کد خبر : 1847335 | 17 مهر 1401 ساعت 14:38 | 19.2K بازدید | 7 دیدگاه

صعود مقتدرانه ایران به جام ملت‌های آسیا

ایران به تعداد بازیکنانش به هنگ‌کنگ گل زد!

نوجوانان ایران با شکست پرگل هنگ کنگ به جام ملت‌های زیر ۱۷ ساله‌های آسیا صعود کردند.

ایران به تعداد بازیکنانش به هنگ‌کنگ گل زد!

به گزارش “ورزش سه” شاگردان حسین عبدی در تیم نوجوانان ایران از ساعت ۱۲:۳۰ امروز آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی صعود به جام ملت‌های آسیا را مقابل هنگ کنگ برگزار کردند و به پیروزی پرگلی مقابل این تیم دست یافتند.

تیم نوجوانان ایران در حالی با نتیجه یازده بر یک هنگ کنگ را در هم کوبید که در نیمه اول به چهار گل رسید. رضا غندی‌پور در دقیقه ۱۳ و ۱۶ برای ایران در ثبت گل دبل کرد. سپس نوبت به اسماعیل قلی‌زاده در دقیقه ۲۸ مسابقه رسید تا فاصله را به سه گل افزایش دهد. کسری طاهری نیز در دقیقه ۴۰ گل چهارم را وارد دروازه هنگ کنگ کرد تا نوجوانان ایران در همان نیمه اول خیالشان از برد راحت شده باشد.

با شروع نیمه دوم ایران خیلی زود و در دقیقه ۵۱ توسط کسری طاهری به گل پنجم رسید. این پایان کار نبود و رضا غندی‌پور در دقیقه ۶۴ گل ششم ایران را ثبت کرد. یک دقیقه بعد و در دقیقه ۶۵ اسماعیل قلی‌زاده با گل هفتم دروازه هنگ گنگ را فرو ریخت.

1751662

اما یک دقیقه بعد سرانجام دروازه ایران در این مسابقات باز شد و هنگ کنگ به گل اول رسید. نوجوانان ایرانی که عطش زیادی برای گلزنی داشتند در دقیقه ۶۸ توسط کسری طاهری به گل هشتم رسیدند تا او هت‌تریک کرده باشد.  گل نهم ایران در دقیقه ۸۱ توسط محمد عسگری به ثمر رسید. شاگردان عبدی که از گل زدن سیر نمی‌شدند در دقیقه ۸۸ توسط اسماعیل قلی‌زاده به گل دهم رسیدند تا او هم مثل طاهری هت‌‌تریک کند. پایان کار هم در دقیقه ۹۰ با گل رضا غندی‌پور بود. کاپیتان ایران با این گل مقابل هنگ کنگ پوکر کرد.

شاگردان حسین عبدی با این برد، به سومین پیروزی خود رسیدند تا مقتدرانه به جام ملت‌های آسیا در رده سنی زیر ۱۷ سال آسیا صعود کرده باشند. نکته جالب توجه این است که نوجوانان ایران در این سه مسابقه مقابل لائوس، قزقیزستان و هنگ کنگ تنها یک گل دریافت کردند و هم‌چنین ۱۸ گل به ثمر رساندند تا آمار قابل توجهی از خود به جا گذاشته باشند.

بیش از این تیم جوانان ایران هم با هدایت صمد مرفاوی به جام ملت‌های آسیا صعود کرده بود و حالا با صعود تیم نوجوانان، شرایط تیم‌های پایه در فدراسیون فوتبال بسیار خوب پیش رفته است.

1751663

دیدگاه‌ها