کد خبر : 1846720 | 14 مهر 1401 ساعت 00:11 | 88K بازدید | 13 دیدگاه

فینالیست شدن تیم ملی ایران؛

مانع بزرگ قضاوت داور زن ایرانی در فینال آسیا

در صورت صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال جام‌ ملت‌های آسیا، شانس قضاوت زری فتحی، داور ۳۴ ساله ایرانی در فینال این تورنمنت از دست خواهد رفت.

مانع بزرگ قضاوت داور زن ایرانی در فینال آسیا

به گزارش “ورزش سه” زری فتحی و گلاره ناظمی، دو داور زن ایرانی که به عنوان تنها داوران خانم برای قضاوت در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا در کویت حاضر شده بودند، بعد از چند قضاوت در این مسابقات، سرنوشت متفاوتی پیدا کردند

1750652

ناظمی که از پُرافتخارترین داوران ایرانی است به دلیل جلوگیری از تشدید مصدومیتی که پیش از مسابقات به آن دچار شده بود امشب عازم تهران می‌شود اما زری فتحی همچنان برای قضاوت در مسابقات مرحله نیمه‌نهایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شده و در کویت مانده است.

1750593

درحالی که فردا قرار است دو دیدار حساس مرحله نیمه‌نهایی بین تیم‌های ایران - تایلند و ازبکستان - ژاپن برگزار گردد، در صورت فینالیست شدن تیم ملی ایران، شانس قضاوت در فینال مسابقات برای زری فتحی از دست خواهد رفت و به احتمال بسیار زیاد او قاضی دیدار رده‌بندی خواهد بود.

جالب است بدانید؛ فتحی پیش از این سابقه قضاوت در مرحله رده‌بندی جام ملت‌های اروپا را نیز در سال ۲۰۱۹ داشته است.

1750595

زری فتحی در گفت‌و‌گو با “ورزش سه” در خصوص حضورش در این تورنمنت گفت: تاکنون در تیم داوری هفت مسابقه حاضر بودم و دو دیدار را به عنوان سر داور و داور دوم قضاوت کردم و در حال حاضر هم جزو داورانی هستم که برای حضور در ادامه رقابت‌ها انتخاب شدند.

فتحی در پاسخ به اینکه فکر می‌کند تا چه مرحله‌ای در این تورنمنت حاضر باشد گفت:  راستش از روز اول با خودم عهد کرده بودم که از قضاوت در تک تک مسابقات لذت ببرم و با حضور در این تورنمنت سطح داوری خودم را ارتقا بدهم.
به این فکر نمی‌کنم که تا کی اینجا هستم و اگر همین فردا هم به من بگویند به ایران برگرد با خوشحالی بازخواهم گشت چون در این مدت نکات بسیار ارزشمندی را آموختم.

1750594

دیدگاه‌ها