 6 گل زدیم. چه می توانم بگویم؟ لرای پیروزی در خانه، 6 گل به ثمر برسانید، خوب است. در نهایت شگفت انگیز است. چیز دیگری برای گفتن وجود ندارد."

پپ گواردیولا، سرمربی تیم هم می گوید آمار گلزنی او ترسناک است. گواردیولا گفت: "اعداد و ارقام برای خودش صحبت می کند. او این کار را در اینجا انجام داده است. ما همیشه سعی می کنیم در محیط خود به او کمک کنیم. 
ما این حس باورنکردنی را داریم که او همیشه گرسنه به نظر می رسد و بسیار رقابتی است. آمار و ارقام او ترسناک هستند."

1750194

هالند با آخرین هت تریک خود، تعداد گل هایش را به 17 گل و سه پاس گل در 11 بازی گذشته رساند. او پیش از این در هشت بازی اول خود در لیگ برتر سه گل بیشتر از رکورد قبلی میک کوئین، پاپیس سیسه و دیگو کاستا پس از 10 بازی به ثمر رسانده بود.

مهاجم نروژی همچنین اولین بازیکنی بود که در چهار بازی اول خارج از خانه خود در لیگ برتر گلزنی کرد و جوان‌ترین بازیکنی است که 25 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. هالند به رادیو بی بی سی گفت: "من قبلاً در سه بازی خانگی سه هت تریک نکرده بودم. این شگفت انگیز است. داشتن اعتماد به نفس خوب است. چند روز قبل از دربی منچستر احساس کردم که قرار است اتفاقات خاصی رخ دهد. این از آن دسته بازی‌هایی است که من می‌خواهم در آنها بازی کنم."

اما هالند تاکنون چه رکوردهایی را شکسته و او در این فصل چه رکوردهایی را می تواند بشکند؟
*بیشترین گل لیگ برتر در یک فصل: 
-اندی کول: ۳۴ گل در ۴۲ بازی(فصل ۹۴-۱۹۹۳)
-آلن شیرر: ۳۴ گل در ۴۲ بازی( فصل ۹۵-۱۹۹۴)
-محمد صلاح: ۳۲ گل در ۳۸ بازی(فصل ۱۸-۲۰۱۷)
*بیشترین گل در لیگ برتر در اولین فصل: 30 گل، کوین فیلیپس(ساندرلند؛ ۲۰۰۰-۱۹۹۹)
*۱۲ هت تریک سرخیو آگوئرو در لیگ برتر
*هری کین، مهاجم تاتنهام با 39 گل در سال 2017 رکورد دار‌ بیشترین گل در لیگ برتر در یک سال تقویمی است.
*اگر هالند نرخ گلزنی فعلی خود را حفظ کند، با فرض اینکه در هر مسابقه لیگ بازی کرده باشد، حتی رکورد 60 گل در یک فصل را که توسط دیکسی دین از اورتون در 1927-1928 به ثبت رسیده بود؛ خواهد شکست.

1750192

سرعت گلزنی هالند باعث شد تا کریس ساتون، مهاجم سابق چلسی در رادیو بی بی سی اعتراف کند که او یک اعجوبه است. او همچنین هالند را با آلن شیرر مقایسه کرد که همچنان با 260 گل رکورددار بیشترین گل زده در لیگ برتر است.

همچنین جاناتان وودگیت، مدافع سابق تیم ملی انگلیس، گفت که هیچ وقت مهاجمی بالغ به اندازه هالند ندیده است و او همه چیز دارد. وودگیت در رادیو بی بی سی گفت: "او فضایی را در محوطه جریمه پیدا می کند و وقتی وارد آن می شود ویرانگر است. استعدادی خارق العاده و خارق العاده. من ضعفی در بازی او نمی بینم. اگر می‌خواهید با او مبارزه کنید، او با شما مبارزه خواهد کرد. اگر می خواهید با او مسابقه دهید، او با شما مسابقه می‌دهد و شما را شکست می دهد. اگر منچسترسیتی فصل گذشته هالند را داشت، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می شد."

البته این فقط هالند نبود که روز یکشنبه تیتر اخبار را به خود اختصاص داد چرا که فیل فودن، محصول آکادمی باشگاه موفق شد اولین هت تریک خود را برای باشگاه انجام دهد.

1750184
او با 22 سال و 127 روز سن، جوان‌ترین بازیکنی شد که زیر نظر گواردیولا به 50 گل رسید و از لیونل مسی پیشی گرفت.

هت تریک از یک پسر آکادمی، خاص است. دیدن آن بسیار خوب است. به جز هت تریک در دربی چه چیز دیگری می‌خواهید؟" این صحبت های میکا ریچاردز، مدافع سابق سیتی بعد از دربی منچستر و در گفت و گو با اسکای اسپورتس بود.

وودگیت افزود: "انگلیس باید تیم خود را حول فودن بسازد، او خیلی خوب است. چه استعداد خارق العاده ای."

همچنین خود فودن، هوادار مادام العمر سیتی، اعتراف کرد که گلزنی مقابل منچستریونایتد یک "رویای واقعی" بود. گواردیولا افزود: "میل او و نحوه دویدنش مهمترین چیز است. او شایسته بازی در هر دقیقه از بازی است چون کیفیتش را دارد. او بازیکن جوانی است و شایسته همه چیز است."

حالا در پایان چند واکنش هواداران در رسانه های اجتماعی به دربی جذاب منچستر را می خوانیم.
آدام: هالند بهترین مهاجم روی زمین در حال حاضر است. فقط لواندوسکی نزدیک اوست.
تیم: وای. تنها راه جلوگیری از گلزنی هالند انتقال به چلسی است... (هوادار چلسی).
مارش: خوبه، اگه هالند همینجوری گلزنی کنه زود حوصلش سر میره و زود میره نه اینکه 2.5 سال صبر کنه.
لری: شام سرو می شود. KDB(کوین دی بروین) در حال پختن است.
تفلون دان: من سیتی رفت و یک هیولا خرید. هالند یک نیروی طبیعت است، او شاهکار خداست.
اندرو: زوج دی بروین- هالند می تواند در 4 یا 5 فصل آینده بر فوتبال باشگاهی سلطنت کند. 
دیوید: هالند قرار است رکورد گلزنی آلن شیرر در لیگ برتر را قبل از هری کین بشکند.
پیتر: هالند یک ماشین است. اول شک داشتم که او بتواند در لیگ برتر موفق شود اما پسر  اشتباه می کردم.

1750196

دیدگاه‌ها