کد خبر : 1849953 | 03 آبان 1401 ساعت 11:19 | 38.6K بازدید | 7 دیدگاه

مستند ESPN، بحث خداحافظی مودریچ را دوباره داغ کرد؛

جام جهانی قطر پایان کار این ستاره است!

آیا لوکا مودریچ، واقعا بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی می‌کند؟ این سوالی است که شروع داستان روی پای خود ایستادن کرواسی خواهد بود.

جام جهانی قطر پایان کار این ستاره است!

به گزارش "ورزش سه"، اینکه مودریچ بعد از پایان جام جهانی 2022 از بازی های ملی خداحافظی خواهد کرد هنوز مشخص نیست اما عصر روز گذشته خبر یاد شده تقریبا در تمامی رسانه های کرواسی انعکاس بسیار زیادی داشت. البته هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و همه چیز بر اساس گفته های قبلی است.
همه چیز مربوط به مستندی است که در طول مسابقات مقدماتی جام جهانی در پاییز 2021 توسط ESPN ضبط شد. در این مستند، سراغ کاپیتان‌هایی رفتند که بازی های تیم های خود را به دلیل مصدومیت از دست داده اند. قسمت اول با حضور پیر امریک اوبامیانگ (گابن)، آندره بلیک (جامائیکا) و لوکا مودریچ (کرواسی) بود و کل برنامه در هشت قسمت فیلمبرداری شد.

1756392

از آنجایی که مودریچ در سپتامبر 2021 به دلیل مصدومیت برای کرواسی بازی نکرد، آنها به خانه او در مادرید رفتند و همراه او و فرزندانش بازی روسیه و کرواسی را تماشا کردند. در طول این مسابقه صدای گزارشگر شنیده می شد که مدام در مورد مصدومیت و غیبت لوکا صحبت می کرد: "مشخص است که غیبت او چقدر برای کرواسی دردسرساز است اما دالیچ نیز در نشست خبری این دیدار گفت کرواسی در آینده ای قابل پیش‌بینی بدون لوکا خواهد بود.

اما بعد از این دیدار اتفاقات زیادی رخ داد؛ کرواسی به جام جهانی صعود کرد و موردیچ طی صحبت هایی که با رسانه ها داشت اعلام کرد که هنوز برای خداحافظی از تیم ملی تصمیمی نگرفته است. در چنین شرایطی اما مستندی که پخش شد، بحث در مورد پایان کار ستاره کروات ها در عرصه ملی را دوباره سر زبان ها انداخت.

1756391

مودریچ در یک گفت‌وگو در خصوص خداحافظی خود گفته بود:
"نمی‌دانم چه می‌شود! فکر می‌کردم یورو 2020 آخرین تورنمنت ملی من باشد، اما پس از آن همه چیز به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاد. مسابقات به یک سال بعد منتقل شد و من هنوز اینجا هستم. پس الان هم هیچ محدودیتی برای خودم قائل نخواهم شد چه برسد به اینکه به خودم فشار بیاورم. نه تنها می خواهم تا زمانی که می توانم از پیراهن تیم ملی لذت ببرم، بلکه می خواهم بهترین باشم. هیچ تصمیم قطعی نگرفتم. در حال حاضر چیزهای مهم‌تری وجود دارد، این دو بازی باقی‌مانده در لیگ ملت ها و تلاش برای صعود به مرحله نهایی جام جهانی قطر و سپس خواهیم دید که کارها چطور پیش می رود. با مشورت در این خصوص تصمیم می گیرم ولی الان به آن فکر نمی کنم."

1756393

به هر حال مستند ESPN و برداشت هایی که از آن شد، سوال قدیمی را دوباره سر زبان ها انداخت. البته وقتی جام جهانی بعدی برگزار شود، مودریچ 41 ساله خواهد بود و منطقی به نظر می رسد که در جمع کروات ها او را نبینیم. روشن است که مودریچ هنوز تصمیمی برای خداحافظی نگرفته و فعلا منتظر مراحل پایانی لیگ ملت ها و جام جهانی است. هیچ کس جز خود او در حال حاضر از زمان خداحافظی اطلاع دقیقی ندارد و همه چیز در حد گمانه زنی است. البته لوکا همواره اعلام کرده که آرزوی قهرمانی با تیم ملی کشورش را دارد. او به این خواسته خیلی نزدیک شد ولی در سال 2018 با کرواسی در فینال جام جهانی به فرانسه باختند و همین شاید انگیزه‌ای برای ادامه کار برنده توپ طلای 2018 با تیم ملی کشورش بود.

دیدگاه‌ها