کد خبر : 1849479 | 30 مهر 1401 ساعت 16:07 | 68.3K بازدید | 2 دیدگاه

سه آزادکار ایرانی به یک قدمی فینال رسیدند

برادران فیروزپور و پسر فردین در نیمه نهایی

سه آزادکار ایرانی به نیمه نهایی 5 وزن دوم مسابقات کشتی آزاد زیر 23 سال جهان راه یافتند.

برادران فیروزپور و پسر فردین در نیمه نهایی

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال (امید) از ساعت 12 امروز در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا در حال برگزاری است. بعد از اینکه روز گذشته امیرمحمد یزدانی و امیرعلی آذرپیرا به فینال راه پیدا کرده بودند، امروز هم کیان محمودجانلو به دیدار رده بندی رسید تا سهم ایران در 5 وزن اول، شانس دو طلا و یک برنز باشد.  
اما در 5 وزن دوم هم عملکرد نسبتا خوبی را از شاگردان پژمان درستکار شاهد بودیم؛ به ویژه در سه وزن 74، 92 و 125 کیلوگرم که محمدصادق فیروزپور، امیرحسین فیروزپور و امیررضا معصومی به نیمه نهایی رسیدند.  

* در وزن 61 کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر 1 مغلوب آسیل آیتاکین از قزاقستان شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد. 

* در وزن 74 کیلوگرم ، محمدحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 عصمت جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل وادیم کوریلنکو از اوکراین با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله به مصاف برنده مبارزه میان تموری برواشویلی از گرجستان و دیوید کار از آمریکا می رود. 

* در وزن 86 کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با نتیجه 15 بر 6 مغلوب ترنت هیدلای از آمریکا شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند برای کسب مدال برنز، به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد. 

* در وزن 92 کیلوگرم امیرحیسن فیروزپور در دور اول با نتیجه 11 بر 2 رضابک آیتموخان از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با  نتیجه 11 بر 1 ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان عثمان ژاسیزفس از لتونی و تیویر بوال از کانادا می رود. 

* در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان می رود.

دیدگاه‌ها