کد خبر : 1850882 | 08 آبان 1401 ساعت 12:43 | 39.8K بازدید | 8 دیدگاه

بالاتر از همه ستاره‌ها؛

رکورد شگفت‌انگیز گئورگی در پرسپولیس (گزارش)

علیرضا بیرانوند و گئورگی گولسیانی بیشترین میزان حضور در ترکیب پرسپولیس را تجربه کردند.

رکورد شگفت‌انگیز گئورگی در پرسپولیس (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی هفته یازدهم لیگ برتر را پشت سر گذاشت که به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی این فصل به ترکیب موردنظر خود رسیده و شاید اگر مصدومیت و محرومیت بازیکنان نبود، او بیشتر از هر زمان دیگری از یازده بازیکن ثابت در ترکیبش بهره می‌برد.

با این حال ترکیب سرخ‌پوشان و میزان دقایق مورداستفاده یحیی گل‌محمدی از بازیکنان نکته جالبی است که این فصل نیز موردتوجه قرار گرفته و در صدر جدول نیز دو خرید این تیم قرار گرفته‌اند.

**بیست و دو بازیکن در ترکیب پرسپولیس
در 11 هفته ابتدایی لیگ برتر 22 بازیکن در ترکیب پرسپولیس مورد استفاده قرار گرفتند و نکته جالب اینکه فصل گذشته نیز همین تعداد بازیکن در این مقطع در ترکیب تیم یحیی گل‌محمدی به میدان رفتند. این فصل علیرضا بیرانوند و گئورگی گولسیانی با 990 دقیقه حضور رکورددار هستند و فصل گذشته میلاد سرلک تنها بازیکنی بود که بدون تعویض در تمام دقایق به میدان رفت. این فصل محمدمهدی احمدی با 21 دقیقه حضور کمترین فرصت را داشته و فصل گذشته رضا دهقانی همین میزان حضور در زمین را به نام خود ثبت کرد که البته او خیلی زود از پرسپولیس جدا شد.

**مهدی ترابی، تنها در میان ستاره‌های جدید
وینگر شماره 9 پرسپولیس در بین پنج بازیکن نخست، تنها کسی است که فصل گذشته نیز در پرسپولیس حضور داشته است. علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر، خریدهای جدید قرمزها هستند که رکورد بیشترین حضور در ترکیب را هم به خود اختصاص دادند و بیش از 900 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفتند.

**لوکادیا؛ ستاره ناگهان ثابت شد
یورگن لوکادیا که گمان می‌رفت زمان بیشتری را برای آماده‌سازی پیش رو داشته باشد، پس از دو هفته غیبت، از هفته سوم به ترکیب اصلی رسید و 9 بازی متوالی از ابتدا برای تیمش به میدان رفته است. لوکادیا 754 دقیقه در زمین حضور داشته و بالاتر از بازیکنانی نظیر میلاد سرلک و مرتضی پورعلی‌گنجی حضور دارد.

1749698

**ترکیب ثابت با حضور عجیب سینا اسدبیگی
در بین 11 بازیکنی که بیشترین میزان حضور در ترکیب پرسپولیس را داشته‌اند و به نوعی ترکیب اصلی قرمزها را تشکیل می‌دهند، حضور سینا اسدبیگی عجیب و جالب توجه است؛ او 473 دقیقه به میدان رفته تا بالاتر از کمال کامیابی‌نیا قرار بگیرد. بر این اساس ترکیب سرخپوشان به این شرح خواهد بود: علیرضا بیرانوند/ علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر/ میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی/ یورگن لوکادیا

**مورد سوال‌برانگیز محمدمهدی احمدی
در ابتدای فصل، محمدمهدی احمدی یکی از خریدهای جدید و بازیکنی بود که هواداران پرسپولیس امید زیادی به درخشش او در سمت چپ داشتند. به نوعی با جدایی شجاعی و آقایی، این بازیکن تنها مدافع چپ تخصصی قرمزها به شمار می‌رفت که در حالت عادی باید زمان بیشتری را  در زمین سپری کند اما در کمال تعجب، یحیی در دیدار مقابل ذوب آهن او را به عنوان بازیکن تعویضی به زمین فرستاد و سپس ده بازی متوالی مدافع سابق نفت مسجدسلیمان را روی نیمکت نشاند.

**وحید امیری و بیشترین رشد در هفته‌های اخیر
پس از پایان مصدومیت، وحید امیری به سرعت خود را به ترکیب اصلی رساند و در 5 هفته اخیر 285 دقیقه در زمین حضور داشته تا جزو بازیکنان ثابت پرسپولیس باشد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالا وحید در 19 هفته باقی‌مانده نیز این جایگاه را حفظ خواهد کرد.

1758018

**چه کسی صدرنشین خواهد شد؟
شاید نکته جالب دیگر دقایق بازی این فصل پرسپولیس حضور محمد عمری با 225 دقیقه بازی باشد که او را بالاتر از مهدی عبدی قرار داده است. عمری فصل گذشته تنها 44 دقیقه در طول فصل فرصت بازی پیدا کرد. با این حال باید دید در ادامه لیگ برتر کدام بازیکن از پرسپولیس می‌تواند رکورد بیشترین دقایق بازی را به نام خود بزند؛ آیا علیرضا بیرانوند و گئورگی گولسیانی می‌توانند روند خود را ادامه دهند و به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شوند که 30 بازی 90 دقیقه حضور در زمین دارند یا خیر؟

دیدگاه‌ها