کد خبر : 1847239 | 16 مهر 1401 ساعت 23:17 | 112.5K بازدید | 40 دیدگاه

واکی‌بایاشی، صادره از دو کشور + ژاپن

این ستاره قهرمانی آسیا را از ایران گرفت (عکس)

دروازه بان تیم ملی ژاپن ستاره شماره یک تیمش در دیدار فینال جام ملت های فوتسال آسیا بود.

این ستاره قهرمانی آسیا را از ایران گرفت (عکس)

به گزارش ورزش سه، رویارویی با حریفی که در 5 بازی 37 گل به ثمر رسانده، قطعا برای هر تیمی دشوار است و بیشترین فشار نیز معمولا روی دروازه‌بانی است که باید برابر مهاجمانی از دروازه خود حراست کند که به طور میانگین 7.4 گل در هر بازی به ثمر رسانده اند. این مختصری از شرایط حکمفرما بر فینال جام ملت های فوتسال آسیا 2022 بود که امشب بین ایران و ژاپن برگزار شد و ستاره شماره یک آن، دروازه‌بان شماره دوی تیم ملی ژاپن بود؛ گیلهرم کوروموتو، گلری با سه ملیت!

تیم ملی ژاپن در طول سال های اخیر تلاش زیادی کرده تا پا به پای فوتبال در فوتسال هم پیشرفت کرده و به قدرت اول آسیا تبدیل شود. با حضور ایران اما رسیدن به این عنوان کار آسانی نیست ولی ژاپنی ها طی 16 دوره جام ملت های آسیا توانسته اند چهار بار عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. آنها تنها تیم تاریخ این رقابت ها هستند که توانسته اند انحصار قهرمانی را از ایران گرفته و خودی نشان دهند. البته در کنار برنامه های مدون و تاکتیک های تحسین برانگیز، ترکیب ژاپنی ها همواره پذیرای ستاره‌های سایر کشورها هم بوده که با تغییر ملیت، پیراهن آنها را به تن کرده و نقشی اساسی در موفقیت ها ایفا کرده اند؛ کوروموتو، یکی از همین ستاره ها بود که نقشی کلیدی در قهرمانی امسال داشت.

1751509

دروازه بان 36 ساله‌ای که اسم اصلی او گیلهرم و در کشور برزیل به دنیا آمده است. او دو تابعیتی برزیلی-ایتالیایی است و پس از سال ها بازی در سری A ایتالیا و کسب عنوان قهرمانی در این لیگ، راهی ژاپن شد و با تغییر تابعیت برای تیم ملی این کشور به میدان رفت. کوروموتو یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در این دوره از جام ملت های فوتسال آسیا بود. او در طول تورنمنت نمایش خوبی داشت ولی در دو دیدار نیمه نهایی و فینال، فراتر از انتظار ظاهر شده و همه را انگشت به دهان گذاشت. این دروازه بان باتجربه که با مقاومت بی نظیر او در دقایق پایانی، ژاپن از سد ازبکستان گذشته و فینالیست شده بود، مقابل بهترین خط حمله جام ملت های آسیا (ایران) در دیدار پایانی، در نقش فوق ستاره ظاهر شد؛ چیزی شبیه واکاشی زوما و واکی بایاشی کارتون فوتبالیستها که اگر قرار بود گل نخورند، به هیچ عنوان نمی خوردند!

1751533
کوروموتو فقط درون دروازه یک مهره تاثیر گذار نبود بلکه در نقش سازنده گل‌نیز ظاهر شد؛ گل اول و تساوی بخش ژاپن مقابل ایران با این حرکت کوروموتو به ثمر رسید.

خط حمله ایران که کمتر از 5 تا به هیچ تیمی نزده بود و در حضور ستاره های لالیگایی و چهره هایی جوان، به ترکیبی مخوف دست یافته بود، در بازی فینال تنها دو بار توانست دروازه ژاپن را باز کند. البته مهاجمان ایران از شروع تا پایان بازی، بدون وقفه حمله کرده و به طور میانگین هر چند دقیقه یک بار، یک موقعیت جدی روی دروازه حریف خلق کردند. آنها اما در شکست دادن کوروموتویی که با خود عهد کرده بود به هیچ شوتی نه نگوید و هر ضربه ای را به هر سبکی که شده مهار کند، موفق نبودند. او در اوایل و اواخر بازی، کلکسیونی از سیوهای نجات بخش را از خود به نمایش گذاشت و مقاومت بی نظیرش، بعد از گل دوم ژاپن و حملات بی امان ایران، بی نظیر بود. کوروموتو تا آخرین لحظات، مقابل مهاجمان سرشناس ایران ایستادگی کرد تا در نهایت به عنوان دروازه بان تیم قهرمان، جام را بالای سر برده و نامش را وارد تاریخ فوتسال ژاپن کند.

1751524
1751525
1751526
1751527
1751528
1751529
1751530
1751531
1751532
1751523

دیدگاه‌ها