کد خبر : 1848084 | 22 مهر 1401 ساعت 11:09 | 8.2K بازدید | 1 دیدگاه

براری: در بهترین حالت می‌توانیم به ١٠ سال قبل برگردیم!

محمدرضا برارى، ملى پوش سابق و مربى اين روزهاى تيم ملى وزنه‌بردارى، اوضاع اين رشته را دور از شرايط ايده‌آل مى‌داند.

براری: در بهترین حالت می‌توانیم به ١٠ سال قبل برگردیم!

به گزارش ورزش سه، مربی تیم ملی وزنه برداری معتقد است به دلیل عدم استعدادیابی و عدم توجه به تیم های پایه در سال های گذشته، استقبال از این رشته و تعداد وزنه برداران حاضر به حدی کم شده است که در صورت تامین همه امکانات و تجهیزات، در بهترین حالت می توانیم تعداد وزنه برداران را به شرایط ایده آل ده سال قبل برگردانیم.
محمدرضا براری كه همراه تيم ملى در مسابقات آسيايى بحرين حضور دارد، عنوان کرد: مربیان بسیار خوبی در سطح ملی و استان ها داریم و از این نظر کاستی وجود ندارد اما به دلایل مختلف از جمله نبودن تجهیزات وزنه برداری، سالن هایی که چندین سال رها شده و به حالت مخروبه درآمده است، عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور  و عدم حمایت مالی هیئت ها که ریشه آن به سوءمدیریت در سال‌های اخیر برمی گردد، تعداد وزنه برداران بسیار کم شده است.
به اعتقاد وی تفاوت محسوس شرایط امروز و ده سال قبل، تعداد وزنه برداران است که کار استعدادیابی را راحت‌تر می کرد: "ما ورزشکاران بزرگی داریم که بیشترین مدال های المپیکی را در رشته وزنه برداری کسب کرده اند. مربیان ملی و استانی بسیار خوبی داریم و همین که یک سالن در یک شهر هر سال می تواند یک قهرمان آسیا معرفی کند و  چهره‌های شاخص را به وزنه برداری کشور معرفی کند یعنی ظرفیت و زمینه آن در استان ها فراهم است اما از نظر امکانات و سالن نه تنها نسبت به دنیا بلکه در سطح کشور نیز بسیار ضعیف هستیم."
براری با بیان این مطلب افزود: "استفاده از علم روز تمرین که در دنیا رایج است، نیازمند تامین تجهیزات است. علم تمرین در کنار تجهیزات به روز دنیا باعث پیشرفت ورزشکار و عدم مصدومیت وی می شود. یکی از کارهای خوبی که در فدراسیون در حال انجام است پیگیری و جذب اسپانسر برای رفع این معضلات است. جا دارد از زحمت‌های سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری بابت تشکیل اردوهای مناسب و تلاش برای حل مشکلات عدیده وزنه برداری تشکر کنم."

دیدگاه‌ها