کد خبر : 1848528 | 24 مهر 1401 ساعت 18:05 | 15.3K بازدید | 2 دیدگاه

علی داوودی با سه خطا به نایب قهرمانی رسید

نقره و برنز برای سنگین وزن های ایران در منامه

نایب قهرمان المپیک توکیو، با فاصله زیادی نسبت به نفر اول، به مدال نقره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در دسته فوق سنگین رسید.

نقره و برنز برای سنگین وزن های ایران در منامه

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه انتظار می رفت علی داوودی رقابت جذاب و نزدیکی را برای کسب عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در منامه بحرین با نماینده کشور میزبان که البته اصلیتی ارمنستانی دارد، داشته باشد، اما در حرکت یکضرب عملکرد دو ملی پوش کشورمان چندان رضایت بخش نبود. 
علی داوودی و محسن دادرس در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با 8 وزنه بردار دیگر در دسته فوق سنگین به رقابت پرداختند. با اینکه رکوردهای 7 رقیب دو وزنه بردار ایرانی پایین تر از حد انتظار بود، دادرس در یکضرب کار خود را با وزنه 183 کیلوگرمی آغاز کرد. او در ادامه توانست 190 کیلوگرم را هم با موفقیت مهار کند، اما در بالا بردن وزنه 196 کیلوگرمی ناموفق بود تا با عنوان سومی به کارش در یکضرب پایان دهد.
در حرکت دوضرب نیز محسن دادرس با 217 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و در حالی که در مهار وزنه 225 کیلوگرمی در تلاش دوم ناکام بود، از حرکت سوم انصراف داد تا در حرکت دوضرب هم به عنوان سومی برسد.
اما علی داوودی نایب قهرمان المپیک توکیو با وزنه 195 کیلوگرمی در یکضرب کار خود را آغاز کرد و در مهار این وزنه موفق بود. او در ادامه نتوانست وزنه های 201 و 202 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا از کورس رقابت با حریف بحرینی جا بماند. این وزنه بردار کشور میزبان توانست وزنه های 201، 205 و 210 کیلوگرمی را با موفقیت مهار کند و به مدال طلای حرکت یکضرب برسد؛ اما علی داوودی به مدال نقره با 15 کیلوگرم اختلاف رکورد رسید. 
در ادامه مسابقات و در حرکت دوضرب علی داوودی در ابتدا وزنه 238 کیلوگرمی را بالای سر برد و در ادامه توانست رکورد 245 کیلوگرم را هم به نام خود ثبت کند. در حرکت سوم داوودی نتوانست 250 کیلوگرم را مهار کند تا با همان 245 کیلوگرم به مدال طلای دوضرب دست پیدا کند. 
بدین ترتیب محسن دادرس با وزنه های 190 کیلوگرم در یکضرب، 217 کیلوگرم در دوضرب و 407 کیلوگرم در مجموع به سه مدال برنز دست یافت. علی داوودی نیز با وزنه های 195 کیلوگرم در یکضرب، 245 کیلوگرم در دوضرب و 440 کیلوگرم در مجموع به یک طلا و دو مدال نقره رسید. 
میناسیان ارمنی الاصل که برای بحرین وزنه می زند، توانست با رکوردهای 210 کیلوگرم در یکضرب،  242 کیلوگرم در دوضرب و 452 کیلوگرم در مجموع توانست دو مدال طلا و یک نقره در فوق سنگین را برای بحرین میزبان به ارمغان بیاورد. 
میناسیان رکورد مجموع آسیا را نیز ۴ کیلوگرم ارتقا داد.

* مدال آوران دسته ۱۰۹+ کیلوگرم:
گور میناسیان از بحرین با رکورد ۲۱۰ یک ضرب، ۲۴۲ دوضرب و مجموع ۴۵۲ کیلوگرم (۲ مدال طلای یک ضرب و مجموع و نقره دوضرب)
علی داودی از ایران با رکورد ۱۹۵ یک ضرب، ۲۴۳ دوضرب و مجموع ۲۳۸ کیلوگرم ( ۲ مدال نقره یک ضرب و مجموع و طلای دوضرب)
محسن دادرس از ایران با رکورد ۱۹۰ یک ضرب، ۲۱۷ دوضرب و مجموع ۴۰۷ کیلوگرم (۳ مدال برنز)

دیدگاه‌ها