کد خبر : 1846638 | 13 مهر 1401 ساعت 11:51 | 189.3K بازدید | 34 دیدگاه

دو پاس گل به چه زیبایی

طارمی دی‌بروینه‌ی پورتو در لیگ قهرمانان!

مهدی طارمی بعد از یک هفته غیبت در چمپیونزلیگ بار دیگر نشان داد حمایت دائمی سرمربی و مدیران باشگاه پورتو از او به چه دلیلی است.

طارمی دی‌بروینه‌ی پورتو در لیگ قهرمانان!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو شکست پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، موقعیت پورتو در این تورنمنت بزرگ با طارمی که احتمالا آخرین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، به خطر افتاده بود. رقیب پورتو برای خروج از بحران اروپایی اما تیم دیگری بود که از اتفاق، به خاطر حضور یک ستاره ایرانی دیگر برای هواداران فوتبال در ایران پراهمیت‌تر از گذشته شده است؛ لورکوزن که به دلیل کسب نتایج ضعیف با سیوانه در آستانه تغییر روی نیمکتش قرار دارد.

ویدئو: 261452

طارمی که به عنوان هفتمین گلزن برتر اروپا در سال 2022 بعد از یک هفته غیبت مقابل کلوپ بروژ به دلیل دریافت کارت قرمز در دیدار برابر اتلتیکو مادرید انگیزه‌های بسیار زیادی برای اثبات مجدد توانایی‌هایش در ترکیب آبی‌و‌سفید پوشان داشت، امیدوار بود بعد از پشت سر گذاشتن یک فیفادی موفقیت‌آمیز و البته پرحاشیه، بتواند به کنده‌شدن پورتو از رده آخر جدول گروه B کمک کند و به نوعی در قبال حمایت بی‌چون‌و‌چرای مدیران، سرمربی و هواداران باشگاه پورتو و حتی مقامات رسمی این شهر ادای دین کند.

فوق‌ستاره تیم ملی ایران که با گلزنی منجر به برد برابر اروگوئه در مدت زمان کم حضورش در زمین به عنوان مهاجم، دوستداران فوتبال در ایران را به صعود تاریخی تیم ملی از گروه خودش در جهانی خوش‌بین کرد، بعد از یک نمایش عالی در لیگ پریمیرا پرتغال مقابل براگا که با ثبت پاس گل برایش همراه بود، امشب برابر لورکوزن نیز کوهی از انگیزه بود. مهاجم بوشهری که پس از جدایی ستاره‌هایی چون دیاز و ویتینیا دل‌خوشی اصلی کونسیسائو در ترکیب پورتو به‌شمار می‌رود، امشب باری سنگین‌تر از مسابقات قبلی تیمش روی شانه‌های خود احساس می‌کرد. او که به نوعی به واسطه اخراج خودش در دیدار مقابل اتلتیکو و شکست در وندامتروپولیتانو خودش را مقصر می‌دانست، برای زنده نگه‌داشتن بارقه‌های امید پورتو به صعود، باید کار ویژه‌ای می‌کرد.

او این کار ویژه را با به ثمر رساندن گل اول تیمش انجام داد اما بدشانس بود که خطای هند یار هم‌دسته در محوطه جریمه خودی، نه‌تنها گلش را باطل کرد، که یک ضربه پنالتی هم برای حریف به همراه داشت اما با مهار استثنایی دیگو کاستا تیمش از عقب افتادن مقابل رقیب آلمانی گریخت. اما طارمی که کماکان برترین لژیونر فوتبال ایران به شمار می‌رود، برای نیمه دوم بعد از اینکه فشار "مارک‌این" شدن از سوی مدافعین حریف را به خوبی حس کرده بود، سعی کرد کمی دورتر از دروازه به دنبال توپ‌گیری باشد و در نهایت حربه‌اش برای تاثیرگذاری بیشتر در جریان بازی تیمش نتیجه داد و توانست با یک ارسال کم‌نظیر، زایدو سانوسی را در موقعیت گلزنی قرار داده و پایه‌گذار گل نخست تیمش باشد. اما این ارسال او قرینه کامل پاس گل او به جهانبخش در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل عراق بود جایی که با پای چپ یک ارسال بی‌نظیر برای کاپیتان ایران در آن مسابقه انجام داد. ارسال‌هایی که با بیشترین سرعت ممکن توپ را با کات داخل پا به دهانه دروازه می‌فرستد و به افزایش قدرت بیشتر توپ بعد از سرزنی بازیکن هم‌تیمی کمک می‌کند. کاری که نمونه آن را دی‌بروینه در سیتی و بلژیک با ارسال‌های تیز و دقیقش انجام می‌دهد.

