کد خبر : 1847632 | 19 مهر 1401 ساعت 15:12 | 4.6K بازدید | 2 دیدگاه

انتخابی ملاک رسیدن به تیم ملی است

در کشتی فرنگی ایران پشتوانه‌سازی نشده است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تمامی کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی از طریق چرخه انتخابی معرفی خواهند شد.

در کشتی فرنگی ایران پشتوانه‌سازی نشده است

به گزارش "ورزش سه" حسن حسین‌زاده در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران در آستانه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: با وجودیکه روادید سفر به مسابقات جهانی در اسپانیا هنوز صادر نشده است اما تمامی بچه‌ها با انگیزه بالا و جدیت تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و امیدواریم با صادر شدن روادید، بتوانیم در مسابقات جهانی با نفرات جوانی که داریم نتایج خوبی را کسب کنیم. در حال حاضر نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال و جام جهانی در اردو بسر می‌برند و تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی دنبال می‌کنند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی، با اشاره به سطح بالای رقابت‌های امیدهای جهان، گفت: تمامی رقبا به غیر از روسیه با نفرات خوب خود عازم این مسابقات می‌شوند و سطح کیفی رقابت‌ها قطعا بالا خواهد بود. ما نیز با هدف پشتوانه‌سازی برای کشتی فرنگی از نفرات جوان در ترکیب تیم استفاده کردیم و در کنار آن‌ها نیز برخی نفرات باتجربه در تیم حضور دارند. ما در مجموع با برگزاری ۲ اردو، تیم را مهیای حضور در این مسابقات کردیم و هدفمان با همین نفرات جوان، کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌هاست.

وی با بیان اینکه پشتوانه سازی در کشتی فرنگی ایران صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: ما در تیم بزرگسالان در اوزان زیادی مثل ۷۲، ۸۲ و ۸۷ کیلوگرم هیچ پشتوانه‌ای نداریم و اصلا پشتوانه سازی نشده است. کشتی گیری مثل ناصر علیزاده مجبور است با ۶ یا ۷ کیلو کاهش وزن در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی بگیرد و پشت سر او کسی را نداریم. نفرات این اوزان وزن زیادی را کم می‌کنند و هدف ما این است که با میدان دادن به جوانان، نفرات خوبی را به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه چرخه انتخابی تیم ملی ملاک رسیدن به دوبنده تیم ملی خواهد بود، گفت: این چرخه در ۶ صفحه نوشته شده و فرآیند بسیار خوبی است و با کمک مربیان سازنده و هیات‌های کشتی، هیچ حقی از کشتی‌گیران ضایع نمی‌شود. این فرآیند از مسابقات قهرمانی کشور آغاز می‌شود و به غیر از ۳ مدال‌آور ما در مسابقات جهانی، سایر نفرات باید کار خود را از رقابت‌های قهرمانی کشور آغاز کنند. البته کشتی‌گیرانی که بتوانند در رقابت‌های امیدهای جهان به مدال طلا برسند یا در جام جهانی نیز نمایش خوبی داشته باشند توسط کمیته فنی دیده می‌شوند تا به همراه نفر اول قهرمانی کشور به تورنمنت بین‌المللی اعزام شوند تا از میان آن‌ها نفر اعزامی به رقابت‌های آسیایی معرفی شود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی امید و بزرگسالان ایران، در پایان گفت: هدف ما سربلندی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های پیش رو و در راس آن‌ها المپیک پاریس است. امیدوارم در گام نخست در رقابتهای امیدهای جهان حاضر شویم و با کسب عنوان قهرمانی به سمتی برویم که کشتی فرنگی ایران شخصیت خودش را پیدا کند. قطعا با تدابیری که کادر فنی و فدراسیون کشتی دارد، به همه علاقه‌مندان به کشتی نوید روزهای خوب را برای کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جهان و المپیک می دهم. ما راهی جز جوانگرایی و توجه به همه سرمایه‌های کشتی فرنگی ایران نداریم.

دیدگاه‌ها