کد خبر : 1848730 | 25 مهر 1401 ساعت 17:37 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

چالش‌های ادامه مسیر صعودی در لیگی دشوار؛

مثبت و منفی با جایگاه جدولی مس رفسنجان

قرار گرفتن در رتبه هشتم جدول رده‌بندی چیزی نیست که در این فصل برای نارنجی‌پوشان رفسنجانی جذابیتی داشته باشد.

مثبت و منفی با جایگاه جدولی مس رفسنجان

به  گزارش "ورزش سه"، کسب رتبه هشتمی در اولین فصل لیگ برتری شدن که با رتبه ششمی فصل گذشته ترکیب شد و عملکردی قابل توجه را برای مس رفسنجان و محمد ربیعی رقم زد، سبب شده تا در فصل جدید تنها کسب سهمیه آسیایی یا حداقل قرار گرفتن در رتبه‌ای بهتر از ششمی اعضای این تیم را راضی کند. با این حال برای رسیدن به این هدف چالش‌های زیادی پیش روی محمد ربیعی و شاگردانش قرار دارد و در سوی دیگر نقاط قوت و ضعف مس رفسنجان وجود دارد و باید دید درنهایت کفه ترازو به سمت کدام سو سنگینی می‌کند.

1754249

*لیگی فشرده و سخت‌تر از همیشه 
اگرچه کسب رتبه هشتمی و ششمی طی دو فصل گذشته انتظارات را از مس رفسنجان تا حد زیادی بالا برده است، اما اگر واقع‌بینانه‌تر نگاه کنیم در هیچ یک از لیگ‌های بیستم و بیست و یکم شاهد چنین رقابت‌ فشرده‌ای و چنین توازن قدرتی میان تیم‌ها نبوده‌ایم.

*خط دفاعی و دروازه قدرتمند 
دریافت تنها چهار گل، خط دفاعی مس رفسنجان را در طول مسابقات در کنار فولاد خوزستان و ذوب‌آهن و البته پس از پرسپولیس به عنوان دومین خط دفاعی برتر مسابقات مطرح می‌کند. حامد لک دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس در این فصل یکی از بازیکنان اثرگذار و با کیفیت آنها بوده و خط دفاعی سه نفره آنها هم با شاهین توکلی، باهیا و رامتین سلیمان زاده بسیار منسجم کار کرده است تا نارنجی‌پوشان در دفاع تیمی با رهبری این چهار بازیکن از بهترین تیم های لیگ شوند.

1754248

*خط میانی؛ اتکا به خلاقیت حسینی و آذرباد
اگرچه مس تا اینجای مسابقات نتوانسته بیشتر از 5 گل به ثمر برساند و از این حیث فقط آلومینیوم اراک، ذوب‌آهن، پیکان و صنعت نفت آبادان را با 4 گل زده، پایین‌تر از خود می‌بیند، اما آمار این تیم نشان می‌دهد که حسینی و آذرباد توانسته‌اند کار خودشان را انجام بدهند. این دو بازیکن به همراه سایر هافبک‌های مس رفسنجان در 9 بازی گذشته به خوبی توانسته‌اند در ایجاد موقعیت گلزنی موفق عمل کنند و در این بین خلاقیت حسینی و آذرباد بارها دیده شده است. طی 9 هفته گذشته آمار مس در بازی مالکانه و ایجاد موقعیت گلزنی در میان برترین تیم‌های مسابقات بوده است.

*مهاجمانی که گلزنی یادشان رفته
اگر مس رفسنجان می‌توانست از موقعیت‌های خود در بازی‌های اخیر به خوبی استفاده کند و بازیکنان این تیم فرصت طلب بودند، شاید حالا ماجرا به طور کلی برای آنها متفاوت بود و شاید حتی می‌توانستند صدرنشین مسابقات باشند. تیم محمد ربیعی تا اینجا به 6 تساوی، 2 برد دست یافته و متحمل 1 شکست شده که به خصوص در هشت مسابقه اول اگر فرصت‌سوزی‌های پرشمار مهاجمان این تیم نبود، نتایج به شکل دیگری رقم می‌خورد.

1754247

*داوری‌ها 
اعضای تیم فوتبال مس رفسنجان معتقدند که در بازی‌های اخیر داوری علیه این تیم بوده و 6 امتیاز را از آنها گرفته است. آنها معتقدند در برخی مسابقات نظیر صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران با اشتباهات داوری پیروزی از آنها گرفته شده است.

*سرنوشت مس در لیگ بیست و دوم
مس با محمد ربیعی در فصلی که مسابقات با فشردگی و توازن بالای بازیکنان تعیین کننده در تیم‌های مختلف پیگیری می‌شود به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر از فصل گذشته و ادامه مسیر صعودی هستند. در این مسیر همانطور که گفته شد کادر فنی جوان این تیم با خط دفاعی و میانی بسیار خوبی که مهیا کرده به دنبال گذر از چالش‌های موجود است و اگرچه داوری هم در این بین یکی از دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود اما اگر فرصت‌سوزی‌های عجیب توسط مهاجمان این تیم نبود، حتی اشتباهات داوری هم نمی‌توانست مانع از پیروزی‌ این تیم شود. 

باید دید در ادامه مس رفسنجان چطور نتیجه خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها