کد خبر : 1850680 | 07 آبان 1401 ساعت 13:18 | 36.9K بازدید | 5 دیدگاه

قطعات پازل رحمتی در جای خود

سیمئونه لیگ ایران، نه آن کسی که فکرش را می‌کردید

بعد از هفته‌های پر افت و خیز ابتدایی به‌نظر می‌رسد آلومینیوم اراک به ثبات مدنظر دست پیدا کرده. شاگردان رحمتی شش هفته متوالی دروازه خود را بسته نگه داشتند و در سه بازی از این رقابتها پیروز شدند.

سیمئونه لیگ ایران، نه آن کسی که فکرش را می‌کردید

به گزارش "ورزش سه" مهدی رحمتی در پنج رقابت آخر خود یکی از بهترین عملکردهای لیگ را در بین مربیان ثبت کرده است. با نگاهی به جدول لیگ و پنج بازی آخر تیمها در می یابیم تنها سه تیم در این دیدارها شکست را تجربه نکردند و در عین حال سه پیروزی هم بدست آوردند: استقلال، سپاهان و آلومینیوم مهدی رحمتی. در این بین تفاوت مهم بین نماینده استان مرکزی و دو تیم دیگر در گلهای دریافتی است جایی که آنها اجازه عبور هیچ توپی را از خط دروازه خود ندادند. 
اراکی‌ها بعد از پرسپولیس و در کنار مس رفسنجان بهترین خط دفاعی در لیگ را با چهار گل دریافتی در اختیار دارند. جالب اینکه تمام این گلها در پنج بازی ابتدایی بوده و آنها از شکست مقابل تراکتور در هفته پنجم تا امروز هیچ گلی دریافت نکرده‌اند. دیدارهایی که دو بازی خارج از خانه در مقابل استقلال و سپاهان هم در بین آنها به چشم می‌خورد.

1757625

در کنار رسیدن به ساختار دفاعی منظم مهدی رحمتی و شاگردانش نیاز به خط حمله کارآمد داشتند تا بتوانند به آرامی پله‌های جدول را طی کنند و به رتبه‌های بالایی تکیه بزنند. در ۵ بازی ابتدای فصل، خط آتش آلومینیوم عملکرد مناسبی نداشت و تنها یگ گل را به ثمر رساند. بعد از موفقیت رحمتی در تثبیت عملکرد خط دفاعی، این هماهنگی به خط حمله این تیم هم منتقل شد و آنها از یک گل در ۵ بازی اول، توانستند رکورد خود را به ۶ گل در پنج بازی آخر تغییر دهند. سرعت و دقت در انتقال توپ، ضد حمله‌های سریع، نبردهای هوایی موفق و استفاده از فضای بین مدافعان حریف، رازهای این موفقیت و عملکرد خیره کننده شاگردان رحمتی است. اوج این عملکرد هم در دیدار مقابل شاگردان مطهری رخ داد. 

1755850

در آخرین دیدار پیش از تعطیلات لیگ نساجی با شرایطی بسیار خوب و با شکست فولاد و گل‌گهر پا به رقابت گذاشته بود اما اسیر همین تاکتیک‌ها و عملکرد بی‌نقص شاگردان رحمتی شد و سه بار دروازه خود را باز شده دید. این اتفاق زمانی جالب توجه می‌شود که بدانیم شمالی‌ها در ۴ بازی پیش از این دیدار تنها یک گل دریافت کرده بودند.

با این نتایج و عملکرد به‌نظر نمی‌رسید تیمی بتواند در مقابل آلومینیوم اراک بایستد اما در بدترین زمان ممکن برای آنها تعطیلات لیگ آغاز شده است. باید منتظر بود و دید آیا رحمتی و دستیارانش توانایی حفظ آمادگی ذهنی و بدنی اراکی‌ها را برای شروع مجدد لیگ برتر دارند یا خیر؟

بابک شیرآقایی

دیدگاه‌ها