1750467
طارمی بلافاصله پس از دیدن زانوسی که با سرعت به محوطه جریمه نزدیک می‌شد تصمیمش را گرفت.
1750472
در لحظه‌ای که سانوسی به خط محوطه جریمه رسید، طارمی ارسالش را انجام داد.
1750469
ارسال ضرب‌دار مهدی دقیقا روی خط شش قدم به سانوسی رسید تا ضربه سر این بازیکن با بیشترین قدرت ممکن به تور دروازه بچسبد.
1750465
او روی یک فرار در دومین دقیقه بازی برابر عراق مسیر حرکت جهانبخش را در ذهن خودش ترسیم کرد.
1750466
شش متر جلوتر با پای چپ یک ارسال موزی‌شکل به دهانه دروازه داشت.
1750471
ارسال او دقیقا روی خط محوطه شش قدم به علیرضا رسید تا گل نخست ایران در مسابقه حساس برابر عراق به ثمر برسد.

هفده دقیقه بعد و درحالی‌که بازیکنان لورکوزن آخرین تلاش‌های خودشان برای جلوگیری از ثبت شکست و اخراج احتمالی مربی‌شان سیوانه را انجام می‌دادند، این بار طارمی برای وندرسون گالنو تعویضی، گلسازی کرد تا ضمن خروج تیمش از فشار آلمانی‌ها برای به تساوی کشاندن کار، با دو پاس گل آمار قابل توجهی در بازی امشب به نام خودش ثبت کند. پاس گلی که اتفاقا این روزها نمونه آن را بارها و بارها توسط کوین دی‌بروینه، فوق‌ستاره منچسترسیتی در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان می‌بینیم.

1750468
طارمی که با حرکت در قطر گالنو به فرار او کمک می‌کرد، به محض اینکه جدا شدن او از مدافعین لورکوزن را پیش‌بینی کرد تصمیمش برای ارسال پاس را گرفت.
1750470
تک به تک، شرایطی بود که مهدی با این پاس گل فوق‌العاده برای هافبک برزیلی تیمش فراهم کرد تا پورتو به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کند.

امید اول گلزنی ایران در جام جهانی که زوج همیشه همراهش در تیم ملی را دیشب در زمین چمن ورزشگاه دراگائو ندید، با این دوگانه پاس گل بار دیگر ارزش‌های خودش را نشان داد تا احتمالا از ابتدای هفته بعد با سیل خبری مربوط به مشتریان جدید این مهاجم سی ساله مواجه باشیم. بازیکنی که از آرسنال تا چلسی در لندن و گالاتاسرای در ترکیه همواره به عنوان باشگاه‌های خواهانش نام برده شده است.

مهدی که به ویژه در چمپیونزلیگ و مقابل تیم‌های بزرگ اروپا سابقه درخشش دارد، با دو گلی که زمینه‌سازش بود، پورتو را به امتیاز سه رساند تا در کنار اتلتیکو و همین لورکوزن برای تعقیب کلوپ بروژ نه امتیازی در صدر جدول انگیزه داشته باشد. حالا او این فرصت را برای تیمش فراهم کرده تا با تکرار نمایش امشب در دور برگشت، بتواند به صعود از گروه هم فکر کند تا مهدی هم در فصلی که شاید آخرین مقطع حضورش در باشگاه باشد، قله‌های جدیدی در این تیم فتح کند.

دیدگاه‌ها