کد خبر : 1846804 | 14 مهر 1401 ساعت 15:07 | 80K بازدید | 32 دیدگاه

اشتباه و سختگیری داور یا تصمیم شجاعانه؟

بحث کارشناسان داوری اروپا درباره پنالتی صادق محرمی

خطای پنالتی بحث‌برانگیز صادق محرمی روی بازیکن سالزبورگ موجب نظرات مختلف کارشناسان داوری شده و بازتاب زیادی در رسانه‌های کرواسی داشته است.

بحث کارشناسان داوری اروپا درباره پنالتی صادق محرمی

به گزارش "ورزش سه"، صادق محرمی در مهمترین روزهای فوتبالی خود قرار دارد، او که یکی از مدافعان راست مدنظر کی‌روش است در فاصله کوتاهی که تا جام جهانی مانده همراه با دیناموزاگرب چالش‌های بزرگی را تجربه می‌کند. محرمی در هفته سوم یوسی‌ال به خاطر حضور در تاثیرگذارترین صحنه بازی دینامو-سالزبورگ زیر ذره‌‌بین قرار گرفته است.

دیناموزاگرب کرواسی در شرایطی که همانند دو بازی حساس قبلی در لیگ قهرمانان اروپا از مدافع راست ایرانی خود در ترکیب اصلی بازی می‌کرد در ورزشگاه ردبول آرنا به مصاف سالزبورگ اتریش رفت.

محرمی پیش‌تر در این رقابت‌ها نمایش‌هایی امیدوار کننده و تحسین‌برانگیزی مقابل چلسی و آث میلان داشت اما مقابل سالزبورگ حسرت و ناراحتی بزرگی گریبان صادق را گرفت‌.

این بازی تا دقیقه ۶۸ بدون گل مساوی در جریان بود که ارسال به پشت مدافعان از سوی یاران سالزبورگ این تیم را در آستانه گلزنی قرار داد که در همان صحنه برخورد دست چپ صادق محرمی با اولمر آندرئاس کافی بود تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد و تک گل بازی روی همین اتفاق رقم بخورد.

حال نظرات گوناگونی در مورد این صحنه وجود داشته که موضوع مورد بحث رسانه‌های کرواسی شده است. ماریجو استراهونجا، کارشناس داوری درباره این صحنه معتقد است شدت خاصی از سوی مدافع دینامو وجود نداشته و داور از صحنه دور بوده اما نمی‌توان او و VAR را مقصر دانست.

1750747

این کارشناس داوری گفت: "دخالت بی مورد و بی دقتی بازیکنان دینامو رخ می‌دهد، او دستش را روی سینه بازیکن حریف گذاشت. داور خیلی از صحنه دور بود ولی جا برای اعلام یک ضربه پنالتی وجود دارد. با این حال، در اینجا شدت تماس خاصی وجود نداشت. بازیکن به محض اینکه دستش را احساس کرد زمین خورد.

این کارشناس همچنین انتخاب آندریس تریمانیس داور لتونیایی را برای این بازی مورد نقد قرار داد و گفت: "این نشان دهنده بی تجربگی داور و لیگ ضعیفی است که از آن آمده است. داوری از لیگ بهتر، ایتالیا، آلمان یا انگلیس، این تماس ها را بهتر احساس می‌کنند. آنها در موقعیت بهتری قرار می‌گیرند و بهتر می‌توانند درباره تماسی که ایجاد شده قضاوت کنند. با این حال، بر این اساس نمی‌توانید قاضی را مقصر بدانید."

یک کارشناس دیگر، آنتون ساموویسکا، نظر متفاوتی دارد و با قطعیت برخورد محرمی با مهاجم حریف را پنالتی نمی‌داند. او در این‌باره گفت: "من هر روز فوتبال می‌بینم، آخر هفته‌ها خیلی بیشتر و در قوی ترین لیگ ها مسابقات زیادی می‌بینم و پنالتی نیست. دست روی قفسه سینه بود، اما هیچ کشش و ضربه‌ای به پاها وجود ندارد."

این کارشناس داوری در ادامه می‌گوید: "می‌توان دید که این بازیکن فقط به خاطر دیدن دستی روی شانه‌اش روی زمین افتاده است. تجربه داور در اینجا کم بود زیرا در لیگ بزرگ داوری نمی‌کند و این گونه بازی‌ها را از دست می‌دهد."

1750748

همچنین دمیر موژک پیشکسوت فوتبال کرواسی که سابقه بازی در سالزبوزگ را نیز دارد این صحنه را پنالتی نمی‌داند. این پیشکسوت گفت: "من ناراحتم. یک لحظه فکر می کنید چیزی دارید و لحظه ای دیگر چیزی ندارید. متاسفانه یک پنالتی بی معنی اعلام شد. با این حال باید صادق بود و گفت که اتریشی ها در این دیدار از ما بهتر بودند."

صادق محرمی که برای بازی کردن در جام جهانی قطر لحظه شماری می‌کند؛ باید اشتباهاتش را در عرصه بین‌المللی و این بازی‌های حساس به حداقل برساند‌. با این حال به گواه کارشناسان تشخیص این خطای پنالتی از سوی صادق محرمی را می‌توان سختگیرانه قلمداد کرد.

ویدئو: 261492

دیدگاه‌ها