کد خبر : 1850568 | 07 آبان 1401 ساعت 03:16 | 73.8K بازدید | 32 دیدگاه

چشمک اولین عنوان به مرد محبوب داوران!

ساپینتو این جام را برای فرهاد میگیرد

برای ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال زمان رسیدن به اولین جامی که به هواداران استقلال قول داده بود فرا رسیده است.

 ساپینتو این جام را برای فرهاد میگیرد

به گزارش " ورزش سه "،  ریکاردو ساپینتو انتخاب خیلی دیری برای هواداران استقلال بود، آنها بعد از آن قهرمانی بی مانند و بدون باخت و با بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ های برتر برگزار شده ایران سرمربی محبوب شان را از دست دادند، رفتن مجیدی و انتخاب ساپینتو با گمانه زنی های فراوان با کنفرانس مطبوعاتی پر از امید برای این تیم آغاز شد. ساپینتو در اولین حرف های خود قول بزرگی به هواداران این تیم داد. او قول آوردن چهار قهرمانی برای این تیم را در روز اول داد و خیل عظیم هواداری را با این جمله هواخواه خود کرد.
لیگ با شکست دو بر صفر این تیم برابر سپاهان آغاز شد تا رکورد ماندگار مجیدی بعد از سی باخت در همان هفته اول به پایان برسد. اتفاقی که برای سردمداران باشگاه، خود ساپینتو و هواداران این تیم بعد از آن فصل پر از شیرینی تلخ بود.ولی این آغاز راهی پرماجرا برای مربی بود که در کنار زمین آرام و قرارنداشت و برای قولی که داده بود خودش هم عین بازیکنان در کنار زمین عرق می ریخت و حالا فرصتی مناسب دارد تا شکست مجیدی در برابر نساجی در نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل را جبران کند.
مرد پرتغالی قول چهار جام را به هواداران استقلال داد، سوپرجام، لیگ بیست و دوم، جام حذفی 1402-1401 و لیگ قهرمانان آسیا که استقلال باقهرمانی در لیگ 21 حضور خودش  را از الان در آن تورنمنت مهم آسیایی رزرو کرده است. ساپینتو با این بلند پروازی نشان داد برای آمدن به استقلال اهداف بزرگی دارد. اهدافی که در صورت تحقق آن می تواند او را به رفیع ترین جایگاه باشگاه در تاریخ آن برساند و محبوبترین سرمربی خارجی تاریخ این باشگاه شود. جلوتر از رایکوف افسانه ای ، جگیچ ، سوکوموروخوف، شفر و استراماچونی.

1757423


حالا پنج روز به بازی تیم ساپینتو برابر نساجی در فینال سوپر جام باقی مانده است، فینالی که باید برابر تیم قائم شهری برگزار شود که در لیگ امسال برابر استقلال در تهران سه گل خورد و چند گل نخورد. استقلال ساپینتو که در آمار لیگ بیشترین مالکیت توپ و بیشترین ضربه به دروازه تیم ها را تا اینجای لیگ برتر خلق کرده است، برای رسیدن به اولین جام خود با ساپینتو و قول او پر از انگیزه است. او به خوبی می داند پیروزی در این بازی شاگردان او را با انگیزه بیشتری در هفته دوازدهم به مصاف پرسپولیس خواهد فرستاد تا با دو بازی برای همیشه به دل هواداران این تیم رسوخ کند.
فوتبالی که تیم ساپینتو ارائه می کند، از تیمی با برنامه در لیگ برتر خبر می دهد، شروع بازی با استفاده ازقدرت پاسوری دو مدافع مرکزی این تیم سیلوا و عارف غلامی، استفاده از کناره های زمین در هر دو سمت راست و چپ با حضور مردان رونده ای که از بهترین های لیگ هستند و حضور چشمی و مهدی پور که از مردان مورد اطمینان کارلوس کی روش در میانه میدان هم هستند می تواند ساپینتو را برای رسیدن به اولین قول واولین جام امیدوارکند.
ساپینتو برای وفای به عهدی که داده است باید گول این نتیجه آخر نساجی برابر تیم آلومینیوم را نخورد، قائم شهری ها بعد از شکست سه گله برابر استقلال تنها برابر آلومینیوم شکست خوردند و موفق شدند، برابر تیم های مدعی گل گهر و فولاد به برتری برسند. آنها نفت مسجد سلیمان را هم شکست دادند و تنها برابر ذوب آهن متوقف شدند. حمید مطهری که از مربیان خوب و آینده دار ایران است، نشان داده است خوب می تواند تیمش را بعد از یک نتیجه بد دوباره بازسازی کند و او هم به دنبال کسب اولین جام خود در این پست در لیگ برتر است.

1757424


باید منتظر ماند و دید ساپینتو برای رسیدن استقلال به اولین جام خود در این فصل با چه برنامه هایی وارد بازی با نساجی خواهد شد. استقلال ساپینتو که در تمام بازی های خود نیمه های دوم خوبی را سپری کرده بود در آخرین بازی خود برابر هوادار نیمه دوم خوبی را به نمایش نگذاشت و ساپینتو از همین حالا باید برای 90 یا 120 دقیقه دیدار سخت خود برابر نساجی برنامه داشته باشد و در گوشه ذهن خود ضربات پنالتی را نیز مرور کند، ضرباتی که در جام حذفی سال گذشته و در مرحله نیمه نهایی در برابر همین تیم نساجی استقلال را از رسیدن به فینال محروم کرد تا مجیدی نتواند فصل رویایی خود را با دبل احتمالی به پایان برساند. 
محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها