کد خبر : 1849564 | 01 آبان 1401 ساعت 08:34 | 7.8K بازدید | 6 دیدگاه

ساپینتو-ساکت؛ دوئل مورد علاقه کمیته انضباطی!

محرومیت ساپینتو برای مسابقه‌ای به پایان رسید که سرمربی حریف از پرتغالی پرجنب‌وجوش در کنار زمین دست کمی ندارد.

ساپینتو-ساکت؛ دوئل مورد علاقه کمیته انضباطی!

به گزارش "ورزش سه"، پیش از ورود ریکاردو ساپینتو به فوتبال ایران، فراگیر‌شدن ویدیو‌هایی از این سرمربی در فضای مجازی با محتوای درگیری‌هایش با داوران یا با مشت کوبیدن به شیشه نیمکت، نوید ورود ماجراهای جدید به فوتبال ایران را می‌داد.
با این حال سرمربی استقلال با وجود پشت‌سر گذاشتن جنجال‌ها و حواشی زیاد تا اینجای لیگ، نشان داده مربی‌ای نیست که شروع‌کننده درگیری‌ها یا اتفاقات حاشیه‌ای باشد، چه اینکه از بازی با ملوان تا دیدار برابر نساجی و گل‌گهر و حتی در درگیری پس از بازی با آلومینیوم، او آغازگر جنجال‌ها نبود و کنش‌های رخ‌داده واکنش این سرمربی معروف پرتغالی را به دنبال داشته است.

جریمه سنگین و تاریخی کمیته انضباطی برای این سرمربی در کنار محکومیت مالی، دو جلسه محرومیت از همراهی تیمش از کنار زمین را هم به همراه داشت تا مربی‌ای که یک دقیقه هم سرجایش بند نمی‌شد، سخت‌ترین لحظات ممکن را از روی سکوها دنبال کند.

محرومیت این سرمربی اما سرانجام برای بازی هفته یازدهم به پایان رسیده و او می‌تواند تیمش را در دیدار برابر هوادار از کنار زمین هدایت کند. اتفاقی که همزمانی آن با بازی مقابل تیمی که هدایتش بر عهده ساکت الهامی است، جالب توجه است. سرمربی هوادار که خودش از رکوردداران محرومیت در اثر اعتراض به تصمیمات داوری یا درگیری در کنار زمین است، این هفته باید تیمش را برای رقابت با آبی‌های تهران آماده کند و از طرف دیگر خودش هم مهیای تقابل با همتای پرتغالی شود. هرچند آقاساکت این فصل به طور کلی تغییر رویه داده و حتی یک کارت زرد هم در ده هفته گذشته از لیگ بیست و دوم دریافت نکرده است.
بدون شک دوئل این دو سرمربی که پویایی خاصی در کنار خط و در هنگام هدایت شاگردان‌شان دارند، می‌تواند بر جذابیت‌های این مسابقه افزوده و حتی کنار خط را در لحظاتی از بازی گیراتر از جریان مسابقه جلوه دهد.

البته که این دو پیش از این در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفته و استقبال ساکت الهامی از ساپینتو با یک تخته‌فرش، حسابی به مذاق ساپینتو خوش آمد تا این دو در این مسابقه حداقل با یکدیگر چالشی نداشته باشند اما دو سرمربی غیرقابل‌پیش‌بینی استقلال و هوادار، بهتر از هرکسی می‌دانند که کمیته انضباطی در کمین این مسابقه نشسته و با توجه به علاقه ویژه و رویه جدید آنها در جریمه‌های مالی سرسام‌آور، باید مراقب این موضوع باشند که دوباره مسیرشان به ساختمان فدراسیون فوتبال نیفتد!

دیدگاه‌ها