کد خبر : 1846544 | 12 مهر 1401 ساعت 17:53 | 35.5K بازدید | 15 دیدگاه

شکست صدرنشین با گل خدادادی

ساپینتو رفت - پرسپولیس دربی امیدها را برد

امیدهای پرسپولیس در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر امیدها، موفق به شکست یک بر صفر استقلال شدند.

ساپینتو رفت - پرسپولیس دربی امیدها را برد

به گزارش "ورزش سه"، این مسابقه در شرایطی برگزار شد که استقلال از 11 مسابقه قبلی با سرمربیگری آرش برهانی موفق به کسب نتایج درخشانی شده بود و با 9 برد و 2 تساوی و کسب 29 امتیاز رتبه اول جدول رده بندی 16 تیمی مسابقات را در اختیار گرفته بود و در سوی مقابل پرسپولیسی‌ها از 11 مسابقه صاحب 19 امتیاز شده بودند.
با این حال در جریان دربی امیدها که به میزبانی استقلالی‌ها در ورزشگاه امام رضا برگزار شد؛ شاهد اختلافی میان دو تیم نبودیم و بازی پایاپایی در جریان بود. این روند در نیمه دوم هم تکرار شد تا اینکه شاگردان انصاری، سرمربی پرسپولیس که با موفقیت در تیم های پایه توسط محسن خلیلی برای مربیگری سرخ‌ها انتخاب شده، در دقیقه 82 به گل رسیدند.
گل پرسپولیس روی کار تکنیکی علیرضا بابایی به ثمر رسید که چند بازیکن استقلال را از پیش رو برداشت و سپس در حالی که با دروازه بان تک به تک شده بود با پاسی در عرض علیرضا خدادادی را در موقعیتی عالی مقابل دروازه خالی قرار داد تا در دقیقه 82 گل اول مسابقه به ثمر برسد.
پس از این گل جریان مسابقه تغییر کرد و استقلالی‌ها برای جبران نتیجه حملات پرریسک خودشان را بر خلاف جریانی که تا پیش از آن وجود داشت؛ آغاز کردند و موفق شدند دو موقعیت خوب گلزنی هم در 10 دقیقه پایانی ایجاد کنند ولی مهاجمان این تیم در زدن ضربه نهایی کم دقت بودند تا درنهایت حساب کار با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شود و آرش برهانی اولین شکست فصل را در دیدار هفته دوازدهم تجربه کند.

از حواشی این مسابقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
*چیزی حدود 50، 60 هوادار زن و مرد این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند  که بخش عمده‌ای از آنها خانواده‌های دو تیم بودند.
*در طول مسابقه شاهد درگیری زیادی میان نیمکت‌های دو تیم بودیم و بهادر عبدی بازیکن سابق پرسپولیس که این روزها دستیار انصاری در پرسپولیس است هم در متن این درگیری‌ها حضور داشت.
*ریکاردو ساپینتو چند روز پس از دیدار پرحاشیه گل گهر مقابل استقلال در شرایطی که در انتظار حکم کمیته انضباطی به سر می‌برد به تماشای این مسابقه در جنوب شهر آمده بود و نیمه اول آن را از نزدیک به نظاره نشست.
*در جبهه رقیب هم محسن خلیلی به عنوان مدیر آکادمی پرسپولیس و محمد محمدی به عنوان معاون ورزشی باشگاه این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.
*نزدیک به 30 هوادار که برای تماشای بازی آمده بودند، پشت درهای بسته ماندند و اجازه ورود به ورزشگاه امام رضا را پیدا نکردند.
*یکی از نکات جالب این مسابقه حضور دو بازیکن با پرتاب‌های اوت بلند بود که دربی امیدهای تهران را در هنگام بیرون رفتن توپ از خط طولی تحت تاثیر خود قرار می‌داد.
درنهایت این مسابقه که با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت شاگردان انصاری را 22 امتیازی کرد و در سوی مقابل استقلال با تجربه اولین شکست 29 امتیازی باقی ماند تا رقابت در صدر جدول میان مدعیان قهرمانی جدی تر شود. پرسپولیس با این پیروزی جهشی قابل توجه در جدول رده بندی مسابقات پیدا کرد و حالا با انگیزه بیشتری در هفته های آینده وارد زمین خواهد شد.

دیدگاه‌ها